Inlägg från: Malinpetronella |Visa alla inlägg
  • Malinpetronella

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Anonym (??) skrev 2014-12-27 21:37:45 följande:

Nu är det oundvikligt. Sambon är super förkyld och jag har sedan inatt bara fått mer och mer ont i halsen. Är inne på 6e gången som förkyld under graviditeten (om detta bryter ut och blir mer än halsont). Går in i v25 imorgon. Riktigt jobbigt!

Att dricka varmt funkar inte och jag mår bara illa av varma drycker då jag blir så varm inombords. Vanliga halstabletter hjälper inte ett dugg heller.

Är det något av apotekets halstabletter man får äta som gravid? Tex strepsils eller bafucin som lindrar lite? Är det någon som har nå andra tips för att lindra halsont?

Jag tycker honung är bra. Du kkanvärma vatten med citron och honung och sen låta det kallna.
  • Malinpetronella

Går in i vecka 27 på fredag och har nu "bara" 99 dagar kvar till iiris kommer =) har en väldigt pigg bebis i magen!!! Sparkar och buffar hela dagarna =)

• Malinpetronella

Måste fråga er andra en sak då jag inte hade detta under förra graviditeten.

Alltså flytningar kan ju öka, men jag kan få så mycket under ex en promenad att det går igenom trosor och tights . Till och med jeans ibland. Trodde först att det var vattnet som sipprade men det är det inte. Känns oerhört ofräscht ....=/

nån mer som kan få så?

• Malinpetronella
    Anonym (??) skrev 2015-01-01 13:16:55 följande:

Halsontet är borta, jag fick plågas med det några dagar. Värre med hostan som jag har fått. Hostar tills jag kräks.

såg att du inte gillar varma drycker. Men om du blandar riktigt varmt vatten med honung och en vicks blue och ddricker så kommer det kännas lite bbättre= ) ta den starkaste med mint smak.
  • Malinpetronella

Jag har börjat få så jävulskt mycket myrkryp i armar och höfter nu de sista dagarna. Är i vecka 27....de kommer alltidca 1 timme innan jag lägger mig. Nån mer?

• Malinpetronella
    mandalii skrev 2015-01-09 10:23:23 följande:

Men oj vilken fin och rund mage! Verkligen : ) Bara 12 veckor kvar, fantastiskt ju! Själv har jag ca 14 veckor kvar, eller 98 dagar för att vara exakt.

Tack så jätte mmycket = ) ja det är så spännande och går förhoppningsvis fort...gick över en vecka förra ggn så hoppas jag slipper den nu hehe. Då är det inte så lång tid för dig kvar heller = )
  • Malinpetronella
    Freje skrev 2015-02-01 15:31:12 följande:

Fick en så märklig kommentar häromdagen. Berättade för en ytligt bekant att jag är gravid och har bf i april. Hennes gensvar var då "April i år?".

Ehh, ursäkta men självklart i år. Jag är väl ingen elefant heller! Men hon tyckte att jag hade så liten mage.

Såå liten tycker jag inte att den är. Försöker inte att ta åt mig, men blir lite irriterad på att antingen få kommentarer om att magen är stor eller så är den liten. Ingen säger vilken perfekt lagom mage du har!

Samma här fast åt andra hållet. Folk blir chockade när jag svarar att jag ska ha i början av april. De tror jag ska ha nu, och pratar hela tiden om att det mmåstevara 2 .....eh nej det är en!
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)