Inlägg från: Bell13 |Visa alla inlägg
  • Bell13

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

S1528 skrev 2014-12-12 18:50:27 följande:
    Det är så härligt när man känner att han/hon rumsterar omkring där inne i magen. Igårkväll kände sambon sparkarna utanpå magen, varje gång han försökt känna förut har hon slutat sparka ;)

Jag längtar tills jag hittar en vagn jag vill ha, det känns som nästa stora steg :)
    Samma hos oss. När blivande pappa ska känna så slutar han att sparka. Jag känner också utanpå magen nu och det är så mysigt när han busar omkring där inne
  • Bell13
    mandalii skrev 2014-12-15 13:02:30 följande:

Tack! : )

Vilken vecka är du i? Jag är så jäkla trött på allas kommentarer om ens utseende, någon som känner igen det? "Oj vad liten mage du har", "Undrar när det kommer att synas att du är gravid?", "Man kan ju inte tro att du är gravid", osv, osv. Fattar inte folk att det kan såra, att man kanske blir orolig.
    Har också fått sådana kommentarer - hur är det ens möjligt att vara så där STOR i v 15 har jag fått höra. Blev ledsen faktiskt
  • Bell13
    emmasdag skrev 2014-12-15 20:17:59 följande:
    Eller hur!!!!

Eller klassikern: är ni säkra på att där inte är två? (Har tillomed fått frågan om där är tre!!!) Blä, människor!
    Den fick jag också. Skulle aldrig ens tänka tanken att kommentera att nån gått upp mycket i vikt.
  • Bell13
    Anonym (Hjärtat) skrev 2014-12-16 08:55:55 följande:

Om slemproppen släpper så är det inte ett tecken på att någon förlossning skulle vara på gång. Den kan släppa och återbildas redan from vecka 4. Oftast är den rosafärgad med blodstrimmor i.

Det enda jag skulle tänka på är att kanske inte tex bada i badhus då infektionsrisken kan öka.

Som sagt, det är INTE ett tecken på fl..

Min slempropp lossnade på bf förra gången jag var gravid och när jag ringde förlossningen sa de att det bara är att avvakta men att det nog händer grejer.

Det kanske beror när i graviditeten slemproppen lossnar om man ska tolka det som att nåt är på g eller inte?
  • Bell13
    agirlnamedbill skrev 2014-12-16 00:03:39 följande:

Aa är rätt säker på att det var den för det var jättetjockt, typ som tjockt snor och det var mycket..

Hade jag varit du hade jag ringt och rådfrågat. Här inne är vi alla amatörer och sitter mest och gissar och ingen kommer att ta ansvar för om något skulle gå fel för dig på förlossning eller gynakuten är det utbildad vårdpersonal som arbetar.

Kram
  • Bell13
    JhjärtaK skrev 2014-12-16 08:17:10 följande:
    På min burk står det att gravida och ammande rekommenderas 1 kapsel per dag och att Omega 3 är väldigt viktigt för fostrets neurologiska utveckling (åt det dock inte när jag var gravid med dottern och hon verkar fine smile5.gif ). Tänkte att det nog inte skadar att äta lite extra nu när jag väntar två st.
    Jag har inte ätit omega 3 men äter däremot lax en gång i veckan, räcker det?
  • Bell13
    S1528 skrev 2014-12-16 17:02:43 följande:
    Men vad fin, jag vill också ha en såndär rund fin liten bulle! :)
    Tack den växer massor nu. V 24+4 idag
  • Bell13
    S1528 skrev 2014-12-16 18:51:37 följande:
    Jag är bara 21+0 så jag ligger lite efter ;) Men man ska inte klaga, det är fantastiskt att få vara i v.22, det känns som det inte var så länge sedan man gick och väntade på att komma förbi den magiska v.12!
    Tycker tiden sniglar sig fram men när jag tänker efter har tiden gått rätt fort. Och snart är det bara 14 v av 40 kvar
  • Bell13
    Evina skrev 2014-12-16 13:53:23 följande:

Hur är det med er viktuppgång? Var hos barnmorskan igår och hon blev lite bekymrad över min. Jag är i v 24 och har gått upp 11 kilo. Jag själv är inte orolig, väntar mitt fjärde barn och har varje gång gått upp runt 30 kilo. Hade normalvikt innan graviditet.

Hur tänker ni kring viktuppgång och mat? Äter vad ni vill tills ni är mätta eller har ni andra idéer?

Jag är gravid i v 24+5 och har gått upp 8 kg. Mina tidigare graviditeter gick jag upp 12 resp 17 kg. Med tanke på att jag snart bara har 14 veckor kvar räknar jag med att det blir 15 kg totalt.

Min bm hetsar inte över vikten men däremot att jag ska gå till badhuset och börja på yoga. Hon propagerar för träning vid varje besök, väldigt tröttsamt eftersom varken orken eller energin finns där.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)