Inlägg från: Sommarsnö |Visa alla inlägg
  • Sommarsnö

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Jhalie skrev 2014-10-10 14:00:13 följande:
    Jag har faktiskt ingen aning. Har aldrig gjort snitt.

Ska du göra planerat snitt?
    Nej, inget bestämt alls om förlossningen ännu. Men jag är förlossningsrädd och märker att jag nog förtränger det faktum att jag måste vara med om det på ett eller annat sätt :-/
  • Sommarsnö

Ni som fått barn innan; har er magkänsla alltid stämt? Lite nyfiken på hur mycket man ska lita på den

• Sommarsnö
    silverfirren skrev 2014-10-11 13:15:41 följande:
    Även jag är på samma dag 14+4 idag :) Känner mig mer trött än innan men vet inte om de är för jag har jobbat mer än vanligt 
    Ni som är trötta; kolla upp järnvärdet! Jag var jättetrött men trodde det hörde till graviditeten. Fick sedan veta att jag hade dåligt järnvärde och efter några dagar med järntabletter blev jag mycket piggare - enormt stor skillnad. Jag var som en zombie innan.
  • Sommarsnö

Någon som varit med om tvålsmak i munnen när ni varit gravida? Tog precis en tugga av en macka med kaviar och det smakade parfymerad tvål - superäckligt. Trodde någon tagit i limpan med intvålade händer eller något men isåfall måste det vara någon i paketeringsprocessen för det är inte min sambo. Jag slängde mackan och gjorde två nya på knäckebröd och det smakar fortfarande tvål så att jag knappt kan äta. Superkonstigt.

• Sommarsnö
    Josephine92 skrev 2014-10-12 11:41:30 följande:

V 15 igår! :)

Vi ska ta reda på kön (:

Fick hem vår hjärtljudsdoppler igår och har hört att hjärtljuden ska låta som ett swischande ljud men jag hör bara snabba helt vanliga hjärtljud, hur häftigt som helst, men visst måste det vara barnet jag hör? Och inte typ mitt eller någon puls? Haha konstig fråga men var så inställd på att hitta ett swisch ljud

Det är väl bara att höra om det stämmer överens med dina egna. Barnets ska ju vara mycket snabbare - typ 160 slag per minut.
  • Sommarsnö
    91an skrev 2014-10-12 12:10:25 följande:

Någon som har använt hms gravid jeans med stretch? Är sugen på att köpa men är rädd att de ska vara sånna som åker ner så fort man rör på sig så man måste gå och dra upp dom hela tiden. Har aldrig haft på mig ett par gravidbyxor (väntar första barnet) så tänkte höra om ni vet :)

Jag har köpt ett par och är irriterad på att de glider ned. Men som någon sa tidigare så hoppas jag på att de sitter uppe bättre när magen är större. Jag har knappt någon mage alls än.
  • Sommarsnö
    Jhalie skrev 2014-10-12 20:08:44 följande:

Fick mail av min barnmorska att jag ska börja äta järntabletter från v 20...

Åt inga med de två sista barnen.

Men nu är jag allt som oftast väldigt yr, blir lätt svag och darrig. Matt liksom.

Kan det vara pga att lågt järnvärde?

Och kan jag isf börja med järntabletter redan nu? V 16...

BM måste väl ha tagit prov på ditt järnvärde eftersom hon rekommenderade dig järntabletter? Ring och hör med henne om du kan börja nu. Dina symptom låter ju som om det skulle kunna ha med det att göra men jag är ju ingen läkare...
  • Sommarsnö

Att ligga för högt i järnvärde är inte bra och kan vara skadligt så jag skulle nog ändå följa min barnmorskas råd.

• Sommarsnö
    91an skrev 2014-10-14 06:11:37 följande:

Någon som har problem med nästäppa? Hur löser ni det? Jag måste ta nässpray för att kunna sova men vill gärna undvika det..

Jag har det, speciellt på natten. Jag brukar ta koksaltlösning som jag köpt på Apoteket om det blir för jobbigt. Prova det - ska vara helt säkert under graviditet. Det finns också Nozoil om man har problem med krustor i näsan och så och behöver mjuka upp liksom.
  • Sommarsnö
    Josephine92 skrev 2014-10-14 07:00:03 följande:

Det här med att gå upp och kissa på nätterna, till vilken grad behöver ni andra göra det?

Alltså jag får gå upp var tionde minut för det bokstavligen känns som att jag ska kissa ner mig = ingen sömn alls. Slutar mitt ena jobb 22.00 börjar det andra 06.00, behöver verkligen de där timmarna men det kan man ju se sig i stjärnorna efter, är det verkligen meningen att det ska vara så extremt?

Känner mig så frustrerad och helt slut!

Jag behöver gå upp ett par gånger under natten. Var tionde minut låter väldigt mycket, det bör du nog kolla upp. Inte bra att gå med en urinvägsinfektion om det nu skulle vara det.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)