En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Vad jag vet så är inte TUL standard i något landsting men jag kan ha fel?
Den här graviditeten har jag själv tänkt att boka ett tul för jag vill ha en skattning på vikten.
Finnar... Jag har så sjukt jobbiga finnar. Röda, väldigt synliga och icke "klämbara".
Fler som får dras med det? Man känner sig inte direkt sitt snyggaste. ;)
Jag har också förstått det som att vikten på barnet inte har så stor betydelse för hur mycket man går sönder. Utan att huvudomfånget har större betydelse. Eller om man som min son tror att man är Stålmannen och tyckte det var en bra ide att födas med handen utsträckt över huvudet. Han var en pina att krysta ut och jag gick sönder rejält. (Sfinkterruptur)
Blev igångsatt och det vill jag inte uppleva igen. 16 dagar övertiden och mäkta trött på att vara gravid. Den här gången vill jag uppleva en förlossning som startar spontant av sig själv. Och gärna inte senare än BF. ( sen återstår det väl att se om läkaren föreslår snitt, efter att ha undersökt min tidigare ruptur)
Jag föddes fem dagar före BF och min mamma var inne på BB ett par timmar innan jag kom ut. Så ingen genetisk koppling där...
Går in i v 21 idag, så minst några veckor till MÅSTE han stanna! :)
Han hade inte "borrat" ner sig med huvudet i alla fall utan låg fritt med fostervatten runt sig, så det var bra.. Och livmodertappen var stängd och visade inga tecken på att vara på väg att öppna sig. Så jag hoppas det är oförändrat på onsdag! :) tills dess ligger jag väl i soffan och latar mig....