Inlägg från: JhjärtaK |Visa alla inlägg
  • JhjärtaK

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Mammis2011och2015 skrev 2014-09-02 12:42:05 följande:

9+1! Känns skönt! Vecka tio påbörjad! Jag är så jävla trött! Parkerade just bilen (jobbar i hemsjukvården) och sov en stund innan jag hick till min patient. Helt sjukt! Sover 10 timmar/natt och kan inte hålla ögonen öppna tills lunch ens ^^

Längtar en aning efter spökveckir och energi

Ja! Spökveckorna kom hit så att jag får lite energi igen!!!
  • JhjärtaK
    Madelen b skrev 2014-09-02 14:28:17 följande:

Ni som varit på vul, vilken veckar såg ni hjärtat?

I vecka 7+1 gjorde vi VUL och såg hjärtat denna graviditet. I vecka 8+1 med dottern.
  • JhjärtaK
    hemlig89 skrev 2014-09-02 14:49:51 följande:
    Vet faktist inte. Hon säger det är dålig timing att vi har dålig lägenhet (2rok) och att vi ej har fast jobb både två. Sen en massa annat konstigt. Hon är sjukskriven sen 10år tbx. Hon har ingen att umgås med på dagarna o gråter för hon saknar sin son(min sambo) trots att de pratar i tele o ses ngn gång i veckan. De ungicks varje da förr o bär han träffade mig fick han ett eget liv. Hon ogillar väl de.. Så vet inte, hon mår väl själv dåligt eller nåt o det går nu ut över vårat beslut att behålla :/
    Känner otaligt med personer som bor i en 2:a när de får barn (jag och maken exempelvis ), bebisar tar ju ingen plats egentligen och det ekonomiska får hon väl ändå lämna till er. Synd att hon känner sig så nere. Kanske blir det bättre när hon får ett litet barnbarn att fokusera på och träffa?
  • JhjärtaK
    Jocelynn skrev 2014-09-02 15:01:22 följande:

He hej,

jag är idag i v 9 (8+4), tänkte hoppa in i tråden om det går bra?!

Detta blir vårat andra barn har ett innan som är 2,5 år.

Har knappt berättat för någon att vi väntar nr två, eftersom vi fick ett mf i maj. :/ men idag tog jag mig i kragen och bokade inskrivningen på mvc. Håller tummarna att denna gång stannar pyret tiden ut.

Kram på er alla och ett stort grattis!

Välkommen! Låter som vi är rätt så lika, har också en dotter sedan innan på 2,5 och vi fick också mf i maj (mf i vecka 8+0, när fick du ditt?). Jag är i vecka 10 idag (9+5) så nästan exakt en vecka längre gången.

Kul med inskrivning! Jag skall på "del 2" med blodprover etc om en vecka.
  • JhjärtaK

Har börjat knapra i mig tredje äpplet för dagen för att hålla illamåendet borta. Fungerar ändå ok men sämre och sämre ju längre dagen går märker jag.

• JhjärtaK
    Madelen b skrev 2014-09-02 17:47:46 följande:
    Oki, som jag skrev ovan så var hon osäker på hjärtat idag 6+3 så ska tillbaka då jag är i v 7+6 hoppas se det tydligare då:(

Vill bara krypa ner i sängen under täcket i 2v!
    Var i våras och gjorde VUL när jag enligt mig var i vecka 6+6 men gynekologen som gjorde sa att det snarare var i början på veckan och hon kunde vara se något som "liknade hjärtaktivitet" så är nog rätt så svårt att se såpass tidigt. En vecka senare såg man hjärtat tydligt. Tyvärr blev det mf några dagar senare men det berodde ju inte på hjärtat iaf.
  • JhjärtaK

Imorgon går jag in i vecka 11, whoho! Sen är det bara 2-3 veckor kvar innan man kan pusta ut lite mer

• JhjärtaK
    agirlnamedbill skrev 2014-09-03 11:09:57 följande:

Hur gamla är alla här och hur många barn sen innan och hur många barn vill ni ha? :)

Jag är 32, har en dotter född i mars 2012 sedan innan och vi nöjer oss nog med två stycken barn
  • JhjärtaK
    Fr1da skrev 2014-09-03 11:39:38 följande:

Går in i v 11 idag och precis varit på inskrivning. Känns som en riktigt bra barnmorska också. Så skönt! smile1.gif

Fuskis! Du har ju bf den sista mars, haha
  • JhjärtaK
    Fr1da skrev 2014-09-03 11:39:38 följande:

Går in i v 11 idag och precis varit på inskrivning. Känns som en riktigt bra barnmorska också. Så skönt! smile1.gif

Hann skicka inna jag skrev klart . Skönt med en bra bm, det är guld värt tycker jag!
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)