Inlägg från: Fr1da |Visa alla inlägg
  • Fr1da

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Sommarsnö skrev 2014-10-10 12:06:36 följande:

Någon mer som måste äta typ varannan timme för att inte må alldeles konstigt? Känns lite som när jag har magkatarr, att jag måste småäta mest hela tiden. Sedan blir jag fort mätt också så ibland får jag dela upp måltiden och äta den vid två tillfällen smile1.gif Undrar vad det beror på - om det är att barnet börjar ta plats och därmed får magsäcken mindre plats?

Ja jag äter typ konstant :) Mycket frukt och knäckebröd mellan de "vanliga" måltiderna. Mår dåligt, nästan svimfärdig om jag blir för hungrig.
  • Fr1da

Är i vecka 17 och BF 1 april i nuläget. Får se om det ändras efter rul den 5 november. Första barnet, såå spännande! :)

• Fr1da
    Smulan 89 skrev 2014-10-19 22:06:41 följande:
    Ska också på rul 5:e nov =) Kl 10:30.
    Kul att vi har rul samma dag. Jag har dock två timmar innan dig, 8:30
  • Fr1da

Är det någon mer som haft smärtor i underlivet? Är i v 17+6 och och har idag haft ont i underlivet, typ blygdläpparna (ursäkta detaljerna ;)). Någon som haft det, eller vet vad det kan bero på? Fortsätter det imorgon ringer jag nog min bm och hör med henne. Obehagligt :/

• Fr1da

Ingen direkt nästäppa här (förutom nu när jag är inne på min tredje förkylning på en och en halv månad...), men jag har nysattacker varje dag, sen jag blev gravid :)

Också dags för rul på onsdag, woho! Är såå nyfiken på könet, så kommer nog ta reda på det, om det går att se :)

• Fr1da
    Bell13 skrev 2014-11-05 12:41:46 följande:

Har varit på rul precis. Allt såg bra ut. Moderkakan ligger i framvägg så hon sa att det är svårare att känna sparkar då. Har känt lite grann. Vi väntar en liten pojke

Vad kul, grattis!

Vi var ju också på UL idag. Där inne låg en pigg liten flicka och vinkade! Känns helt underbart. Och med fyra pojkar i den generationen (mina två syskon har vars två pojkar) så känns det lite extra kul att vi kan stå för första flickan :) Moderkakan låg långt ner så ska på UL i v 32 igen för o se om den flyttat något på sig. Tjoho!
  • Fr1da

Ni som har sammandragningar lite då och då. Hur känns dom? För mig som aldrig varit gravid innan vet jag inte riktigt om det är sd jag har eller något annat. Ibland hugger det till, eller snarare sticks, långt ner i livmodern. Kan det vara sd? Går över ganska snabbt och har det bara lite då och då.

• Fr1da
    Madelen b skrev 2014-11-16 17:21:42 följande:
    Många säger att SD " känns" dvs värker lite. Mina har aldrig gjort ont, inte ens m sonen där jag hade så mycket sd att tappen vart utplånad o jag inlagd! Detta är nog ovanligt för knappt bb trodde mig när jag sa att ja inte hade ont, kände inte ens vissa sd som dem registrerade o reagerade på!

Men mina nu när livmodern är så pass liten känns som ett sug/tryck inifrån långt nere där livmodern sitter, när den sedan blir större så känner man tydligt att hela magen blir Stenhård. Inget ja känner nu när man har lite extra deg kvar;)

Dina hugg/stickningar känner ja inte igen låter mer som ligamenten! Men alla är vi ju olika, reagerar och upplever saker olika! Ligament smärtor kan göra för jävla ont på sidorna av magen som ett sendrag typ!
    Ja nu har jag pratat med min bm och det lutar nog mer åt att det är ligamenten, även om det är rakt fram på magen och inte i sidorna. Bara till att härda ut då :) Men klagar inte! Har en fantastisk graviditet utan foglossning osv. Hoppas det fortsätter så :)

Ha en härlig vecka alla!
  • Fr1da
    naughtyn skrev 2014-11-25 11:35:35 följande:
    6 pojke
    1 flicka

rättelse! NU har jag räknat in sommarsnö (och mig själv) Tungan ute
    5 pojke

2 flicka :)
  • Fr1da
    Fr1da skrev 2014-11-25 11:51:59 följande:
    5 pojke

6 pojke

Sorry :)
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)