Inlägg från: Malinpetronella |Visa alla inlägg
  • Malinpetronella

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

S1528 skrev 2015-02-06 17:07:06 följande:

Idag fick jag besked om att FK nekar mig graviditetspenning. De har verkligen inte lyssnat på någonting av den informationen de fått till sig och det är så himla orättvist att många med lättare yrken än mitt kan få beviljat. Jag blev så jävla knäckt av att få det beskedet så nu orkar jag verkligen ingenting. Är det ens någon idé att överklaga? Och hur i hela friden skall jag klara av att jobba ända in i det sista?

Usch, känner mig så himla ledsen. Jag ORKAR inte vara stark mer :(

Jag får inte heller = ( ska jobba ffebruari ut sedan ska jag ta ut 3 dagars mamma ledigt i veckan i mars för att orka med. Jobbar på psyk och gruppboende som uska. Men eftersom jag inte har schema så får jag inte hhavandeskapspenning. ....jävla skit system säger jag!
  • Malinpetronella

Är i vecka 32 nu. Och sedan minst 1 vecka tillbaka så har jag problem att kissa på natten och tidigt på morgonen. Det kommer inte ut om jag inte knuffar och "flyttar" på bebisen. Magen har sjunkit jätte mycket senaste veckan så kan det vara att hon fixerar sig tro?

• Malinpetronella

Nån som har tips om smärtlindring utöver lustgas och eepidural som jag ska ha denna ggn med. Nån som har badat under öppningsskedet? Tycker det verkar vväldigt skönt och man får lättare att röra sigmm. det var tänkt att jag skulle bada förra ggn men jag var så påverkad av smärtan att jag vägrade röra mig = (

• Malinpetronella
    Bell13 skrev 2015-02-25 10:18:43 följande:

Från en dag till en annan blev det kaos. Har ont i ryggen dygnet runt så kan knappt sitta, stå eller ligga. Det gör så ont så jag är gråtfärdig hela tiden.

Har fått tillbaka foglossningen som också gör ont precis hela tiden så att gå är det mest smärtsamma just nu.

Jag kan inte vara glad utan är antingen ledsen eller arg. Magen är stenhård hela tiden och går jag t ex och handlar så måste jag vila flera timmar efteråt.

Kommer absolut inte att fixa att gå så här i 5 v till, känns inte som jag fixar det här i 1 dag

Vad är kriterierna för att bli igångsatt? Kan man få bli det i v 37+0?

i vecka 37 ska du kunna få en hinnsvepning om du mår dåligt och inte orkar mer.

Det känns en del men kan sätta igång förlossningen =)
  • Malinpetronella

37 dagar kvar =D såååå spännande. Har gått upp 20kg och har sf mått 32 =)

ruckbart huvud ännu men är andra barnet så kanske inte ens fixerar ssig.

Är era bebisar med galet aktiva =)

• Malinpetronella

Jag har packat till bebisen och lite bindor och amningskupor till mig. Men resten tänkte jag göra i veckan. Typ myskläder till mig och pappan och lite sånt. Necessär tar jag när det kör igång =)

• Malinpetronella
    ArdnasK skrev 2015-03-05 14:35:02 följande:

Hur mycket orkar ni motionera så här sista tiden? Jag är i v 34 (33+3) och försöker komma ut på åtm en promenad om dagen. Ibland blir det bara 2 km i maklig takt och ibland orkar jag 4 km i lite snabbare tempo, helt beroende på dagsformen. Känner mig pustig och får lätt mjölksyra i benen...;)

Jag är ute ca 1 timme varje dag med hunden på promenad. Tar det i min takt men det går ofta bra. Ibland blir jag väldigt anfådd och får hjärtklappning men bebisen har sjunkit ännu mer nu så de senaste 5 dagarna har det känts bättre =) är i vecka 36.
  • Malinpetronella
    naughtyn skrev 2015-03-10 19:26:34 följande:

Jag har varit inne på förlossningen idag pga molvärk och sammandragningar sen i söndags. De konstaterade att jag har förkortad livmodertapp (2cm) så nu är jag ordinerad strikt sängvila och får bara vara på benen för att gå på toa samt att jag ska äta alvedon tre ggr om dagen i förebyggande syfte... Tur det bara är 2 och en halv vecka till bebisen är fullgången! (Är i vecka 35 nu)

Åh så spännande...då dröjer det säkert inte så länge tills bebisen vill ut = D
  • Malinpetronella
    emmasdag skrev 2015-03-10 23:17:00 följande:

Wow vad låg den är, fin! :) Har det blivit lättare att andas?

Jadet är lättare att andas nu och jag har inte alls lika mycket halsbränna längre = D dock har förvärkarna tagit nya tag och gör ordentligt ont = )
  • Malinpetronella
    amandanS skrev 2015-03-21 02:56:42 följande:

Igår, 20 mars kl 21.45 , kom en liten kille till världen :) 48 lång och 3112gr.. Lyckan är total.. :)

Sova var lättare sagt än gjort inatt... En som ligger som ett plåster på mig och verkar ha förstått detta med amning direkt :)

stort grattis ????
  • Malinpetronella

10 dagar kvar till bf nu....känner mig väldigt redo nu. Kan inte sova och vaknar hela tiden av att jag måste kissa och när jag väl sätter mig så måste jag sitta och gunga för att det ska komma ut nåt suck.

Dock de senaste dagarna så får jag mer sammandragningar och de känns rejält, får andas mig igenom dom. Så hoppas snart på att det sätter igång. Det är andra barnet = )

• Malinpetronella
    Bell13 skrev 2015-04-02 19:47:10 följande:

Tänk om jag visste när det ska ske. Har väntat klart nu.

Åh så spännande = D
  • Malinpetronella

I lördags kom vår älskling äntligen. Var på förlossningen ca 2.5 timme så hon hade bråttom ut = D allt gick jättebra och smidigt = )

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)