• cameleon

IVF Västerås 2014

Har letat men hittar ingen aktuell tråd..
    Idag var jag och min man på vårt första besök på ferten i Västerås om ofrivillig barnlöshet. Fick träffa en supergullig barnmorska, Åsa och när vi pratat igenom vår situation så kunde hon med säkerhet säga att det skulle bli tal om IVF på direkten! Efter ett utomkveds år 2008 har det inte hänt något och eftersom det gått så pass lång tid så trodde hon inte att läkaren (Johan Hemlin) skulle tycka annorlunda.

Den 15 september är det dags att träffa läkaren, längtar så himla mycket :)

Är det fler som är i starten med IVF i Västeråstrakten? Eller vet ni någon aktuell tråd så tipsa mig gärna :)

• Svar på tråden IVF Västerås 2014
  • Mytime

Vänta ett år "för att alla graviditeter räknas"?

Känns så surt efter ett missfall :(

• Bergamott83
    Liii82 skrev 2014-12-23 18:58:43 följande:
    Vi va hos johan för exakr ett år sen o efter borttagning av polyper i livmodern o tagit bort lite av tappen så blev ja gravid men fick sen mf i juni så måste vänta ett år innan ja får hjälp men har problem me att mina ägg inte vill släppa har ja fått veta
    Oj, alla graviditeter räknas. Men kan du inte få progesteron utskrivet då? För att hjälpa ägglossningen på vägen?

Jag har funderat på det där. Om alla graviditeter räknas. Om man blir gravid vid ett IVF försök men får tidigt missfall. Får man då fortsätta med nästa IVF kur eller har man förlorat sina försök då?
  • Liii82
    Bergamott83 skrev 2014-12-28 11:29:59 följande:

Oj, alla graviditeter räknas. Men kan du inte få progesteron utskrivet då? För att hjälpa ägglossningen på vägen?

Jag har funderat på det där. Om alla graviditeter räknas. Om man blir gravid vid ett IVF försök men får tidigt missfall. Får man då fortsätta med nästa IVF kur eller har man förlorat sina försök då?

Ja ja har oxå tänkt på d där o ja tror att alla graviditeter räknas men kan tycka att d borde va annat om d blir så med ivf
  • Mytime

Ja hoppas verkligen de inte e samma som gäller med ivf!

Ska man behöva vänta ett helt år mellan försöker, e ju inte ens säkert de tar sig och om de skulle ta sig men sluta med missfall så... man har ju ändå kommit fram till ivf av en anledning, att de inte funkar oavsett om de finns en diagnos, en förklaring eller om man är oförklarligt barnlös. De har ju oavsett inte funkat eller tagit sig på annat sätt. Sparade ägg får väl dessutom bara sparas i fem år och ska man då vänta ett år mellan varje försök om man lyckas men får missfall tex så hinner man ju kankse inte ens använda alla sina ägg som man förhoppningsvis får ut... de måste va andra regler helt enkelt när de kommer till ivf!

• Anonym (C)
    Mytime skrev 2014-12-29 00:03:25 följande:

Ska man behöva vänta ett helt år mellan försöker, e ju inte ens säkert de tar sig och om de skulle ta sig men sluta med missfall så... man har ju ändå kommit fram till ivf av en anledning, att de inte funkar oavsett om de finns en diagnos, en förklaring eller om man är oförklarligt barnlös. De har ju oavsett inte funkat eller tagit sig på annat sätt. Sparade ägg får väl dessutom bara sparas i fem år och ska man då vänta ett år mellan varje försök om man lyckas men får missfall tex så hinner man ju kankse inte ens använda alla sina ägg som man förhoppningsvis får ut... de måste va andra regler helt enkelt när de kommer till ivf!

Du har mitt svar på #125.
  • Anonym (C)
    Mytime skrev 2014-12-29 00:03:25 följande:

Du har mitt svar på #125.
  • Mytime
    Anonym (C) skrev 2014-12-11 18:42:45 följande:
    Jag tycker att det låter mycket märkligt att ni åkte ur kön, det har jag aldrig hört talas om att man gör när du väl har börjat på. Det är när du fött barn som du är ur kön, innan dess har du dina återstående försök kvar.
    Frågade du inte hur du skulle göra med din behandling du håller på med? Eller är den inte utskriven från Ferten? Hoppas att det löser sig för dig.
    Angående vikten så kämpa på, det finns inget som är omöjligt! Då det fortfarande är barmark ute så ut och gå promenader. Ät av all mat du gillar men mindre. Bara snask & läsk på lördagen! Det kommer att ge resultat, det kan jag lova dig.
    Ja läste ditt svar.

Men jo vi åkte ur kön.

Ska dit 20/1 så får vi se va de bestämmer då om hur vi går vidare
  • Bergamott83

Gott nytt år allihopa och hoppas det här blir året då alla av oss får ett barn. 
    Hoppas ni hade en fin nyårsafton. 
    Vi firade hemma hos kompisar och drack vin och spelade spel.  

Har ni gett några nyårslöften?

• Liii82
    Bergamott83 skrev 2015-01-01 18:14:51 följande:

Gott nytt år allihopa och hoppas det här blir året då alla av oss får ett barn. 

Hoppas ni hade en fin nyårsafton. 

Vi firade hemma hos kompisar och drack vin och spelade spel.  

Har ni gett några nyårslöften?

Ja vi håller tummarna för oss alla här att vi får plussa detta år
  • Bergamott83

Hörrni! Nu sätter vi snart igång här. Den 27 smäller det. Och min mens har inte kommit än haha. Den där tanten har sitt eget liv. Hon är oberäknerlig så och egensinnig. Tycker ni jag ska ringa och säga att den inte har kommit och är sen. Jag har sådan där mens som kan komma allt mellan 30-60 dagar och även vara i långa perioder? Så att någon annan får chansen att börja? Eller kan de tvinga mensen att komma? Jag tror tanten känner sig stressad och påverkas över att jag är nervös över IVFen.
    Krånglar er mens?

Svar på tråden IVF Västerås 2014