BigMami skrev 2015-11-13 15:27:10 följande:
Vidar blir helt förstörd om man försvinner in i ett annat rum allt ska kretsa kring honom Tur han har storasyskon som roar honom emellanåt. Har man honom i knät är han som en ål och slingrar sig hela tiden! Blöjbyte och påklädning skriker han hysteriskt igenom varje gång. ..
Nån gång går det väl över..
Haha, vår lille pojke har också börjat bli hysterisk vid påklädning och tvättning i ansikte, bakom öron ,i armhålorna och under halsen. Han blir så fruktansvärt arg, och det är en kamp kan jag lova, varje gång nu. Han är som förbytt, trollunge, hahaha! Han hatar den hårda haklappen också och får panik så fort han får syn på den. Så vi för köra på såna i tyg och tvätta dem konstant. Och nagelklippning är nästan omöjligt nu. Jag och pappan måste hjälpas åt, den ena får försöka underhålla/sysselsätta honom medan den andra klipper.
Han blir 7 månader om en vecka, än så länge sover han fortfarande bra i sin egen säng. Somnar alltid lugnt i den samma tid, kl 20:00 varje kväll. Sedan vaknar han ca 4-5 gånger per natt varav 2 gånger av dem för att äta. Så verkar han vara vrålhungrig. Men de andra gångerna funkar det att stoppa i nappen så somnar han om.
Han sover ca 1,5 timme på förmiddagen, 45 min vid lunch och sedan ca 1,5 timme på eftermiddagen.