En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Jag har typ 1...
Har en dotter som är 13 år med diabetes typ 1, därför jag undrar.
Jag har typ 1...
Nån som har erfarenhet av att läcka fostervatten? Alltså sippra? Hur vet man om det är det ena eller andra: fostervatten, mycket tunn vattnig flytning eller slemproppen? Hm.. Kanske borde ringa FL och kolla upp... Är det viktigt att veta om det är fostervatten? För infektioner och sånt? Eller kan man ta d lugnt och se om det tilltar? Har BF om tio dagar så helt omöjligt är det ju inte att det är slemproppen eller fostervatten...
Tror vi ev har BF samma dag förresten, Bell 13. Jag har 4 april. Hade du med det? Var är du planerad att föda? Vi ska förhoppningsvis föda på SÖS där även sonen är född.
Är det nån som har erfarenhet av hinnsvepning? När kan man tidigast göra det och fungerar det?
Ang smärtlindring så har jag tänkt använda mig av TENS från start. Kanske provar varm dusch och bad också i början men helst vill jag ha EDA så fort det bara går. Har blivit lovad av Aurorabarnmorska att få komma in tidigt och även få EDA tidigt (finns tydligen inga krav längre att man ska vara öppen si och så många cm för att få det). Hoppas på att den kommer att hjälpa annars vete tusan vad jag gör. Ska använda mig av lustgas också och pudendusblockad i krystfasen om inte EDA är tillräckligt då. Profylaxandning ska jag köra med under hela tiden (fast för mig blir det nog snarare djupandning hela tiden och inte den där flåsandningen - har inte förstått mig på den riktigt).
Kikar in i tråden ibland. Grattis till de två bebisar som kommit till världen här i tråden :))
Idag var jag hos barnmorskan, hinnsvepning gjordes pga extrem smärta i mitt högra ben och immunisering.
Tog nog bara en halvtimme efter svepningen så fick jag värkar.. De håller i sig ännu. Hoppas hoppas det verkligen är dags nu! Längtar så tills bebis är ute!
Idag har vår lilla Ellen blivit utplockad! En riktig sötnos på 3645 g och 49 cm. <3
Nä Sen månadsskiftet jan/feb menar jag... Vilken riktig skit uppladdning alltså ...
Kanske borde ta cocilana vi har hemma sen innan har dragit mig men det kanske bara är dumt att inte ta det? har inte så mkt hosta kvar nu men varje gång är ju lite som knivdöden i ryggen. Ringde FL och frågade de verkade rätt coola med att det inte kan vara ngt som rör livmodern iaf. Och sa att de bedövar/ smärtlindrar bort smärtan om det behövs under förlossningen. Är nog jobbigast nu innan, kör med Tens och värmekudde nu så får vi väl se, visar sig nog om det är nåt som kanske lägger sig eller om det är typ ett revben eller så.
Angående hinnsvepning, låter ju som ngt du borde kunna be att få Bell? Du är ju snart på BF liksom, helt oredo kan ju inte bebisen va... Men jag har ingen koll alls på hur frikostiga de är med det. Jag satsar på BF eller nån dag innan för mina föräldrar kommer upp till påsk (ska inte bo hemma hos oss dock, det hade inte känts lika kul) och kan ta hand om sonen då, så det hade varit det absolut bästa i vårt fall. Men fattar verkligen er som är less nu!! Graviditeter kan verkligen vara from hell. Har själv haft en soft graviditet denna gång, fram till alla sjukdomar då. Är trött på att va sjuk och inte få vila/boa/ladda. Men inte så trött på själva graviditeten egentligen.