Inlägg från: mandalii |Visa alla inlägg
  • mandalii

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

LillaSandy skrev 2015-03-02 12:03:23 följande:

Vad har ni i bebissängen? Täcke/filt? Kudde?

Vi har köpt en bedside crib från Troll. I den ska vi ha deras madrass, ekologiskt lakan, spjälsängsskydd från NG Baby, pandakudde och gallerfilt. Eventuellt kommer vi att ha fårskinnsfäll ibland istället för lakan, vi får se.

Sedan har vi köpt ett babynest som vi kommer att ha i vår säng när vi vill ha bebisen nära oss på nätterna, vilket säkert kommer att hända rätt ofta : )
  • mandalii
    Emmadee skrev 2015-03-06 08:05:47 följande:

Inser att jag bara har tre veckor kvar tills jag går hem från jobbet, och 12 arbetsdagar. Nu börjar det gå upp att det inte är så långt kvar.

Känner av en lätt molande mensvärk idag och ömma fogar.

Exakt samma för mig, jobbar bara tre veckor till! Är i vecka 35 imorgon. Ska bli sååååå skönt att "gå hem" : )
  • mandalii

Idag gick jag in i vecka 35, tjoho! Inte långt kvar nu : )

I veckan var vi hos barnmorskan och allt såg fint ut, Sf-mått 31 och fina hjärtljud. Men däremot kunde barnmorskan inte känna hur bebisen låg, så om hon inte kan känna vid nästa besök om två veckor får vi göra ett ultraljud för att se att han lagt sig till rätta.

• mandalii

Usch tycker verkligen så synd om alla er som har ont och problem av alla dess slag, stackars. Själv mår jag väldigt bra, njuter inte direkt av att vara gravid, har lite lätt foglossning och det börjar bli jobbigt att hitta bekväma ställningar när jag ska sova osv, men annars ingenting i närheten av det som ni beskriver. Inga sammandragningar eller förvärkar, inga ryggproblem eller så och jag kan röra mig och promenera hyfsat smidigt.

Får väl igen och får en skitjobbig förlossning istället bara för det, haha. Eller så kanske "problemen" dyker upp de kommande veckorna.

Längtar så fruktansvärt mycket efter att få träffa vår son.

• mandalii
    naughtyn skrev 2015-03-18 15:55:23 följande:

Jag jobbar till 14 dagar innan BF (enbart av det skälet att jag kan jobba hemifrån, annars hade jag aldrig orkat så länge!) och jag har tvärtom fått höra kommentarer sen lång tid tillbaka om att jag väl borde sluta jobba snart. Även BM skakade på huvudet och tyckte det var lite väl länge jag tänkt arbeta - så inte är tre veckor för mycket! Man får ju sysselsätta sig med annat trevligt för att få dagarna att gå :)

Jag kommer att gå hem ca två veckor innan  BF, men mår så pass bra så det är inga problem alls. Däremot är det skönt att slappna av och förbereda sig mentalt. Det här är ju väldigt individuellt, finns väl inga krav eller måsten och tycker inte att andra ska ha åsikter om när man känner att det är dags att sluta jobba, det är bara den som är gravid som kan känna det.

Förstår inte hur andra kan lägga sig i och ha kommentarer vare sig om man att man borde gå hem tidigare eller att man går för tidigt. Okej barnmorskan kanske, hon har ju ändå lite koll på hur man mår.
  • mandalii

Var hos barnmorskan idag, vecka 36 (35+4) och allt såg bara fint ut. Följer normalkurvan prick. Sf-mått 33, bra järnvärde (117) och blodtryck och bebisens hjärtljud låg på 142. Hade gått upp 2 kg sedan sista mötet för två veckor sedan, total viktuppgång är nu 12 kg.

Däremot kunde hon inte riktigt känna om bebisen vänt sig nedåt och var tvungen att kalla in en till barnmorska som också kände och klämde. Båda två trodde att huvudet var nedåt, men de var inte hundra : ( Jag vill ju veta till 100 procent. Men hon sa att vid nästa besök nästa vecka ska det gå att känna annars får jag göra ett ultraljud.

• mandalii

Jag är också less på att vänta, men mår ändå bra. Lite svårt att sova och det börjar bli tungt nu, men är på riktigt gott humör, aldrig varit lyckligare än nu. Ska bli så fantastiskt, underbart att få träffa vår son så mitt humör är på topp. Jobbar dessutom min sista dag idag, sedan går jag på mammaledighet. Ska bli så skönt. Har nu 18 dagar kvar till BF.

Älskar sambon mer än nånsin och vill mysa och kramas hela tiden : )

Eftersom vår barnmorska inte kunde känna att vår bebis ligger med huvudet nedåt till 100 procent ska vi få göra ett ultraljud idag för att få det bekräftat. Min känsla är ju att han gör det eftersom han sparkar uppåt revbenen för jämnan. Känner dessutom ett starkt tryck nedåt vilket blir mer intensivt hela tiden. Men vi får se i eftermiddag, ska bli spännande.

• mandalii
    Bell13 skrev 2015-03-30 13:29:19 följande:
    Hoppas det gick bra på ditt ul idag och att han ligger neråt med huvudet.

Jag har 3 dagar till bf och känner som du en längtan efter att få träffa den lilla och kärleken till min sambo är större än nånsin.
    Tack! Det gick jättebra och lillen ligger precis som han ska med huvudet nedåt : ) Så skönt, nu kan jag slappna av lite.

Åhh du har såååå nära, vad underbart!

• mandalii

Stort grattis till alla bebisar i tråden. Nu är det ju vår månad tjejer, APRIL : ) Fantastiskt. Själv har jag 16 dagar kvar till bf och ser ut såhär.

• mandalii

Hur tänker ni kring plastad frotté? Vi har köpt en ny säng, 1.80 och vill gärna skydda den så gott det går i början, tror inte madrasskyddet räcker. Det finns ju allergivänligt och ekologisk plastad frotté som sägs andas, vad tror ni om det?

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)