Inlägg från: S1528 |Visa alla inlägg
  • S1528

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Linc skrev 2015-01-18 10:44:57 följande:
    Inez är ett fint flicknamn tycker jag men här hemma har vi enats om My. Och döm om vår förvåning när jag kollade namnsdag för My och det är den 16e April samma dag som vi är beräknade till! :D
    My är jättefint! Det har jag också tänkt på men vi har en bekant som precis döpt sitt barn till My och då vill man ju gärna välja något annat :)
  • S1528
    Madelen b skrev 2015-01-18 10:54:37 följande:
    Känner som du, vill ha ett kort ocanligt namn utan att de blir FÖR anmärkningsvärt!

Inez, Edith , Ruth, Ester , Thea , Ellen , ebba ja finns massa fina men vilket ska man ta haha!

Min sambo tycker Lykke, gillar jag inte alls!!
    Precis! Det får inte bli för anmärkningsvärt. Har själv ett ovanligt namn och det är inte alltid kul när det känns som att ALLA vet vem man är där man bor..

Esther och Ellen finns med på förslagslistan. Även Hilde, Li, Meja, Silje osv.. Men ingenting vill liksom klicka direkt.. Kanske måste se det lilla trollet först för att veta :) Men det kommer med största sannolikhet bli en liten lintott ;)
  • S1528
    ullin skrev 2015-01-18 11:28:36 följande:

Är det någon fler som har en morgontrött bebis? Min buse gör sig sällan/aldrig till känna förrän jag varit vaken i flera flera timmar. Sen är det fullt ös sent på kvällen och tidig natt.

Tyvärr inte, här är det full rulle direkt när jag vaknar.. Imorse sparkades det så att det gjorde riktigt ont ett par gånger.. Fortsätter det så efter att räkan är född lär det inte bli några sovmorgnar, haha ;)
  • S1528
    Madelen b skrev 2015-01-18 11:46:04 följande:
    De kan jag tänka mig, vi bor ju i en större stad så den risken är nog liten här plus att det namnet som är etta på listan finns de iaf ett barn till ( på sonens dagis) som heter!!
    Ja då blir det lite lättare är klart.. Vi bor ju lite mer "lantligt" även om det inte är mitt ute i ödemarken och fram till för tre år sedan hade jag aldrig träffat någon som heter som jag. Det kändes jättekonstigt, haha!

Nä, lagom ovanligt förnamn är ett krav eftersom barnet kommer att få ett ovanligt efternamn som bara bärs av en enda släkt. Och så ska det passa ihop också..

Hur gör ni med mellannamn? Jag själv har tre förnamn, sambon har två. Vet inte riktigt hur jag känner inför att ge liten två eller tre namn :/
  • S1528
    Madelen b skrev 2015-01-18 13:49:05 följande:
    Ahh ja då har du ett ovanligt namn;) har du kollat hur många i sverige som heter det?

Jadu sonen har sitt tilltalsnamn, sedan ett släktnamn från sin farfar sedan sambons efternamn ( räknas ju som mellan namn ) och sedan mitt efternamn! Men man ser ju bara hans för och efternamn överallt!

Nu vet jag inte, jag har ett andra namn som nästan alla kvinnor i min släkt heter, så enkelt att ta det och hedra både min mamma och farmor! Samtidigt skulle jag bara vilja vara iskall och vara ge ett namn då jag själv inte bryr mig! Två efternamn blir det ju då vi inte är gifta!
    Jag velar lite fram och tillbaka angående antalet namn, i min släkt har vi som sagt tre namn var allihop medan dom i sambons släkt bara har två. Hur som helst så får det bli sambons efternamn, som jag ändå kommer att ta när vi gifter oss.

Jag får nog rota fram någon gammal telefonkatalog och leta upp några lämpliga namn till tösen, haha!
  • S1528
    Madelen b skrev 2015-01-18 17:39:29 följande:
    Haha ja du får göra det;)

Här kommer de dröja innan vi gifter oss plus att ja vette tusan om ja vill ta hans efternamn;)

Därför får ungarna mitt( plus att ja sköter alla papper) ;)
    Ja om man inte planerat att gifta sig inom det närmaste kan jag förstå att man ger två efternamn, det underlättar säkert lite av "hanteringen" när det är papper och grejer inblandat och om man som förälder behöver legitimera sig..

Jag har den stora turen att ha hittat en sambo med ett fint efternamn som jag kan tänka mig att heta, men hade han hetat typ Svensson vetesjutton om jag hade velat göra besväret att byta ;)
  • S1528
    Bell13 skrev 2015-01-19 09:10:54 följande:
    Har tid till bm på torsdag och vi tar en odling då så tydligen inte jätteakut. Väldigt obehagligt då det går igenom jeansen och det är bara ofräscht.
    Du är inte ensam.. Visserligen så är mina inte gröna, men väldigt rikliga och jag blir tvungen att använda trosskydd var eviga dag annars blir trosorna genomblöta efter bara någon timme. Känner mig löjligt ofräsch ibland :(
  • S1528

Vecka 27 idag..

Träffade kollegor från en annan avdelning idag. Berättade att jag var gravid i vecka 27, alla trodde att jag skojade. Drog till med något om att bebisen verkar vara lite hemlig eftersom det inte syns så mycket. Börjar bli lite nedslående nu..

Jag avundas inte era krämpor, men det känns ändå som om något "fattas" i den här resan eftersom jag inte ens ser gravid ut. Vet att jag borde vara tacksam över att jag är liten, men och det känns bara trist och jobbigt :( Jäkla hormoner :(

• S1528
    lais skrev 2015-01-20 18:21:37 följande:
    Förstår om du känner dig lite snuvad på konfekten... :-/ Bulan du har ser ut att ha flyttat sig lite uppåt iaf, så nåt händer ju... Hoppas att du kan njuta av graviditeten ändå!
    Jodå lite har den allt flyttat sig, och bebisen sparkar hela tiden på revbenen. Speciellt när jag sitter i bilen, så hon är ju pigg och kry iallafall :)

Snuvad är ett bra ord, jag hade liksom trott att det skulle synas vid det här laget. Inte för att det är det viktigaste på något sätt men jag hade liksom förväntat mig att jag också skulle få ha en fin rund mage vid det här laget.. Blir liksom lite avundsjuk på "alla andra" trots att det är oviktigt :/
  • S1528
    Bell13 skrev 2015-01-21 07:54:24 följande:
    Magen är synbart större men fattar vad du menar, är man gravid vill man att det ska synas.

Har ni börjat mäta magen ännu?
    Jodå vi har börjat mäta, hade sf 26 i vecka 25 så livmodern växer precis som den ska och kanten känns väldigt tydligt.. Enda gången det blir en bula är när jag får en av alla rejält kraftiga sammandragningar.. Sedan blir allt platt igen. Konstigt tycker jag..
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)