Inlägg från: madde10 |Visa alla inlägg
  • madde10

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Med sonen hade jag läst på med andning och köpt nån video, där jag och mannen gjorde övningar ihop. När värkarbetet väl började, gick från 0 till hundra, då glömde jag HELT bort det där med andningen. Min man försökte hjälpa mig men jag var totalt ofokuserad så det sket sig, haha. Var öppen 8 cm när jag kom in så epidural som jag tänkt mig var försent. Fick spinalbedövning som verkade i 2 timmar och lustgas. Hade skrivit förlossningsbrev. Det låg kvar i väskan...Hela förlossningsväskan stod typ orörd. Hade sett framför mig hur jag skulle vanka fram och tillbaka i koriddoren. Kom knappt upp ur sängen. SÅ inget blev som jag sett framför mig, men det gick ju jättebra ända. Så denna gång tar jag det som det kommer. Jag bara hoppas det går lika fort och smidigt som sist. Eller ja, det jag är lite orolig för är att inte hinna in, men har 30 min till sjukhuset så det borde ordna sig :)

• madde10
    amandanS skrev 2015-02-24 19:32:10 följande:

Exempel :)

Hur fick du ut libero? Jag har blivit medlem men sen vet jag inte hur jag ska göra.
  • madde10
    Linc skrev 2015-02-25 21:46:41 följande:
    När det är ca 2månader kvar så kommer ett sms till mobilnumret du angivit! :D Det är en länk till en elektronisk kupong som är giltig i två timmar efter att du aktiverat den :)
    Tack :)
  • madde10

Idag har jag varit på UL igen pga av för mycket fostervatten. Allt verkar se bra ut och det känns skönt :) Om det blir för jobbigt så kan jag ringa så tömmer dom ut fostervatten. Annars har jag fått tid för igångsättningssamtal om tre veckor då jag är i v 37.
    Känns så skönt att jag troligtvis bara har 3 veckor kvar istället för i värsta fall 8 veckor om jag går över tiden Nu trodde hon inte att jag skulle gå över utan troligtvis få tidigare pga tyngden från vattnet gjorde att livmodern inte orkar hålla allt inne. 

• madde10
    Tussenn skrev 2015-02-28 10:02:43 följande:

Nu är min skrutt här. Född i vecka 32. Första bebisen i tråden va? Lycka till nu alla ni <3

Åhhh grattis!! 
  • madde10
    BigMami skrev 2015-03-02 19:34:47 följande:
    Får jag fråga hur mkt vatten du har? Jag hade också mycket när vi kollade på ul sist.
    Just det, du har också varit på TUL. Var det något avvikande? Jag hade 314 mm(?), men det hade inte blivit mer än förra gången.
  • madde10
    BigMami skrev 2015-03-02 20:49:40 följande:
    Nej men han var 17% större än normalt så uppskattad vikt just nu är ca 3kg och ska gotta på sig i ca 4-5 v till så födelsevikt blir ca 4100g (+-10%). . Om han fortsätter i den takt han växer nu..

Hade 21% fostervatten, under 24% var tydligen bra. Hellre för mycket än för lite sa han. Det var typ det enda.. Verkar som de mäter olika då? Då du skrev mm.
    Ja, det verkar som dom mäter olika. konstigt isåfall. har du några besvär av det? Jag har svårt att andas och får ofta kippa efter luft. sen har jag till och ifrån världens halsbränna, men har köpt gaviscon som jag tar på kvällen och det hjälper jättemycket.
  • madde10

Tips om nu bor runt haningeområdet i stockholm. Hämta ut Liberopaketet där, fick en massa annat med från ica-maxi också. ett paket toapapper, choklad, pasta, kakor, pastasås, festis mm. En hel papperskasse :) Fast dom kanske gör så på alla ica-maxi?

• madde10
    Bell13 skrev 2015-03-24 19:38:31 följande:

Är det nån som har erfarenhet av hinnsvepning? När kan man tidigast göra det och fungerar det?

Jag gjorde det i måndags. Var då 36+6. Var på samtal för igångsättning men var för omogen så jag valde att vänta en vecka till och se. Då gjorde hon en hinnsvepning. Tror inte man gör det innan 37+0(var bara en dag som skiljde så jag fick). Dock var det väldigt oskönt och vet inte om det hjälpte nåt. Kanske att jag är mer mogen nästa vecka.
  • madde10
    cu2013 skrev 2015-03-25 15:50:07 följande:
    Får man fråga varför du ska sättas igång och isf hur? Här gör man inte hinnsvepning förrän i v. 41...
    Jag har för mycket fostervatten, så har till och ifrån svårt att andas, kan inte sova osv. Hon sa det fanns tre sätt. Sätta i ballong, få tabletter eller få nån salva tror jag att det var.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)