EmmasaraL skrev 2014-12-17 16:42:19 följande:
Gått in i v 23 idag Äntligen har magen kommit. Den bara dök upp! När jag tog blodprov häromdagen sa sjuksköterskan "men åh vilken gullig mage!!" Tyckte det var rätt kärt av henne, man kände sig lite stolt!
Känner mycket rörelser nu, bebis har varit och vänt en hel del nere vid urinblåsan så att det kittlar till. Man kan se magen röra sig när hon sparkar och har sig :) Vår lilla gullfia!
Är så tacksam med mina 7 syskon, vet inte hur mycket saker vi har fått ärva. Två barnvagnar, två skötbord, 1 spjälsäng, 1 vagga, amningskudde, babynest, täcken, kuddar, leksaker, babygym... Kan man lägga pengarna på andra saker som vi planerar, tygblöjor, tyglappar, ekologiska och giftfria saker. Toppen! :) Har ni fått ärva något - familj/vänner??
Vi har även varit på vårt 4:e UL, två till väntar. Känns coolt att få följa lillans resa från böna till bebis.
Bjuder på en magbild
Grattis! Jag är också i vecka 23. Vilken fin liten mage du har. Skönt att se någon annan med en "liten" mage, den är till och med mindre än min : )
Är så trött på allas kommentarer om att min mage är så liten, men det tycker jag inte själv. Om man jämför med hur den såg ut innan graviditeten då den var helt platt så har den blivit jättestor : )
Hur kommer det sig att ni väljer att göra så många ultraljud?