Inlägg från: lais |Visa alla inlägg
  • lais

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Jag hade engångsiläggen och använde oftast bara amningslinnen, tyckte det var skönast och enklast så. Jag tyckte det läste mest när jag ammade, alltså när det rann till så rann det till i bägge brösten och läckte ur det han inte åt ifrån. Jag tror jag ska satsa på tvättbara pads den här gången och kanske ha lite engångs att ta till om det kniper.

• lais
    Sommarsnö skrev 2015-01-11 16:56:08 följande:

Nej de tog ingen sticka. Har för mig att jag läste att man kan ha bakterier ändå utan att det syns på en snabbsticka. De vill väl inte riskera att det ska sätta igång förlossningen eller skada barnet innan man har hunnit få svar på provet. Den antibiotika jag fått tillhör grupp A vilket ska vara helt lugnt när man är gravid. 

Jag var hos bm i fredags och eftersom jag har så mycket sammandragningar misstänker hon UVI, de har oxå hittat lite andra bakterier i urinen. Eftersom jag hade varit på toa precis innan jag for dit kunde de inte ta nåt nytt prov. Ska dit imorrn och lämna, så det var inget akut alls i hennes värld. Säkert olika beroende på vem man träffar
  • lais
    S1528 skrev 2015-01-13 17:41:59 följande:

Jag har alltid haft väldigt markerad och smal midja, och har alltid varit ganska "hård" i kroppen, mkt muskler och lite fett.. Tränat mellan 5-7 pass i veckan av och till.. Jag har gått upp 3,5 kilo totalt sedan inskrivningen i v.6, och bara 0,2 kilo sedan förra BM-besöket i vecka 20. Trots att jag knappt tränat alls på 6-månader och äter JÄMT.

SF-måttet idag var 26, så det ligger där man kan förvänta sig i denna veckan. BM skyllde bristen på bula på magmusklerna, och det kan nog kanske stämma. Om jag spänner magen så blir den nästan helt platt fortfarande.. När jag säger att jag är så pass långt gången är det ingen som tror mig, och alla var "stora som huuuuus" i samma vecka. Sjukt att det kan vara så olika!

Jag gick också in i v 26 idag Min mage är större men har ffa en annan form. Var till bm i fredags och hon fick SF-måttet till 23, vilket var normalt enligt henne. Kollade vad jag hade sist och då hade jag 25. Visst är det konstigt men ändå skönt att det kan vara så olika och ändå normalt?
  • lais
    S1528 skrev 2015-01-13 17:41:59 följande:

Jag har alltid haft väldigt markerad och smal midja, och har alltid varit ganska "hård" i kroppen, mkt muskler och lite fett.. Tränat mellan 5-7 pass i veckan av och till.. Jag har gått upp 3,5 kilo totalt sedan inskrivningen i v.6, och bara 0,2 kilo sedan förra BM-besöket i vecka 20. Trots att jag knappt tränat alls på 6-månader och äter JÄMT.

SF-måttet idag var 26, så det ligger där man kan förvänta sig i denna veckan. BM skyllde bristen på bula på magmusklerna, och det kan nog kanske stämma. Om jag spänner magen så blir den nästan helt platt fortfarande.. När jag säger att jag är så pass långt gången är det ingen som tror mig, och alla var "stora som huuuuus" i samma vecka. Sjukt att det kan vara så olika!

Jag gick också in i v 26 idag Min mage är större men har ffa en annan form. Var till bm i fredags och hon fick SF-måttet till 23, vilket var normalt enligt henne. Kollade vad jag hade sist och då hade jag 25. Visst är det konstigt men ändå skönt att det kan vara så olika och ändå normalt?
  • lais
    Hanna 681 skrev 2015-01-14 20:13:15 följande:

Vet inte riktigt vad booties är, men tycker att byxor med inbyggda strumpor är bra.

Jag vet inte heller vad booties är och lade snabbt bort byxor och pyjamasar med fot. Vår son växte ur fötterna snabbare än byxorna och sparkade så att bena liksom for in i pyjamasarna så han fastnade. Jag skulle köpa nåt plagg av varje variant och prova mig fram vad som passar bebis och familj bäst
  • lais
    Bell13 skrev 2015-01-15 09:29:57 följande:

Det gör det inte hos mig och jag tycker också det är konstigt att det inte görs. Sist jag var hos bm i v 22 så lyssnade vi på hjärtljuden och inget mer. Jag trodde vi skulle mäta magen, kissa på sticka, väga mig, ta järnvärde och socker. Nästa besök är nästa vecka så hoppas de kollar mig ordentligt då

På mig gjorde de första mätningen i v 25, då tog de också blodprov. Här tas inte HB varje gång och det är inget jag saknar. Att höra bebis, mäta mage, ta blodtryck och prata om hur jag mår räcker bra. Förra graviditeten behövde jag aldrig äta järntabletter så jag hoppas på det den här gången också. Jag upplever att de verkligen tar saker på allvar om jag säger något så jag känner mig lugn med det. Hade mkt sammandragningar så de kollade direkt UVI och jag ska träffa läkare på måndag. Jag hade klåda och blev inbokad hos läkare.
  • lais
    Anonym (??) skrev 2015-01-16 06:43:13 följande:

Har en väldigt hemsk hosta. Hostar tills jag kräks ibland . Har ont i bröstbenet för jag har hostat så mycket och hårt.

Sömnen är redan katastrof men blir ju värre nu med hostan. Dessa huskurer, dricka varmt med och utan honung,sova med huvudet högt osv. Inget av det funkar.

Är det någon idé att ringa till vc nu när dom öppnar om en stund? Finns det någon hostmedicinn som man får ta som gravid eller är det bara onödigt att ringa?

Jodå, det ska det finnas så ring!
  • lais
    S1528 skrev 2015-01-17 08:54:04 följande:

God morgon tjejer!

Hur mår ni?

Idag har jag 100 dagar kvar till BF :) Äntligen nedräkning istället för uppräkning!

Blev lite orolig igår kväll då jag hade små stickningar och av och till lite ont i nedre delen av magen. Jag övervägde att ringa förlossningen och fråga.. Kändes som någonting var ordentligt konstigt, men sedan somnade jag och nu känner jag ingenting. Men kommer det tillbaka får jag nog se till att dom kollar tappen osv :/

OH! Här firar vi oxå hundradagars idag
  • lais
    S1528 skrev 2015-01-20 17:43:33 följande:

Vecka 27 idag..

Träffade kollegor från en annan avdelning idag. Berättade att jag var gravid i vecka 27, alla trodde att jag skojade. Drog till med något om att bebisen verkar vara lite hemlig eftersom det inte syns så mycket. Börjar bli lite nedslående nu..

Jag avundas inte era krämpor, men det känns ändå som om något "fattas" i den här resan eftersom jag inte ens ser gravid ut. Vet att jag borde vara tacksam över att jag är liten, men och det känns bara trist och jobbigt :( Jäkla hormoner :(

Förstår om du känner dig lite snuvad på konfekten... :-/ Bulan du har ser ut att ha flyttat sig lite uppåt iaf, så nåt händer ju... Hoppas att du kan njuta av graviditeten ändå!
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)