Inlägg från: lais |Visa alla inlägg
  • lais

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Jag går in i v 16 imorrn, har gått upp 1 kg. Kommer inte ihåg hur det var i början av förra graviditeten men då gick jag upp 13 kg och gissar att det kan bli nåt liknande nu

• lais
    Sanna890 skrev 2014-10-29 19:42:53 följande:

Hejsan, Sanna heter jag och väntar mitt andra barn med bf 2 april vad vi vet än så länge :), vi ska på rul den 5 november :)) innan har vi en pojke som nyss fyllde 1 år :) vi bor i Östersund :)

Vi bor också i Östersund! Har en pojke som fyllde 1 i aug
  • lais

Jag är rätt smal/normal. Förra graviditeten kunde jag dölja en bra bit efter RUL, nu tycker jag att det börjar bli svårt i v 16... de som vet om det på jobbet tycker att magen växt, en kollega sa igår att det syns i ansiktet. Jag har bara gått upp 2 kg så det är inte pga det

• lais

Vårat datum just nu (innan ul) är 22 april. Om bebisen kommer så sent tänker jag att hen klarar sig med fleece och filt i mjukliften. Om hen gör som storebror och kommer två veckor tidigare känns det mer tveksamt. Storebror har två åkpåsar så för oss är det bara att ta en av dem, vilket är skönt. Vi bor i Jämtland så början av april kan vara rätt kall men jag tänker som föregående att det beror på var i landet man bor

• lais

Bara RUL är det som gäller här också sålänge det inte blir några konstigheter

• lais

Har varit på RUL imorse och där låg en pigg liten krabat som gjorde vad h*n kunde för att den stackars barnmorskan som tränade på ul skulle få några mått. Sparkade, viftafe och vände sig hela tiden. Det tog sin tid men det gjorde ju inte mig nåt Allt såg bra ut!!!

Nytt bf: 27/4 (hade 22/4 utifrån mensen)

Jag tycker att det skulle vara intressant att lägga till "vet ej", känns som om vi är nästan de enda som inte kollat kön men det kan väl ändå inte stämma?! Jag lägger till det så får ni ta bort det om det inte är ok.

11 pojkar

15 flickor

1 vet ej

• lais
    Humledumle skrev 2014-12-02 18:39:06 följande:

LillaSandy

Idag 18:13

Fr1da 31 år bf 1/4 flicka

Fruhs 26år bf 2/4 Pojke

Jjousefajn 23 år bf 5/4 pojke

Hanna681 34 år BF 6/4 flicka

Humledumle 25 år bf 7/4 flicka

Emmasdag 24 år bf 9/4 pojke

Sommarsnö 38 år bf 10/4 pojke

Hfriborg 28 år bf 12/4 flicka

Silverfirren 20 år bf 15/4 pojke

Emmadee 35 år bf 17/4 vet ej

Kiickson 28 år bf 18/4 vet ej

ArdnasK 35 år bf 19/4 flicka

LillaSandy 28 år bf 21/4 flicka

Linaslus 30 år bf 25/4 pojke

Madelenb 28år bf 25/4 flicka

Apriltös 21 år bf 25/4 flicka

S1528 27 år bf 27/4 flicka

Lais 32 år bf 27/4 vet ej

Tjallamallan 26 år 28/4 - vet ej

Ullin 38 år bf 28/4 - vet ej

• lais
    LillaSandy skrev 2014-12-02 19:27:18 följande:

Jag tog influensavaccin igår. Hur gör ni andra?

Just ja, hade glömt bort det där men nu när jag har gjort RUL borde jag ju ringa och prata med dem! Bra att du skrev
  • lais
    LillaSandy skrev 2014-12-10 13:34:17 följande:

Vi ska köpa en citycross från emmaljunga. 

Har två funderingar: 

- Lufthjul eller ecco punkteringsfria hjul?

- En quadrolift eller en citykorg (eller en hårdlift)?

Jag bor i norra norrland och vi har myyycket snö, och snö stora delar av året. 

Barnet kommer att födas i slutet av april. 

Vi har två emmaljunga-vagnar, en med luftdäck och en med punkteringsfria. Bor på landet utanför Östersund. När det är tösnö är den med punkteringsfria däck helt värdelös här, snön fastnar och det blir snöbollseffekt när du går där det inte är välplogat. Jag skulle absolut ta luftdäck!

Vi hade hårdlift till sonen, kommer ha mjuklift nu. Det var super när man skulle hälsa på folk! Även om vi bor i hus och inte lyfte ur den hemma så vill man ju kunna hälsa på de som bor i lägenhet. Dessutom har du alltid en trygg säng med dig, oerhört praktiskt!
  • lais
    PalleH skrev 2014-12-20 15:17:47 följande:

Förra veckan gick jag med feber, ca 38.5-38.9 grader hela veckan från och till. Förkylning som aldrig förr och så öroninflammation på det... När nu den dosen penicillin för örat var över åkte jag in för jag fått sån hemsk hosta som gjorde att jag hade svårt med luft osv.. Så jobbat väldigt hackigt i två veckor - jobbat två dagar, hemma tre, jobbat 3 dagar hemma två. Jobbar på förskola och vet att vi haft mycoplasma med lunginflammation nyligen bland barnen. Såå vi Åkte in för jag fick en tid hos läkaren på vct och han lyssnade massor på min andning o undersökte svalg och öron.

Så tog han massa prover och massa blod sen kom han tillbaka til oss mär han fått provsvaren och sa att eftersom jag är gravid i v 22 kunde de inte behandla mig på de sätten de brukar vid lunginflammation eftersom de sätten skadar fostret och det enda han kunde göra var att skriva ut cocillana till mig och hoppas att massa vila hjälper mig.. Vilket jag också hoppas på!

Ojdå, huvva! Krya på dig och ta det lugnt!
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)