En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Absolut så är det nog så att man känner av det lite mer när man i vanliga fall är rätt så hård och med en mindre andel kroppsfett. Tror inte jag ens hade blivit gravid om jag inte skadat mig där i början på året och därigenom också la på mig mer i vikt samt fick en mer regelbunden mens. Så det är verkligen ett tips för alla som inte lyckas bli gravida. Stressa ner, ät bra mat och lägg gärna på dig ett par kilo om du är tillhör en utav de mer vältränade eller smalare :)
Man måste anpassa träningen, men simning är ju bra! Ang hinderbanelöpning som förövrigt imponerar mig att du hållit på med det så ja är det väll dags att göra annat. Jag måste ju anpassa min styrketräning ganska rejält. Men åh så jag saknar att ta ut mig helt och svettas och känna musklerna arbeta. Blir nog ngt pass nästa vecka :)
Jag hoppas iallafall att jag kommer att kunna vara fysiskt aktiv genom hela graviditeten och att foglossningen inte blir värre än den redan är. Tänkte varva styrketräning, simning, spinning, löpning (om kroppen och framförallt bäckenbotten tillåter längre fram) och eventuellt prova på yoga. Men min själ kommer nog fortfarande längta efter att gå armgång och simma i isvatten, hahaha ;)
Av ren nyfikenhet, har du gått upp något i vikt? I alla appar står det att man bör ha gått upp si och så, men här händer det då inte mycket..