amandanS skrev 2015-12-06 22:02:42 följande:
Vi kör lite blw inspirerat, inte fullt ut alla måltider men till stor del! Mest pga Williams matvägran, eller "jag ser en sked!! och tänker inte öppna munnen fören jag får äta bitar själv eller ni matar mig med bitar med fingrarna!" :P
I veckan som va så slutade två middagar med att hans lite mosade mat hamnade i komposten och han istället åt mat från min tallrik på egen hand... Stuvade makaroner och köttbullar och dagen därpå lax, Potatis och gräddfilssås.. Smörgås och frukt äter han själv till stor del både frukost och mellanmål nu för tiden.. De övriga måltiderna äter han ärtor, majs, morotsbitar, kokt potatis, pasta osv så man kan skedmata lite mellan hans egna plockande..
Det funkar faktiskt bättre när hon har lite bitar som hon själv kan plocka med. Då går det in en sked då och då med lite puré också. Tänker nog inte köra helt enligt blw, tycker det verkar lite hysteriskt när de pratar om att göra grötstavar, så de kan hålla dem själva
. Då har det gått lite för långt tycker jag. Men tycker det verkar skönt att de lär sig äta på egen hand tidigt så man slipper skedmata i all evighet.