Inlägg från: Bell13 |Visa alla inlägg
  • Bell13

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

ullin skrev 2014-11-25 17:28:27 följande:

RUL såg bara fint ut. ????????????

Tog ej reda på kön. :) phpK4QyzQ47894.jpg

Grattis. Alltid fantastiskt när det ser fint ut på rul
  • Bell13

Är gravid i v 22 nu och har mycket sammandragningar ikväll. Det är mycket aktivitet i magen också. Har gått på Ikea idag och dragit en tung vagn, kan det vara därför?

• Bell13
    Anonym (Happy mother) skrev 2014-11-26 11:49:55 följande:

Hej!
    skulle ni vilja köpa dessa saker till dina barn?

Baby pläd mjuka och sköna.
    Tänkte göra en beställning från england och sätta annons på tradera. Men lite osäkert om folk kommer köpa.

Handuk med huva - använda efter badet.

Älskade pojkkläderna. Skulle köpa på en gång
  • Bell13
    silverfirren skrev 2014-11-26 12:08:21 följande:

Grattis till alla fina RUL! 

Är de fler än jag som har massor av sammandragningar? Får flera gånger om dagen och vissa gör ont men nu har jag även så att så fort jag rör mig gör de jätte ont i livmodern tex när jag reser mig, går eller står länge. De är inte ligamenten utan de känns som extremt kraftig mensvärk :( 

Väntar på att barnmorskan ska ringa upp för 40 min sen men undrar om de är någon här som kanske vet va de kan vara? :) 

Har också sammandragningar. Var hos min bm idag och hon sa att det är oftast ingen fara så länge det inte gör jätteont eller trycker på neråt.

Sammandragningar kan också vara kroppens sätt att säga ifrån och att det är dags att dra ner på takten. Min bm sa åt mig att vila ordentligt
  • Bell13
    Hanna 681 skrev 2014-11-26 16:07:31 följande:
    Hat nyligen gått in i vecka 22. Min foglossning har blivit värre och jag har fått ont i nedre delen av magen och ljumskarna. Bebisen sparkar massor där nere. Vet inte vad smärtan beror på, kan vara sammandragningar också. Bm tyckte att jag skulle lämna urinprov för att utesluta urinvägsinfektion.
    Min bm sa också att jag ska lämna urinprov för att utesluta uvi.

Har inte haft sammandragningar alls idag heller. Att vila är nog det bästa just nu.
  • Bell13
    Sommarsnö skrev 2014-11-26 22:20:53 följande:
    Så har jag ofta haft när jag inte varit gravid, typ runt ägglossning. Vet inte om det är annorlunda när man är gravid - om det kan tyda på något annat. Mycket flytningar har jag nu iaf vilket är lite drygt.
    Jag har också mkt flytningar det är ofräscht och äckligt. Frågar man bm så är ju allt alltid fullt normalt.
  • Bell13

V 23 idag wiee känns som tiden går långsamt det är så lång tid kvar.

Jag känner hans sparkar ordentligt nu och det syns på utsidan av magen ibland. Jag har moderkakan i framvägg så det dröjde lite längre för mig.

Hade bara 40 i ferritin och tar järntillskott sedan 2 v tillbaka men känner att det har sjunkit. På eftermiddagen klappar jag ihop totalt och sover nån timme men trots det är jag helt slut hela kvällen.

På det stora hela är det ändå bra men jag längtar nåt fruktansvärt till han kommer ut.

• Bell13
    Mars12 skrev 2014-11-28 12:53:56 följande:

Någon mer med mycket SD? Börjat eskalera mer här... Hade väldigt mkt och täta igårkväll..

Jag har mkt sd tycker inte att vila hjälper. Min bm säger att det är ok så länge det inte trycker på neråt
  • Bell13
    Sommarsnö skrev 2014-11-28 14:47:02 följande:

Måste fråga; lyfter ni tunga matkassar? Handlingen idag blev rätt mastig och jag var själv då sambon är på jobbet. Funderade lite på om det var olämpligt att gå med två tunga matkassar men det var bara en 5 minuters promenad. Vad kan hända egentligen om man lyfter för tungt så här långt in i graviditeten?

Pga foglossning kan jag inte sedan 4 v tillbaka.

Jag beställer mat från mat.se och är supernöjd.
  • Bell13
    JhjärtaK skrev 2014-11-29 07:34:05 följande:
    Jag har börjat äta två niferex varannan dag och en varannan dag få mitt hb varit 110 och när jag började äta mer så kände jag nästan med en gång att jag blev lite piggare igen smile1.gif När skall du till din bm nästa gång och kolla hb?

V 23 här också och mina små väger ca 400 g var enligt senaste UL, snart ett mjölkpaket ihop smile2.gif Och från vecka 23 så finns det ju en chans att de överlever utifall att de kommer så en härlig milstolpe tycker jag smile1.gif
    Jag tar 2 duroferon varje dag. Jag ska inte tillbaka förrän efter jul och nyår. Hon tog inget hb i onsdags utan baserade dosen på mitt låga ferrinvärde

Tycker också det är skönt med v 23 nu och varje vecka som går så ökar chansen om det skulle hända nåt med det lilla livet i magen.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)