En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Varmt vatten med honung i :)
Varmt vatten med honung i :)
Strepsils får du lov o ta! En sort, tror det är den med mint, ska du vara försiktig med!
Jag tycker honung är bra. Du kkanvärma vatten med citron och honung och sen låta det kallna.
Är det bara jag som tycker det känns knepigt att prata med bebisen i magen? Den hör ju nu och de sägs att man ska prata med den så den känner igen våra röster ännu mer sen när den tittar ut.
Missuppfatta mig inte. Jag älskar att vara gravid och känna min lilla bebis sparka och böka runt, jag älskar min bebis massor redan. Men det känns bara knepigt på nå vis att prata med den. Vad ska man säga liksom?
Brukar ni prata med bebisen i eran mage?
Klart jag säger saker till den och så. Men det känns ändå knepigt..
Jag hållet tummarna för dig :)
Jag har inga direkt tunga lyft, däremot vridningar där kroppen är belastad. Känns som att FK absolut vill ha LYFT och inget annat för att man skall bli beviljad GP..
Men jag har hittills gjort en liten lista på vad jag gör under en dag, och det innebär bland annat knästående ca 75 ggr/dag, vilket kommer att bli svårt att ta sig upp ifrån framöver ;)
Knästående, klättrade, trånga utrymmen, vridningar mm, jag hoppas att det räcker *håller tummarna*
Är det någon som har tänkt köpa ett "mindre känt" märke på vagn? Eller kör alla på Emmaljunga, Buggaboo och allt vad de heter?
Vi har fastnat för en Tako Jumper X och ska beställa nu i slutet av månaden. Jag har läst väldigt mycket om den och det är mycket som är positivt, inte sett mycket negativt om den alls.
Någon som har erfarenhet av den eller har något negativt om den?
Jag vet inget om den vagnen men är noga själv med att välja välbeprövade märken så dem har hunnit åtgärda alla "barnsjukdomar". Sedan betyder inte de alltid att dyrast är bäst! Men jag vill ha någon slags trygghet i det jag köper!
Men läser man verkar taco ha tillverkat vagnar i flera år! Men har aldrig hört om den!
Fler än jag som inte kan sova på nätterna? Ligger vaken i flera timmar mitt i natten:( så jobbigt när man ska upp kl 05 och har en 3åring att ta hand om:(
Tänkte på detta med kläder till bebisen :) det ska tvättas först va ? Ska man ha ett skonsamt neutralt tvättmedel eller går det bra med det vi har till våra kläder ? :) hur gör ni ?
Vi har inte tagit reda på könet på bebisen. Idag på besöket hos bm var det andra besöket som hon refererade bebisen som han.
Tror ni hon kan veta på något sätt eller har det som vana? Eftersom jag inte vill veta "törs" jag som inte fråga henne rakt ut vilket är rätt knasigt.
Hon är väl den enda som VET men vad tror ni?