Inlägg från: Bell13 |Visa alla inlägg
  • Bell13

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Sepril skrev 2015-03-12 18:49:32 följande:
    Lustgasen var aldrig min grej, kändes som att jag satt och hinkade starköl, kändes fel och gjorde inget för smärtan. Tror mer att den ska ha en lugnande effekt än en smärtdämpande effekt men det var som sagt inte min grej, gillade inte att jag blev snurrig och inte "vid min sinnesfulla bruk". 

epidural is da shit kan man sammanfatta min erfarenhet med :) allt kändes som vanligt, bara att smärtan var borta. Kan verkligen rekommendera det.
    Försvagades värkarna av ryggbedövningen? Har ju läst så mycket att det är vanligt och det är en mardröm för mig? Är det bara nåt som kan hända och som sjukvården överdriver?
  • Bell13
    amandanS skrev 2015-03-13 09:46:15 följande:
    V.40 (39+0) är väll bf. Från v 38 (37+0) är - 2 veckor och räknas då som fullgånget om bebis kommer då.. + 2 veckor är efter 42 fullgångna veckor

Så är min tolkning av det jag läst...
    Har varit hos min bm nu och hon sa att v 37+0 är fullgånget och man hindrar inte en förlossning. V 40+0 är ju bf
  • Bell13
    Fr1da skrev 2015-03-13 09:55:11 följande:
    Tjusigt! smile1.gif Och välkommen till v 38-klubben smile5.gif

Precis varit hos bm och allt såg bra ut som vanligt, järnvärde 126 och SF-måttet låg på 34 cm. Prick på kurvan, och nu är hon fixerad och knappt ruckbar smile1.gif Verkar som att hon har väldigt fasta rutiner. I stort sett varje kväll runt kl 21 börjar hon röra runt som bara den. Väldigt obehagligt tycker jag, då det trycket neråt och gör ont så jag knappt kan stå. Så håller hon på i ca en och en halv timme innan hon lugnar sig... Någon mer som har en bebis med så tydliga rutiner? smile1.gif
    Jag hade 128 i hb och för 1 v sen låg det på 121 så det har förbättrat sig. Även min mage är 34 cm och det är också mitt på kurvan. Alla värden är så bra de kan vara och nu är det bara att vänta.

Har fått sjukt ont i vaderna, känns som träningsvärk.

Min bebis har också ett bestämt rörelsemönster som han följer. Han är inte fixerad ännu utan är fortfarande ruckbar. Han ligger med sin rygg mot min rygg och det är därför jag känner rörelser i hela magen säger min bm. Han ligger fortfarande högt upp sa hon också.
  • Bell13
    FCet skrev 2015-03-13 12:31:22 följande:
    Då måste bf -3v vara fullgånget?
    Allt är ju klart nu i v 37+0 och det enda är ju att bebisen lägger på sig fett.
  • Bell13
    amandanS skrev 2015-03-14 21:49:44 följande:
    Tack alla! Sova går i alla fall inte bra!... Lagom till att sömnen är nära så kommer en ny värk... Men tabletterna borde väl slå till snart hoppas jag...

Bf 8 april.. V 37 (36+2) nu..
    Men lycka till meddela hur det gått
  • Bell13
    Anonym (Orolig) skrev 2015-03-15 18:45:20 följande:

Har fem veckor till bf och min man vill gå ut o dricka öl, jag sa nej. Han får går ut men skippa öl ifall något sker. Vad tycker ni? Nu är han sur.

Tycker du gör helt rätt.
  • Bell13

Min sambo tar nån öl på helgen. Vi kommer åka taxi när det är dags. Vi har pratat rätt mycket om alkohol däremot. Jag tycker att det är lite varningsflagg när det börjar bli viktigt att dricka alkohol. Om jag som gravid inte vill att den blivande pappan dricker alkohol och han inte vill gå med på det så anser jag att det handlar om alkoholproblem. Är det jobbigt att avstå från rusningsmedel bör man nog fundera lite grann.

• Bell13
    Emmadee skrev 2015-03-16 16:08:24 följande:

Får man bete sig hur som helst när man är gravid?!? Här finns en styck upprörd gravid kvinna som råkat ut för en annan. Får erkänna att mitt tålamod inte är det bästa just nu. Kom till skolan för att hämta min son, och som vanligt står det bilar på båda sidorna av gatan. Och samma bil som alltid stannar mitt i vägen utan att visa hänsyn att bilar på gatan faktiskt ska komma fram. Så jag blev irriterad och tutade. Varpå en gravid kvinna kommer fram mot mig och skriker åt mig: Är du helt jävla störd eller. Du såg mig ju komma..

Jag såg inte nån komma, jag såg bara en idiotiskt parkerad bil. Jag mumlade bara nåt om att lär dig att parkera.. Och känner att det var totalt onödigt av henne att skrika åt mig och är fortfarande upprörd över hennes beteende. Behövde bara få skriva av mig lite..

Gravidhormoner åt båda håll. Hon blev förmodligen arg för du tutade. Hade ni inte varit gravida hade det förmodligen inte blivit nåt bråk
  • Bell13
    Sepril skrev 2015-03-16 18:48:29 följande:
    Eftersom det är jag som är familjeförsörjaren här (min man studerar) så kommer jag nog att ta ut mellan 5-7 dagar i veckan. Har tänkt använda årets semester under oktober/november för att spara på föräldradagar och få lite extra julklappspengar. Mannen tar bara de tre sista månaderna juni, juli och augusti (lyckosten!) så han kan få färdigt sina studier, vi tänkte förskolestart i augusti nästa år. känns lagom och då finns det ju också flest platser så man kan vara mer säker att få den förskola man helst vill ha :)
    Får man plats på favoritdagiset kan man alltid tacka ja till platsen men skola in barnet senare, så har jag gjort tidigare
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)