Inlägg från: Sommarsnö |Visa alla inlägg
  • Sommarsnö

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Bell13 skrev 2014-09-23 12:58:01 följande:
    Ring igen och be att få tala med en handläggare, om det inte går så fråga vad personen heter och vilken tid personen kan ta emot samtal. Fråga även efter mailadress ibland har de lättare att svara på mail än att ta samtal.
    Idag ringde de äntligen men jag ska be att få namn och nummer nästa gång.

Grattis till fina KUB-siffror!
  • Sommarsnö
    tjallamallan skrev 2014-09-23 17:47:12 följande:

Jag har ännu inte bestämt mej för om jag ska göra KUB-testet... (är 36 år) Tycker det är jättesvårt, tänk om man får hög risk - hur ska man tackla det??? Kommer ju ändå aldrig att göra ett fostervattensprov med tanke på missfallsrisken. Det lutar nog åt att jag faktiskt hoppar över det. Hur har ni andra tänkt?

Om du får höga siffror kan du ta ett blodprov som det pratades om tidigare här i tråden. Ingen missfallsrisk då men du får betala det själv, cirka 6000 kr. Finns andra här som vet mer om detta.
  • Sommarsnö
    LillaLilja skrev 2014-09-23 18:07:43 följande:

Gick inge vidare idag. Fick reda på att det var en ofostrig graviditet. Kom egentligen inte som en chock då jag känt att något varit fel.. Nu tar vi nya tag och hoppas på bebis till höst/vinter 2015 istället :) Kram till er alla och lycka till med era kommande bebisar :)

Vad tråkigt. Önskar er lycka till i kommande bebisverkstad.
  • Sommarsnö
    julii skrev 2014-09-24 13:05:36 följande:

Är det någon mer här som har ont i ryggen/svanken? Jag tycker jag får ont så fort jag grejar med något, som igår dammsög jag ur soffan o trodde jag skulle gå av efteråt, sen jobbar jag inom vården och det blir en hel del tunga lyft o konstiga ställningar och det behövs inte mycket innan jag får ont. Är det inte alldeles för tidigt för att få ont? Jag är i vecka 9.

Jag har haft ont vid svanskotan. Märks om jag rör på mig mycket. Min bm sa att det kunde vara foglossning redan. Hon tyckte dock att jag kunde vara precis som vanligt vilket jag tyckte var lite märkligt - jag har läst att man ska ta det lugnt då för att det inte ska bli värre.
  • Sommarsnö
    Krya på dig! Låter som om det kan vara nåt magkatarrsliknande? Hoppas de hittar orsaken och att du får komma hem snart!
  • Sommarsnö
    Madelen b skrev 2014-09-25 13:49:05 följande:

Hur gamla är ni som gör kub här? Känns som alla här gör det!?!

Jag är 38.
  • Sommarsnö
    Bell13 skrev 2014-09-25 14:27:11 följande:

Idag är det 25% på Livly ange bara livlyheartyou i kassan :)

Gud vad mycket sött de har - blev helt såld ju! Men ska vänta till efter KUB. Underbyxor med volanger måste jag bara ha - så sött
  • Sommarsnö
    Fruhs skrev 2014-09-25 15:51:26 följande:

Åh tack för att du frågar! De gick jätte bra! De va en lugn bebis som låg där! Speciellt om man jämnför med store bror som är idag 1 år och tre månader! Hon sa också att min livmoder låg i bakreväggen, vet någon vad de betyder?

Grattis, så fint! Kan det betyda att du har en bakåtvinklad livmoder? En normalvariant och inget konstigt isåfall, jag har själv det.
  • Sommarsnö

Har ni fler tips på babysidor på nätet där man kan handla kläder? Lite nytt såhär med första barnet så jag har ingen koll alls.

• Sommarsnö
    JhjärtaK skrev 2014-09-26 08:53:58 följande:

Igår kände jag bebisarna för första gången gick in i vecka 14 igår också enligt UL i onsdags så dubbelt kul

Häftigt! Hur känns det? Kittlas det (hoppas inte - skulle vara lite jobbigt att ha någon som kittlas från insidan i 6 månader)?
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)