Inlägg från: madde10 |Visa alla inlägg
  • madde10

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Anonym (??) skrev 2015-01-02 22:04:14 följande:

Är det bara jag som tycker det känns knepigt att prata med bebisen i magen? Den hör ju nu och de sägs att man ska prata med den så den känner igen våra röster ännu mer sen när den tittar ut.

Missuppfatta mig inte. Jag älskar att vara gravid och känna min lilla bebis sparka och böka runt, jag älskar min bebis massor redan. Men det känns bara knepigt på nå vis att prata med den. Vad ska man säga liksom?

Brukar ni prata med bebisen i eran mage?

Klart jag säger saker till den och så. Men det känns ändå knepigt..

Jag pratar inte med magen, hon hör när jag pratar med andra, det får räcka :) Sonen på 5 år, däremot, han både pratar o sjunger med magen, tycker jag är hur mysigt som helst.
  • madde10

Sen ultraljudet har jag köpt på mig en del. Allt begagnat, jag är en riktig begagnatnörd, om jag går i affärer och ser något jag vill ha/behöver så tänker jag alltid att det kan jag säkert köpa begagnat och börjar söka :) Detta har jag köpt
    -En kronan vagn.
    -Tygblöjor.
    - Lite kläder i stl 50-56.
    -En sjal.
    -Babyskydd.
    -Stokke stol.
    Det jag letar nu är spjälsäng och skötbord.

• madde10
    Miniräka skrev 2015-01-05 01:34:50 följande:

Hej,

Ni som ska föda i Stockholm under april, vilken förlossningsenhet har ni valt och varför?

Står själv lite i valet och kvalet mellan ett par olika.

Jag ska (förhoppningsvis) föda på SÖS. Sonen är född i huddinge och är nöjd med det men vi valde SÖS för det är typ motorväg hela vägen dit Skrattande
  • madde10
    Sommarsnö skrev 2015-01-12 21:13:24 följande:

Fy så läskigt - ramlade idag i halkan. Hade på mig mina broddar men den ena ramlade av och när jag skulle ta upp den och sätta på den igen så halkade jag, så typiskt. Ramlade som tur var på sidan och baken men blev ändå livrädd. Som tur var vi på väg till en förlossningsföreläsning så jag kunde fråga barnmorskan där om jag behövde en kontroll. Hon trodde inte det var någon fara i och med att jag inte ramlade på magen och inte hade ont eller så. Har känt bebisen röra sig också efter det så jag hoppas att det är lugnt. Men fy så rädd jag blev.

Åh fy, det är min mardröm just nu. Vilken tur att det gick bra.
  • madde10

Jag fick göra glukosbelastning(bor i sthlms län) när jag väntade sonen pga att jag hade stort sf mått och gått upp mycket i vikt. Får se vad BM säger om 2 veckor då jag tar mitt andra mått.

• madde10
    Freje skrev 2015-01-14 14:35:04 följande:

Är det någon mer som har som "mensvärk"? Har känt av det i lördags, lite i söndags och nu på em.  Tog upp det med BM som trodde det kunde bero på stress eller överansträngning eller möjligtvis urinvägsinfektion.

Det känns inget vidare så om det inte släpper får jag nog ringa bm imorgon.

Jag har haft några gånger. Tog upp det med BM men hon sa bara att det kunde vara så. Häromdagen hade jag det i ett par timmar och blev lite orolig, men det gick över.
  • madde10
    Mars12 skrev 2015-01-20 11:41:15 följande:

BM besök idag och värdena såg bra ut. HB på 128 så slipper järntabletter :)

Dock ett SF på 32 i v29 så fick ett TUL inbokat på Fredag. Någon mer med stort SF eller som haft det tidigare graviditeter?

Jag hade stort sf mått med sonen, kommer inte ihåg hur stor men låg på övre kurvan. Fick göra glykosbelastning då BM misstänkte graviddiabetes, men det hade jag inte. Hade myom varav ett blev 9 cm så det kan vara det som gjort det, hon visste inte. Gjorde UL v32 pga myomen, men allt såg bra ut. Ut kom sonen på 3650 gram så helt normal.
    Låg över medel nu också sist jag var hos BM, får se hur det ser ut nästa vecka när jag ska dit.
  • madde10

Tror inte Heller uv dräkt behövs. Tunna bomullakläder under ett parasoll hade jag med sonen. Funkade fint.

• madde10
    Madelen b skrev 2015-01-21 14:17:22 följande:

Fick idag besked från fsk att jag får hel graviditetspeng! Så jäkla skönt! Så bara 1mån kvar att jobba nu!!

Åh vad skönt! Jag väntar på beslut. Hade visst missat att skicka in ansökan, utan bara arbetsgivarens utlåtande, så det skickade jag in häromdagen. Hoppas det går fort :)
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)