• cameleon

IVF Västerås 2014

Har letat men hittar ingen aktuell tråd..
    Idag var jag och min man på vårt första besök på ferten i Västerås om ofrivillig barnlöshet. Fick träffa en supergullig barnmorska, Åsa och när vi pratat igenom vår situation så kunde hon med säkerhet säga att det skulle bli tal om IVF på direkten! Efter ett utomkveds år 2008 har det inte hänt något och eftersom det gått så pass lång tid så trodde hon inte att läkaren (Johan Hemlin) skulle tycka annorlunda.

Den 15 september är det dags att träffa läkaren, längtar så himla mycket :)

Är det fler som är i starten med IVF i Västeråstrakten? Eller vet ni någon aktuell tråd så tipsa mig gärna :)

• Svar på tråden IVF Västerås 2014
  • Bergamott83
    Mytime skrev 2014-12-10 07:10:23 följande:

Så himla besviken!

Vi skulle få en tid innan jul blev vi lovade för 2,5månad sedan.

Så i måndags när de va ca två veckor kvar till jul o vi fortfarande inte fått nån tid så ringde ja.

De ursäktade sig o förklarade att ett missförstånd uppstått där de trodde att ja skulle ha en tid i januari. Går

Nämligen på en hormonkur pga endometrios.

Den e slut 10/1.. Så eftersom vi skulle dit innan kuren va slut o de e så mkt röda dagar o klämdagar så skulle vi dit före jul.

Hur som, fick en tid nästa tisdag men så igår ringde de o förklarade att vi får komma tidigast i slutet på januari. De hade för mkt att göra sa hon.

Men hur ska ja göra nudå?

Kuren e ju slut i början på januari o tanken va att planera nästa stegninnan dess.

Vi skulle starta ivf i slutet av aug egen blev gravida i juli som slutade i

Missfall i början på aug.

Då tog de boet oss ur kön. "Varje graviditet räknas".

I början på september fick ja alit åka in me ambulans o sedan blev de akutoperation där de av en slump uppräckte att ja har endometrios.

De tyckte att ja skulle höra av mig till fert igen alltså o nu va vi välkomna ändå för att nu fanns en diagnos. O då blev vi alltså lovade en tid inom tre månader o innan kuren va slut o därmed innan jul men så gör de såhär...

Ja blir så ledsen o besviken!

Till detta hör att ja ligger på gränsen med BMI för att få göra ivf visserligen på rätt sida men ändå på gränsen..

Så stt julen närmar sig me julmat, julgodis osv o så en tid efter de

Känns ju som en smärre katastrof!

Gå upp 128kg i jul o bli nekad trots snart 3års försök och diagnos...

Ja kommer ju inte kunna slappna av alls i jul!

O vad

Gör ja ifrån 11/1?

Förlänga hormonkuren? Vänta ännu

Längre på att ens få försöka? Så länge ja äter hormoner är de ju omöjligt att ens kunna bli gravida...känns hemskt!

Skulle du inte kunna ringa och fråga om just hormonkuren för de måste ju veta hur du ska fortsätta din behandling. När vi var på mötet i veckan så sa de att det var upp till oss att bestämma själv när vi ville börja och att en månad hit eller dit inte spelar någon roll. Det kan ju va samma för er. Att de tänker att en månad mer gör inget.även om det gör något för er.
    IVF skrev 2014-12-11 20:01:36 följande:

I februari :)

Kul vi ska på möte i slutet av januari. Så spännande.

Jag är nervös.
  • IVF

Jag är också nervös men samtidigt så avslappnad. Allt står utanför min makt och jag litar till 100% på Johan. Han har hjälpt 10000 tals, och han kommer att hjälpa även oss :) eller hur?

Hoppas vi väntar sedan samtidigt :)

• Mytime

Gnällvarning!

Vet inte vart ja ska ta vägen....

Valde att sluta me hormonbehandlingen på eget initiativ den 10dec en månad tidigare än de eg va tänkt. Mensen kom som ett brev på posten efter ungefär en vecka.

Så idag är jag på dag sju så ska väl använda äl-stickor fr dag tolv o hoppas på att ägglossningen sköter sig iaf.

Så förra helgen fick ja veta att en nära vän e gravid, i veckan fick ja veta att en av mina närmaste kollegor är gravid o idag kom en annan nära vän o berättade att hon plussat idag!

Ja vet inte vart ja ska ta vägen.. 2,5år har vi försökt utan att lyckas. Fick ett plus i somras som slutade i missfall i v7-8, hade inte utvecklats som de skulle..

O så nu blir dessa tre personerna gravida på sina första försök!

Allt känns så fruktansvärt orättvist!

Ja vill verkligen va glad för deras skull men ja kan inte... Ja kan inte låta bli att känna att de är så fruktansvärt orättvist o ensamt...

20/1 har vi nytt möte på fert i Västerås hos Ivana.

Hoppas verkligen de går me på att dra igång ett IVF-försök FORT!!!!!

• Liii82
    Mytime skrev 2014-12-20 20:42:29 följande:

Gnällvarning!

Vet inte vart ja ska ta vägen....

Valde att sluta me hormonbehandlingen på eget initiativ den 10dec en månad tidigare än de eg va tänkt. Mensen kom som ett brev på posten efter ungefär en vecka.

Så idag är jag på dag sju så ska väl använda äl-stickor fr dag tolv o hoppas på att ägglossningen sköter sig iaf.

Så förra helgen fick ja veta att en nära vän e gravid, i veckan fick ja veta att en av mina närmaste kollegor är gravid o idag kom en annan nära vän o berättade att hon plussat idag!

Ja vet inte vart ja ska ta vägen.. 2,5år har vi försökt utan att lyckas. Fick ett plus i somras som slutade i missfall i v7-8, hade inte utvecklats som de skulle..

O så nu blir dessa tre personerna gravida på sina första försök!

Allt känns så fruktansvärt orättvist!

Ja vill verkligen va glad för deras skull men ja kan inte... Ja kan inte låta bli att känna att de är så fruktansvärt orättvist o ensamt...

20/1 har vi nytt möte på fert i Västerås hos Ivana.

Hoppas verkligen de går me på att dra igång ett IVF-försök FORT!!!!!

Fick oxå missfall i juni va då i v13-14 hade försökt i nästan två år innan o nu prövar vi igen men kroppen mensen äl ja allt bara krånglar o alla runt mig blir ggravida o ja blir så avundsjuk när d går för alla andra. Bor du i västerås
  • Mytime

Ja bor lite utanför Västerås men tillhör Västerås.

Liii82 skrev 2014-12-21 13:11:04 följande:

Fick oxå missfall i juni va då i v13-14 hade försökt i nästan två år innan o nu prövar vi igen men kroppen mensen äl ja allt bara krånglar o alla runt mig blir ggravida o ja blir så avundsjuk när d går för alla andra. Bor du i västerås

• Liii82
    Mytime skrev 2014-12-21 16:38:14 följande:

Oki ja bor i kolbäck
  • Liii82
    Mytime skrev 2014-12-21 16:38:14 följande:

Oki ja bor i kolbäck
  • Mytime

Liii82

Har ni fått nått datum hos fert eller försöker ni på egen hand just nu?

• Liii82
    Mytime skrev 2014-12-22 23:18:50 följande:

Liii82

Har ni fått nått datum hos fert eller försöker ni på egen hand just nu?

Vi va hos johan för exakr ett år sen o efter borttagning av polyper i livmodern o tagit bort lite av tappen så blev ja gravid men fick sen mf i juni så måste vänta ett år innan ja får hjälp men har problem me att mina ägg inte vill släppa har ja fått veta
Svar på tråden IVF Västerås 2014