Inlägg från: mandalii |Visa alla inlägg
  • mandalii

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

mandalii skrev 2014-09-19 18:25:35 följande:

Hjälp, imorse fick jag en ljusrosa blödning som 'bara' syntes när jag torkade med mig med papper, kände lite små 'hugg' i magen också. Blev så otroligt rädd och började gråta, åkte hem från jobbet och förberedde mig på det värsta. Men det har inte utvecklats, inget mer blod på hela dagen. Vad ska jag tro? Är i vecka 10 (9+3) och var på vul för en vecka sedan då vi fick se ett litet hjärta slå. Snälla, någon som kan lugna mig?

Ingen??
  • mandalii
    Bell13 skrev 2014-09-19 20:51:25 följande:

Känns dumt att gissa. Ljusrosa behöver inte betyda nåt, för mig gick det dock inte bra förra gången utan det blev missfall några dagar senare.

Vill du veta säkert vad som pågår så åk in till gynakuten.

Styrkekram

Tack! Vilken vecka var du i då? Hade du sett hjärtat slå innan? Beklagar verkligen!
  • mandalii

Tack för ert stöd söta ni! Vi bestämde oss för att åka in till gynakuten, fick vänta tre långa timmar, men kan säga att det var såååå värt det när vi fick se att vårt mirakel mådde prima! Plutten var nu 3 cm lång och jag är längre gången än jag trott, 9+6. Den lille rörde på sig för fullt och armar och ben var i full rörelse. Så häftigt, mäktigt, obeskrivligt. Nu kan jag andas ut för den här gången.

• mandalii
    LillaLilja skrev 2014-09-23 11:47:44 följande:

På väg till akuten nu.. Bättre att kolla en gång för mkt än för lite..

Stort lycka till!
  • mandalii
    thatgirl1 skrev 2014-09-23 14:37:28 följande:

Var på inskrivning idag. Fick se en vilt sprattlande bebis med ett fint tickande hjärta. Vilken känsla! Han mätte denna gång och jag ska vara enligt hans och datorns räkningar i v 12 (11+5). Lycklig!

Stort grattis, underbart! : )
  • mandalii
    lillalivet8084 skrev 2014-09-22 18:55:09 följande:

min mvc tant ringde ikväll haha!

hon sa att läkarna har nog räknat fostrets ålder och inte mina gravid veckor! hon skulle kontakta läkaren för att få exakt svar! fostret va 9+6 veckor gammalt i lördags sa han! han sa inget om vilken Vecka i graviditeten jag va i men får väl klarhet sen!

Är helt övertygad om att du då är i vecka 9+6, det är så läkare pratar. De pratar aldrig om fostrets "egentliga" ålder. Jag var också på ul i lördags ironiskt nog, och var också i vecka 9+6 sa läkaren. Och det stämde ganska väl med mina egna beräkningar, alltså att fostrets egentliga ålder är ca 8 veckor gammalt.
  • mandalii
    lillalivet8084 skrev 2014-09-22 17:55:19 följande:

en fundering som slog mig!

jag va på ultraljud i lördags och fosret mätte då 9+6 veckor! jag hade en liten blödning i början på juli på 1 dag! så vi har inte haft nåt datum att gå på för sistamensens första dag då jag inte änns memorerade datum vid den lilla blödning!

idag är fosret 10+0. det sägs ju att man blir igentligen inte gravid föränns 2 veckor efter mensens första dag då ägglossning äger rum!

vad har ul läkare sakt till er när dom mätit! har ni blivit tillbaka flyttade eller räknar man 2 veckor längre fram än fostrets veckor?

jag tog föe givet att jag är i vecka 11 (10+0) idag på min kalender står det att i vecka 11 är fostret 9 veckor!

#förvirrad

Minns du för övrigt hur lång den lille var?
  • mandalii
    thatgirl1 skrev 2014-09-23 14:37:28 följande:

Var på inskrivning idag. Fick se en vilt sprattlande bebis med ett fint tickande hjärta. Vilken känsla! Han mätte denna gång och jag ska vara enligt hans och datorns räkningar i v 12 (11+5). Lycklig!

Hur lång var din bebis? : )
  • mandalii
    emmasdag skrev 2014-09-24 00:35:22 följande:

Min mage i vecka 11+6 : )

Åh vilken himla fin mage! Vill också ha! Är i vecka 10+3 och det syns inte mycket på mig. Var det stor skillnad på en vecka för dig?
  • mandalii
    Bell13 skrev 2014-09-24 14:09:31 följande:

Vad underbart. Jag tyckte det var mysigt att få se vår lilla baby igår, massor hade hänt sedan sist. Hon var väldigt pedagogisk och berättade vad hon gjorde och vad hon såg. Nu längtar jag till rul när vi ska få titta in till den lilla igen och förhoppningsvis få veta vilket kön det blir :)

Jag hade hoppats att det gick att se kön redan på kub i vecka 14 (då jag ska göra) men icke då?
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)