Inlägg från: Bell13 |Visa alla inlägg
  • Bell13

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Raggsockan skrev 2015-04-03 07:49:07 följande:

haft värkar var 10e minut i ca 50h... hur länge är de tänkt att man ska orka ha det så här? Och hur ska jag klara de "riktiga" värkarna när jag har svårt att hantera dessa...?

Jag skulle ringa förlossningen. Kanske kan du få nåt så du får chans att sova och samla kraft.

Ett tips är annars att duscha eller bada väldigt varmt då slappnar livmodern av och det kan göra att värkarbetet går framåt lite fortare.
  • Bell13
    Jozsan skrev 2015-04-03 08:39:44 följande:

Månaden vi väntat på är här, april och det är så spännande att läsa att det börjar bli dags för de flesta nu- några har ju t.om fått sina små älskade bebisar.

Idag är det 25 dagar kvar till bf för min del, men är säker på att bebisen kommer stanna längsta möjligt. Blev igångsatt med min första 41+2, är det någon här som också blivit det med första?

Har ni börjat samla mycket vätska, mina händer och fötter är svullna och det är ju inte så himla kul men det mesta kissas väl ut efter fl.

Glad påsk till er

Har mkt vätska i fötterna. De enda skorna som passar är gummistövlar och ett par gympaskor, inte så kul.

Känns väldigt obehagligt. I onsdags hos min bm sprutade det blod ur fingret när hon stack mig pga att jag har mkt vätska sa hon.

Oerhört energikrävande att inte veta när det sätter i gång.

Hade bf igår och mina andra barn är födda 40+5 och 40+3 så jag hoppas den här följer samma mönster
  • Bell13
    LaMoi skrev 2015-04-03 11:37:16 följande:

Idag är det bf för min del. Men inga tecken på att den lille gossen vill komma ut... Säger som du Bell13 tänk om man visste när det ska ske..

Har inte haft känningar tidigare förlossningar heller utan det har satt igång med värkar.

Nu är jag bf+1 och vill träffa honom nu
  • Bell13
    cu2013 skrev 2015-04-03 11:54:26 följande:

Efter ca tre timmars värkar hemma åkte vi till förlossningen där man tog hål på hinnorna. 25 min senare var vår lilla dotter i mina armar. Ni har alla ngt fantastiskt framför er!

Vad häftigt och skönt med en snabb förlossning
  • Bell13
    Linc skrev 2015-04-03 12:22:15 följande:

En fråga! Men bebis har fixerat sig gick jag veta i onsdags. Nu undrar jag om hon kan glida upp igen ur den positionen? Sen undrar jag om hur länge man kan gå fixerad? Någon som vet något om detta?

Min har varit fixerad sen i onsdags tror han gled ner i tisdags kväll och hade bf igår torsdag.

Hoppas på att han ska starta förlossningen snart, är nervpressande att bara gå här. När det är fixerat går det inte att flytta sig ur det läget.
  • Bell13
    madde10 skrev 2015-04-04 03:28:21 följande:

Igångsättning i onsdags. Fick första dosen kl 15. Igår 7 på morgonen kom hon. Nu är vi på BB och hon ligger och sover brevid pappa. Helt, helt underbar ! Jag är mörbultad men totalt lycklig. Håller tummarna för alla er andra att det kommer igång när det ska ????

Grattis till en liten flicka Hjärta verkar som allt gick bra för er och inte så fasligt lång förlossning heller, har hört om förlossningar som varat i tre dagar vid igångsättning. 
  • Bell13
    Sommarsnö skrev 2015-04-04 11:15:07 följande:

Glad Påsk på er alla idag - ni som fått era små påskpresenter och ni som väntar på era! smile1.gif

Glad påsk till dig och alla andra också gör mitt bästa att få tiden att gå. Har rätt mycket sammandragningar/förvärkar men förväntar mig inte att det ska friska i lite mer.
  • Bell13
    LillaSandy skrev 2015-04-04 17:19:28 följande:

Aha ok, jag ska ringa NTF på tisdag och fråga dem. Vi har ju i alla fall en stol hemma nu ifall bebisen vill komma ut, så det känns bra =)

Gå tillbaka med den till butiken och be att få den nyaste de har.
  • Bell13
    LillaSandy skrev 2015-04-04 19:33:09 följande:

De hade bara en inne men jag har sagt i telefon idag att de får beställa en ny till mig så kommer jag och byter. Hon skulle kolla upp det efter helgen.

Och går det inte måste det väl gå att lämna tillbaka och köpa i annan butik kanske.
  • Bell13
    LillaSandy skrev 2015-04-04 21:17:26 följande:

Ja jag har 60 dagar öppet köp. Men finns ingen annan butik i närheten, är 24 mil till en annan. Men får hoppas de löser sig :)

Jag förstår. Om de inte kan ta hem en ny stol kanske det går att beställa en på nätet. Förstår också att det kan bli oroligt att inte ha nån stol till bf osv ... 
    Hoppas det löser sig till det bästa
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)