Inlägg från: S1528 |Visa alla inlägg
  • S1528

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Jag uppdaterade trosförrådet precis innan jag blev gravid, och nu när magen börjat växa så passar nästan inget! Får nog bli en ny omgång om ett tag..

Har vägrat köpa nya kläder än så länge men i lördags hittade jag ett par sjukt stretchiga jeggings på Cubus för bara 149 kr! Det stod mid rise på lappen men för lilla mig gick dom ganska högt upp på magen. Riktigt prisvärt :)

• S1528
    amandanS skrev 2014-11-17 21:21:31 följande:
    Jag gick ner 20kg för 1-1.5 år sedan, köpte nytt och skickade allt stort. Men det gjorde att jag nu inte kommer i typ någonting! Och leggings bara rullar ner under magen.. Har 2 linne och koftor, för övrigt fått köpa både gravidjeans, leggings och toppar.. Utan mina gravidkläder hade jag fått gå utan kläder redan för några veckor sedan :)

Börjar bli bra rund ;)

phpl9CKm065735.jpg
    Nu är min mage inte så rund och fin som din ännu så för mig funkar det bra än så länge :) Det ska bli spännande att se hur kroppen ser ut efter förlossning och allt, om jag får tillbaka min smala midja eller om den är ett minne blott :)

Jag använder i princip bara mina arbetskläder mån-fre så jag får en liten chock varje helg när det är dags att bli civil igen och färre och färre plagg passar ;) haha
  • S1528
    amandanS skrev 2014-11-17 21:45:05 följande:

Det kommer nog en mage på dig med ska du se ;) Jag har egentligen kläder från jobbet jag med, lite fritt på byxor.. men de tröjor från jobbet kommer jag inte i så jobbar nu i mina egna kläder :P har en långarmad jag kan ha uppknäppt med jobbets logga på, för övrigt är de kört..

Det tror jag absolut att det gör :)

Det vill till innan jag tömmer jobbets förråd av kläder. Storlekarna går upp till 3XL och just nu har jag XS ;)
  • S1528
    Emmadee skrev 2014-11-19 08:11:41 följande:

Jag mår fint idag. Sitter på jobbet och känner hur det sparkar vilt i magen. Och imorgon är det dags för RUL smile1.gif v 19 (18+4) så snart half way there smile1.gif

Härligt! Jag själv har bara 12 dagar kvar till RUL nu, overkligt nära :) Känner dock inget av bebisen ännu, iallafall ingenting som jag till 100% kan säga är rörelser. Men jag väääntar :) :)
  • S1528
    Mars12 skrev 2014-11-19 08:27:01 följande:

Min mamma har haft lätta/snabba förlossningar och jag med än så länge. Blev igångsatt 16dagar över BF och det tog 3timmar totalt. Han inte heller med bedövning.

Nu bär det av mot UL :)

Lycka till!
  • S1528
    Freje skrev 2014-11-20 11:28:43 följande:

Grattis till fint RUL. Har 11 dagar kvar till mitt, längtar varje dag. Tidigare i graviditeten så tänkte jag mycket på vilket kön det kan vara. Men nu vill jag bara veta att allt ser bra ut och att allt sitter där det ska. Att få veta könet känns inte så viktigt, men kanske nyfikenheten kommer tillbaka när det är dags.

Jag undrar om det är fler som ännu inte fått någon mage? Har fortfarande samma kläder som innan, dock spänner det lite över magen på vissa jeans. Går in i vecka 19 imorgon.
    Jag har rul samma dag som du :)

Har inte heller fått någon mage att prata om (är i v.18), men jag känner av livmodern väldigt tydligt som en boll på insidan :) Tror nog att magen kommer att visa sig snart :)
  • S1528
    Freje skrev 2014-11-20 13:52:38 följande:

Skoj, vi får längta tillsammans.
    Mitt är kl 14, så frågan är om det är någon idé att gå till jobbet. Hur ska jag kunna koncentrera mig de timmarna?  Känner också av livmodern tydligt. På morgnarna när blåsan är full så känner jag en liten rund kulmage, men så fort jag varit och kissat så är det platt igen (eller ja, platt och platt, lite mjukt av muskler i vila och extra hull smile5.gif . Men märker att midjan har försvunnit, känner mig mest småfet :-/
    Mitt är klockan 11 så jag hade kunnat jobba innan, men jag vill inte! ;) Tänkte börja dagen med en sovmorgon och sedan rul, och jag hoppas att det blir en riktigt bra dag :)

Bilden är från v.16 till vänster och v.18 till höger. Det börjar hända litegrann iallafall, jag känner kanten på livmodern ca 2 cm nedanför naveln nu så den växer ju :)
  • S1528
    anlili skrev 2014-11-21 11:49:24 följande:

Det är jättemånga av er som skriver att ni känner toppen på livmodern. Jag fattar inte vad det är ni känner. Har försökt trycka på magen lite överallt under naveln men hittar ingenting. Hur känns den? Hur hårt måste ni känna?

Det beror på hur du ser ut i kroppen förutom graviditeten, har man lite extra hull så är det svårare att känna tidigt i graviditeten..

Men om du lägger dig på rygg i sängen och börjar känna precis ovanför blygdbenet och en liten bit i taget upp mot naveln bör du känna en rundning som plötsligt tar slut. Där är kanten på livmodern.

På mig känns det väldigt tydligt iallafall, men jag (brukade ha) en väldigt smal midja :)
  • S1528

Jag tror inte att jag kommer att vaccinera mig. Jag är på det stora taget ganska skeptisk till vaccin, och den skepsisen späddes på när jag fick veta i början av graviditeten att jag inte är immun emot röda hund trots att jag är vaccinerad. Men jag känner mig otroligt kluven i frågan :(

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)