En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Trots allt så hade jag en fantastisk förlossningsupplevelse. Förlossningen tog 9 h från första värk till hon var ute.
När det sedan var dags för hennes syster att födas så fick vi komma in till förlossningen, åkte in när jag hade 4 min mellan värkarna. Jag fick ett varmt och vänligt mottagande och kände mig trygg. Jag provade lustgas men hatade den. Kände mig dyngrak och mådde illa av den. Jag hade det riktigt jobbigt ca 45 minuter mellan 9 och 10 cm. Sedan gick vattnet och krystvärkarna kom nån minut senare och hon var ute på 3 värkar. Jag hade en jättebra förlossningsupplevelse. Förlossningen tog 6 h från första värk till hon var ute.
Jag andade mig genom värkarna i början och sedan duschade jag hett och det hjälpte mig under flera timmar. Tror att jag använde mig av dykmetoden omedvetet, bara accepterade smärtan och hängde med i den. Att vara där och då i nuet var det som gällde.
Hoppas att jag inte skrämmer dig på nåt sätt. Man får oftast höra om riktigt hemska förlossningar och jag ville dela med mig av mina som varit det motsatta.