Inlägg från: S1528 |Visa alla inlägg
  • S1528

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Imorgon skall jag äntligen åka och titta på en barnvagn, en Brio Happy. Två år gammal visserligen, men den såg väldigt fin ut på bilderna :)

Jag hoppas också på att kunna fynda lite plagg i småstorlekar på rean, jag har samlat ihop så himla lite kläder än så länge. Har svårt att hitta saker som jag verkligen gillar, men har köpt en del begagnat som tur är :)

Jobbar sista dagen idag, sedan 17 dagar semester. Jippi!!

• S1528
    LillaSandy skrev 2014-12-20 10:31:40 följande:

Jag tror det är viktigt att kolla järnvärdet. Min bm är noga med det och fått komma in för extra hb koll två gånger då de velat se hur det utvecklats med järntabletter och utan. Var där senast i veckan och har precis gått in i v 23. Då sa hon att hb:t är viktigt för de är nu jag ska bilda blod.

Jag har också varit inne och testat mitt HB flera gånger. Vid inskrivningen i v.6 då vi även kollade "banken", sedan v.9, v.11 och v.20 på MVC och på VC två gånger mellan v.11 och v.20. Nu blir nästa kontroll i v.25, och jag hoppas få upp mitt HB till iallafall 115 innan dess..
  • S1528
    Bell13 skrev 2014-12-20 14:02:57 följande:
    Har du varit inne och testat ditt hb på egen inrådan eller är det av särskild anledning? Min bm testade inte mitt hb på senaste besöket det enda hon gjorde var att lyssna på hjärtat på bebisen.
    Nja alltså jag började graviditeten med ett HB på 118, och depåer på 32. Men mina depåer blev tomma och järnvärdet dök väldigt tidigt. Man bildar tydligen som mest blod mellan v.25-35 och mitt HB var under 100 långt innan v.20 trots att jag fått järntillskott..

Senaste gången jag testades hade värdet gått upp litegrann och det kändes bra. Vill inte komma till förlossningen med taskiga värden..
  • S1528
    Bell13 skrev 2014-12-20 20:14:59 följande:
    Då förstår jag. Jag hade 127 i hb och 41 i reserv. Jag känner mig rätt pigg förutom en hemsk hosta. Antar att det blir stick i fingret nästa gång jag kommer till bm i mitten av januari.
    Usch, jag har också hemsk hosta.. Hoppas verkligen att jag blir frisk innan julafton :(
  • S1528
    Bell13 skrev 2014-12-20 20:44:22 följande:
    Jag skulle resa bort över jul men har avbokat det. Inser att det är bättre att vila mig frisk så det inte blir värre.
    Men vad tråkigt att behöva avboka :(

Jag ska bara vara hemma, men jag vill gärna vara frisk nog att vistas bland barnen och äldre släktingar. Hade velat ta med mig svägerskans barn på biopremiären på nya pingvinerna-filmen men det känns uteslutet :(
  • S1528

Jag önskar verkligen att jag hade hostmedicin nu, är så otroligt trött och vill sova men jag bara hostar och hostar :(

Hostar tills det känns som jag skall kräkas, och dessutom är tydligen min bäckenbotten inte vad den brukade vara. Helt plötsligt läcker det när jag hostar. Känner mig helt förstörd just nu och lipar mellan hostningarna :(

• S1528

Äntligen är det morgon..

Idag har jag tid på VC 9.30 för att få hjälp med hostan. Tyckte att jag klarade mig fint hela dagen igår, men oj så fel jag hade.. Natten har varit total katastrof. Hostade tills jag kräktes, och sedan har jag suttit upp och försökt sova resten av natten. Att man alltid skall vara så envis och vänta med att åka till läkaren :(

• S1528

Jag tillhör numera cocillana-gänget här i tråden.. Hade en väldigt lång diskussion om medicinen med två olika läkare och båda sa att jag kunde ta den utan att känna mig orolig. Så nu hoppas jag att den hjälper mig att få sova inatt!

Hoppas ni andra har det bra i julstöket :)

• S1528
    Apriltös skrev 2014-12-23 13:39:10 följande:
    Min hosta har börjar försvinna och har senaste veckan varit ganska lugn, så är glad jag var envis nog att inte gå till läkaren trots 4 veckors hostande :)
    Jag brukar också vara sån som är envis, och jag är absolut inte klen på något sätt, men inatt funkade det bara inte längre. När man kräks efter varje hostattack och får ångest för att man inte får luft så kände jag att det fick räcka..

Men hur som helst, skönt att det börjat gå över för dig. Det finns ju roligare saker att göra i jul än att hosta :)
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)