Inlägg från: S1528 |Visa alla inlägg
  • S1528

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Någon mer som har problem med nästäppa? De senaste veckorna har det blivit svårare att andas genom näsan och jag nyser konstant (20-30ggr dag) trots att jag inte är förkyld. Det börjar bli helt olidligt, jag försökte att hålla mig ifrån nässprayen men utan den kan jag inte ens sova :(

Någon som har tips?

• S1528
    Sommarsnö skrev 2014-10-31 08:01:15 följande:
    Samma här! Har fått näsblödning nu också ibland. Hopplöst på nätterna från och till. Kör med koksalt men det är inte alltid det hjälper. Tror det blir värre om jag dricker varmt innan jag går och lägger mig också. Men annars har jag väl inga direkta tips. Försöker att ligga högt med huvudet på natten. Stackars sambon kan väl inte sova heller när jag ligger och frustar smile2.gif
    Koksalt hjälper tyvärr inte ett dugg, varken hemmagjord eller köpt spray. Har provat att ligga högt med huvudet också men det blir precis lika tätt ändå. Det är inte bara på natten jag är tät, utan hela dagarna också :(

Jag får panik när jag inte kan andas, håller min sambo vaken varje natt med mitt snörvlande :/
  • S1528
    Linaslus skrev 2014-10-31 12:41:32 följande:

Å vad jag är avundsjuk på alla ni som har rul nu. Jag får vänta ända tills 1 december. Jag hatar att vänta, kommer vara i v 20 +6.

Jag har rul samma dag som du :) Det är bara 31 dagar kvar nu :)
  • S1528
    Bell13 skrev 2014-10-31 15:15:18 följande:

Jag har fått hemska mardrömmar. Jag är rädd för att somna :( varje natt drömmer jag att jag får blödningar. Jag åker in till gynakuten och där konstateras det att babyn dött och att den inte vuxit som den ska. Jag tvingas att föda ut den och det är en helt perfekt liten pojke. Det är vidrigt och helt hemskt.

Jag har rul på onsdag och är lite nervös för att något inte ska vara helt ok. Kanske är därför det här kommer nu. Är det fler som drömmer otäcka drömmar.

Jag drömmer också otäcka drömmar, att det inte finns någon bebis längre och jag vaknar med handen tryckt emot magen. Det har nog att göra med att jag är rädd att något hänt sedan mitt vul i 6+1 då jag visserligen fick se ett pickande hjärta men man liksom inte kan urskilja någonting mer än bludder på bilderna..

Försöker hålla mig positiv i väntan på rul men ibland känns det segt alltså..
  • S1528
    LillaSandy skrev 2014-10-31 19:05:56 följande:

Jag använder nezeril varje dag. Vad jag förstått så är det inte farligt för bebisen att jag gör det.. men inte bra för min egen näsa. Men hellre det än att inte kunna andas ordentligt o inte kunna sova.

Jag köpte Rhinocort Aqua idag, har tagit en dos nu på eftermiddagen och jag känner redan att det lättat lite i näsan. Jag hoppas att det håller i sig så jag slipper den vanliga nässprayen!
  • S1528

Jag vaknade ovanligt pigg idag, blir en tur till simhallen för att röra lite på sig för första gången sedan vecka 10! :) Skillnaden i mående mellan första och andra trimestern är enorm. Från att ha tagit lergigan varje dag till att känna mig som en människa igen :)

Hur mår ni andra?

• S1528
    Madelen b skrev 2014-11-01 09:17:55 följande:

Är de bara jag som fortfarande är trött? Igår gick jag upp 05, efter jobb somnade jag 1h för satt sedan gå o lägga mig 22! Sjukt tråkigt men vissa dagar orkar ja inte hålla mig vaken utan får lura sonen till sittastillande lekar så jag kan slumra brevid han!

Annars mår jag jätte bra, får ofta kväljningar och klarar inte av dåliga lukter;) men annars bra! Foglossning har ja med!

Jag är också trött fortfarande, men inte alls som i första trimestern för då sov jag alla dygnets timmar förutom de jag ägnade åt att jobba. Gick upp 5.30 och jobbade till 16 (och däremellan sov jag på lunchrasten) kom hem och somnade direkt till ungefär 21, åt mat och somnade om till 5.30 morgonen därpå ????
  • S1528

Oj, frågetecknen skulle inte vara där. Var nog lite snabb med att lägga in en smiley från telefonen..

• S1528
    LillaSandy skrev 2014-11-02 11:09:47 följande:

Hej! Jag är i v 16 och upplevelser sen igår morse att min mage har minskat. Har ju haft problem att gå på toa och igår fick jag äntligen göra nr 2 ordentligt. Kanske det kan påverka? Känner mig lite orolig ändå. Kan magen minska runt denna vecka? Har någon annan upplevt det?

Jag går in i vecka 16 nu och har haft en liten antydan till mage under vecka 15. Idag däremot är magen helt platt igen, däremot känner jag livmoderns kant väldigt tydligt nu ca 5 cm nedanför naveln så den växer ju helt klart :)
  • S1528
    Sommarsnö skrev 2014-11-02 19:16:40 följande:

Har en lite lustig undran - någon som vet varför man ska dricka iskallt vatten för att kunna känna bebisens rörelser lättare? Varför reagerar de på det? Blir det kallt för dem när man dricker det?

Min gissning är att när livmodern blir tillräckligt stor närmar den sig magsäcken och bebisen känner förmodligen obehag av kylan :)
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)