• cameleon

IVF Västerås 2014

Har letat men hittar ingen aktuell tråd..
    Idag var jag och min man på vårt första besök på ferten i Västerås om ofrivillig barnlöshet. Fick träffa en supergullig barnmorska, Åsa och när vi pratat igenom vår situation så kunde hon med säkerhet säga att det skulle bli tal om IVF på direkten! Efter ett utomkveds år 2008 har det inte hänt något och eftersom det gått så pass lång tid så trodde hon inte att läkaren (Johan Hemlin) skulle tycka annorlunda.

Den 15 september är det dags att träffa läkaren, längtar så himla mycket :)

Är det fler som är i starten med IVF i Västeråstrakten? Eller vet ni någon aktuell tråd så tipsa mig gärna :)

• Svar på tråden IVF Västerås 2014
  • Bergamott83
    Liii82 skrev 2015-01-28 10:18:10 följande:
    Ja d tror ja ska funka
    Då ska jag ringa och fråga för uppsala veckan har jag seminarium på tisdagen. Han har tenta på onsdagen och jag har tenta på fredagen. Och hur hemskt det än är så är tentor obligatoriska...
  • Bergamott83

Idag börjar jag med nässprayen och vecka 12 blir det Uppsala. Hur går det för er andra här inne?

• cameleon

Jag hoppar in här igen för det är så jävla tråkigt att inte vara aktiv längre..!

Den 29 januari var vi på gruppmötet i Västerås och 4 dagar senare besök hos Johan och Åsa. Ett Vul gjordes och allt såg bra ut. Det blev korta protokollet för min del. Efter mötet fick vi gå till apoteket och hämta ut alla mediciner och sedan komma tillbaka till Åsa som visade hur jag skulle sticka mig. Det gick riktigt bra!

Nu inväntar jag mens (som borde komma när som helst) och då tar jag första sprutan.

Bergamott83: Vad roligt att du äntligen är igång!

• Bergamott83
    cameleon skrev 2015-02-10 15:08:15 följande:

Jag hoppar in här igen för det är så jävla tråkigt att inte vara aktiv längre..!

Den 29 januari var vi på gruppmötet i Västerås och 4 dagar senare besök hos Johan och Åsa. Ett Vul gjordes och allt såg bra ut. Det blev korta protokollet för min del. Efter mötet fick vi gå till apoteket och hämta ut alla mediciner och sedan komma tillbaka till Åsa som visade hur jag skulle sticka mig. Det gick riktigt bra!

Nu inväntar jag mens (som borde komma när som helst) och då tar jag första sprutan.

Bergamott83: Vad roligt att du äntligen är igång!

Åh hej du är tillbaka vad kul! Jag idag började jag med nässprayen och låter bli allt med koffein hej huvudvärk! men jag är inte hormonell än :) bara Rinnig i näsan. Det känns bra förutom att jag höll på att glömma sprayen när jag cyklade till jobbet. Fick vända hem igen. Haha ????
  • cameleon

Jag dricker kaffe för fulla muggar men samma dag jag skall börja spruta så skall jag dra ner rejält på det. Max en kopp kaffe om dagen.. 

• cameleon

Första sprutan tagen nyss!
    Nästa vecka väntar blodprov för att se om Puregondosen bör höjas/sänkas och senare i veckan VUL.

Hur går det för er andra? Den enda jag vet som är igång är Bergamott83.

• ivf2014

Hej! Kul att du är tillbaka Cameleon! Jag börjar i veckan med puergeron! Kör kort versionen :)

• Kiyara

Hej Började med suprecur den 31jan och forfarande ingen blödning, känns jävligt surt då jag har haft det jobbigt under tiden av alla biverkningar är rädd att jag inte får börja med sprutan på onsdag... Efter hur lång tid fick ni mensen??? Längtade verkligen till vecka 10 :(

• Bergamott83
    ivf2014 skrev 2015-02-14 20:34:22 följande:

Hej! Kul att du är tillbaka Cameleon! Jag börjar i veckan med puergeron! Kör kort versionen :)

Vad kul att ni båda får korta då kanske ni får åka till Uppsala samtidigt. Idag är jag svullen som en gris i magen och känner mig jättetjock. Allt sitter åt och är obekvämt. Hur blir era magar?
Svar på tråden IVF Västerås 2014