Inlägg från: S1528 |Visa alla inlägg
  • S1528

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Hej allihop.

Har följt tråden ett tag utan att vara medlem på forumet men nu vågar jag nog tro på att det faktiskt finns en litet pyre i magen outa mig här :)

26 år, bohuslänning som väntar första barnet.

Är nog en av de senast beräknade i tråden vad jag sett (12+5 och BF 28/4)? Även om jag tycker tiden bara springer iväg, nyss kändes det som en evighet till 12 fullgångna veckor och nu är det bara ynka 42 dagar kvar till RUL den 1/12.. Här gäller det att hålla i sig! ;)

• S1528
    mrsJammeh skrev 2014-10-20 23:10:29 följande:

Hej på er alla! Joinar er också i denna gruppen... Är i vecka 14 (13+2) idag och bf är 24 april i nuläget :) graviditeten känns väldigt surrealistisk, var gravid i våras och fick ma i v 10 och denna graviditet så törs jag inte riktigt ta in det till fullo. Och då har jag även sett lill*n på vul i v 10 och lyssnat på lilla hjärtat förra veckan :) synas har det också börjat göra, brösten ömmar och växer och växtvärken finns där också. Någon typ av foglossning har jag också, har fått justera till bäckenleden för någon vecka sedan hos sjukgymnast efter att den knakat till veckor innan och sen blev det bara värre tills jag knappt kunde gå. Kändes vid rumpan, som om någon stack en kniv där. Nu efter justeringen så är det som natt och dag, kan fortfarande däremot känna ont ifall jag trampar snett eller så... :)

Välkommen :) jag är fyra dagar efter dig BF 28/4. Har också haft svårt att ta in graviditeten pga tidigare MF.. Vad tidigt du fick lyssna på hjärtljuden, vart bor du? Jag har inga besök till BM inplanerade förrän efter RUL i december och jag har inte fått lyssna på hjärtat :/ verkar variera väldigt över landet..
  • S1528

Jag börjar också få samma problem med byxorna, de går inte att knäppa och det är så himla obehagligt när de klämmer åt.. Provade mammabyxor på HM häromdagen, tänkte det kunde vara trevligt att ha "något att växa i" men alla satt som en katastrof över lår och rumpa..

Ni som varit gravida tidigare, är det tights och tunikor som gäller, eller var hittar man de bästa mammabyxorna?

• S1528
    JhjärtaK skrev 2014-10-21 19:22:26 följande:
    Konstigt nog så sitter mammajeansen från hm bra på mig, främst dem jag köpte när jag var gravid med dottern. De nu sitter lite sämre.

Kanske testa mamalicious jeans?
    Du kanske har lite slankare ben och rumpa än jag, jag begåvades bara med en väldigt smal midja (som väl snart är ett minne blott, haha)

Finns mamalicious i någon vanlig butik eller är det nätet som gäller?
  • S1528

JhjärtaK: det var inget, googlade lite själv och hittade ;) tack för tipset

• S1528
    julii skrev 2014-10-22 17:16:22 följande:

Var ju på kub idag och det gick bättre än förväntat.. vi väntar tvillingar! ! Vilken chock men sååå lyckliga :)

Dubbelgrattis till er alltså! :) Vilken överraskning!

Själv har jag bara 40 dagar kvar till RUL nu, det går så fort!
  • S1528
    Emmadee skrev 2014-10-23 13:24:49 följande:

Så här dags i graviditeten ska man väl inte gnälla, men idag känner jag mig mest som en trött och uppblåst boll. Kläderna sitter åt och jag kan inte påstå att jag ser särskilt gravid ut, utan kroppen har formats till en odefinierbar massa. Vill gärna hoppa några veckor framåt...

Vi känner nog så allihop just nu ;)

Idag märkte jag dock att magen växt till sig så att den putade utanför byxlinningen på arbetsbyxorna. Det är fem dagar sedan jag hade på mig dem senast, helt galet vad det händer.. Men, jag känner mig också som en fluffig blobb ;)
  • S1528

Men oj vad stora era magar är, jag är i v.14 och min är i princip platt i jämförelse. Inte mot hur den var innan, men i jämförelse med era fina runda magar :)

• S1528

Min minimage i v.14..

Okej att det har hänt väldigt mkt sedan innan jag blev gravid men ändå, magrutorna försvann ganska direkt med svullen mage redan vid plus i v.5, haha.. Men just nu känner jag mig bara fluffig :(

• S1528
    BSBS skrev 2014-10-25 16:20:06 följande:

Utveckligen såhär långt. I tighta kläder så syns det ju. Men ser mest svullen ut än så länge.

php0y3aBR37130.jpg

Känner igen den känslan ang att känna sig "fluffig". Har du orkat träna någonting? Jag har inte tränat ett smack på nästan över 2 månader. Först nu som jag känner att jag kan börja smått igen efter att ha legat helt handlingsförlamad av illamåendet m.m
    Nej jag har knappt tränat alls, ett par vändor i simhallen bara men annars ingenting. Har verkligen inte orkat med någonting alls förutom att jobba, äta och sova :(

Jag håller med dig om att det känns som om det kanske börjar vända lite nu med orken. Tränade för hinderbanelöpning innan plusset och det passar ju inte riktigt nu, så jag antar att jag måste försöka anpassa mig lite.. Vad tränade du innan? Jag tror att man stör sig mer på "fluffet" om man är van vid att vara fit som ogravid :)
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)