En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Tips på att dölja magen: använd sjal som hänger ner en bit. Och håll händerna borta från magen! Dvs sitt inte med en hand på magen på ex jobbet, så avslöjades nämligen en fd kollega till mig
Tips på att dölja magen: använd sjal som hänger ner en bit. Och håll händerna borta från magen! Dvs sitt inte med en hand på magen på ex jobbet, så avslöjades nämligen en fd kollega till mig
Vilken härlig dag =)
Barnen sov länge och var otroligt enkla idag. På med kläder och iväg till förskolan. När jag kommer hem blev det en dejt med toastlen. Underbart att må illa så fort det går några timmar mellan målen . Känner mig positiv oh glad idag. För nästan 5,5 år sedan så fick jag missfall den här dagen, i v 9+0 (började blöda en vecka innan fostret kom ut), så detta har varit min lilla milstolpe förutom v 13 Nu är v 13 nästa milstolpe och sen ultraljudet i vecka 18 ca. Allt är underbart och liten kommer i början på april =)
Jag har haft lätta flytningar med "bruna strängar" i sedan i lördags förmiddag. Igår kväll hade jag och sambon sex. Efteråt kom det en del blod. nu på förmiddagen har jag haft en del flytningar med blandade färger allt från brunt, blodrött och rosa.
Är det något att oroa sig över?
Har inte känt av illamåendet nu på ett par dagar men, idag har jag en "mensvärks" liknade känsla i ryggslutet och mår smått illa till och från.
Är i v 7 (6+0)
Oj råkade bli signatur ''anonym''
Hej, var med i den förra April gruppen. Inte vart inne på ett tag, men verkar ha hänt en del tråkiga saker?
Jag är gärna med här i allafall. Gick in i vecka 8 igår, är sjukt trött och har en extrem hunger. sen moler det i magen mest hela tiden.
Har inte ens ringt mvc ännu, tänkt göra det i vecka 10.
Fler som väntar med att ringa?
Var med i första gruppen men har inte varit inne någonting.
Hoppar gärna in här och ger det ett nytt försök :)
Gravid med andra barnet, första försöket i vecka 8 (7+2) bf 17 april. Har en son på 2 somrar tillsammans med min man. Bor 6 mil från göteborg.
Fick magsjuka i lördags, ingen kul kombo alls med graviditet och illamående.
Hur har ni det i era län? Får ni göra vul?
Jag ska på inskrivning på onsdag, då kommer jag att vara i vecka 8 (7+1). Jag vill så gärna få höra på bebisens hjärta, men förstår att det gör man inte hos bm på inskrivningen. Eller? Finns det någon chans ändå tror ni, om man förklarar sin oro? Fick en miniblödning i helgen nämligen.
Eller ska jag redan nu boka ett privat vul?
Hej alla blivande mammor!!
Jag har nu i v 8 (7+4) har redan gått upp 4kg.
Hur mycket har ni gått upp.
Tycker själv att det är alldeles för mycket!