Inlägg från: Fr1da |Visa alla inlägg
  • Fr1da

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Phosie skrev 2014-10-07 11:26:49 följande:

En annan fråga! Hur länge fick ni vänta på er remiss till RUL? Ni som fått =) Min barnmorska skickade iväg det när vi var där förra veckan och vill ha ett datum att längta till lite extra!

Jag var på inskrivning hos bm en onsdag och på fredagen låg kallelsen till rul i brevlådan. Så nu är längtan stor till den 5 november...! :)
  • Fr1da
    Phosie skrev 2014-10-07 17:04:23 följande:

Det var snabbt =) Kanske är olika beroende på kommun... Är det någon som bor i Malmö-trakten/Skåne?

Malmö :)
  • Fr1da
    Phosie skrev 2014-10-07 19:38:42 följande:
    Vad roligt! Var är du inskriven? =)
    Går på Capio Citykliniken. Har fått en riktigt bra härlig barnmorska som jag känner mig trygg med :) Vart går du?
  • Fr1da
    Solkatten skrev 2014-10-08 10:05:36 följande:
    Woho, är du beräknad till sista Mars?
    Nästan, 1 april :)
  • Fr1da
    Phosie skrev 2014-10-08 10:07:30 följande:
    Jag går på Capio i Limhamn, har också fått en underbar barnmorska =) Hur gammal är du?
    Jag är 31 år
  • Fr1da
    JhjärtaK skrev 2014-10-09 03:44:32 följande:
    Har man 1:a april som bf är veckobyten på torsdagar, både enligt min bm och den lila gravidappen smile1.gif
    Hm okej. Så då går jag egentligen in i v 16 idag...? Den lila appen säger ju så, men jag har gått stenhårt efter vad läkaren som gjorde mitt VUL sa. Får väl se vad dom säger på UL om fyra veckor :)

Känns som att min mage bara exploderat senaste dagarna! Och den är inte mjuk och pluffsig längre utan hård och "bouncy" :)
  • Fr1da

Tror jag kände bebisen i magen innan! Känns tidigt men det var något som kittlade till som jag inte känt innan. Detta blir ju mer och mer verkligt! :)

• Fr1da
    thatgirl1 skrev 2014-10-09 16:00:45 följande:
    Jag också! Kändes som en fisk som simmade runt där inne! Skithäftigt! Vilken v är du i?
    V 16 :) och du?
  • Fr1da

Funderar på om jag åkt på uvi. Aldrig haft det innan. Men det liksom strålar neråt långt ner i magen. Och jag har kissat flera gånger i timmen idag. Någon som haft liknande? Ringer nog bm imorgon just in case :)

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)