amandanS skrev 2015-04-28 08:02:19 följande:
En son, 5,5 vecka gammal, som bara tyckte han behövde äta 1 gång i natt! 6 timmar i sträck första omgången sömn och sedan 3-4 timmar till, synd att man inte själv sov alla de där 6 timmarna bara ;)
Hur går det för er andra som har fått bebis?
jag har haft en period där jag tyckt amningen varit jobbig och krävande och eftermiddagen/kvällen varit mer eller mindre låst i soffan med en bebis vid bröstet.. Har flera gånger känt för att lägga ner amningen i de lägena, lika så när han på natten skulle ligga och tutta sig till sömns.. Nu tagit till napp (som bara duger dagtid ), och vilken befrielse igår! Fick en hel del gjort hemma och kände mig inte helt slut på kvällen! :)
Min lilla son som är en vecka gammal idag är helt fantastisk men otroligt krävande! Känner precis som du, att jag mer eller mindre är låst med bebis vid bröstet. Han vill äta/tutta konstant, känns som att det är det enda jag gör. Han vill ligga vid bröstet hela nätterna också annars blir han så ledsen och otröstlig. Samma på dagarna, så fort man lägger honom ifrån sig blir han ledsen. Han behöver otroligt mycket närhet och det är nästan bara mitt bröst som duger. Sambon försöker så gott han kan att avlasta genom att ha honom nära och på sitt bröst, funkar ibland men oftast inte. Jag har fått så fruktansvärt ont i brösten av allt ammande och dessutom har jag platta bröstvårtor dom gör att lillen har väldigt svårt att hitta ett bra grepp, kan ta flera minuter. Och jsg har inte kunnat ligga ner och nattamma, men nu har jag hittat räddningen! Amningsnapp, vilken fantastisk grej. Underlättar otroligt mycket, och gör iallafall den här amningshysterien något lättare.