En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
NIPT lät ju väldigt intressant. Jag ska ju göra MKP om 2 veckor, men detta låter ju mycket bättre. Har mailat ett par och frågat. 10000 är ju jättemycket pengar, men det kanske är det värt??
NIPT lät ju väldigt intressant. Jag ska ju göra MKP om 2 veckor, men detta låter ju mycket bättre. Har mailat ett par och frågat. 10000 är ju jättemycket pengar, men det kanske är det värt??
Detta visste jag inte. Jag har där emot testat mina blodprover om det finns något genetiskt och risk för kromosomavvikelser på mitt barn.. (Har en bror med kromosomavikkelser) Måste ju nästan vara på samma sätt som dom jämför?
Ja det måste kännas toppen med lite energi igen alhi
Själv tycker jag inte att lergigan comp hjälper nämnvärt, kanske är mitt illamående mer trötthetsrelaterat än gravidrelaterat egentligen? Tar två om dagen (får ta 1-3 om dagen enligt receptet) och tänkte göra så i en vecka till ca och sen sluta och se hur jag mår.
Idag har min mage exploderat! Ser galet gravid ut och kan inte ha något som trycker på magen för det känns obehagligt. Men magen är högt upp så det är nog mest magsäck och tarmar.
Nu har jag nått v 10, känns så bra!
Jag ska på inskrivning och tidigt ul på torsdag. Som jag längtar!
Jag skrev tidigare att jag undrar vad jag åkt på eftersom det är något märkligt med kisseriet. Jag hoppas på att bm ringer idag och säger att urinodlingen var positiv. Vore skönt att kunna ordna allt detta med hjälp av enkla antibiotikatabletter.
Har läst att vissa känt av fosterrörelser redan i vecka 12. Har någon i gruppen känt något än?
Fy går runt och är ständigt stressad o nervös! Idag måste ja berätta för min chef och personalansvarig att jag är gravid pga min sjukskrivning. Känns inte alls bra att göra det såhär tidigt i graviditeten ( v 9 ). Om något händer så kommer de bli så sjukt jobbigt att ta upp detta med dem! Plus att ja är rädd att de kommer sprida sig på arbetsplatsen:(
Fler här som berättat?