• pco

Bf Maj 2015

Hej tjejer i onsdags morse kom det ut 3st stora bruna klumpar och senare på kvällen kom en störtblödning va då i v 6+0 igår ( 6+2). Va jag inne på vul för att konstatera mf men till våran förvåning så fanns en liten där inne med ett tickande hjärta. Kommer fortfarande små små bruna klumpar med flytningar. Ska tillbaka för vul nästa v och är då i v 7+1 .. Men vad tror ni? Aldrig vart med om detta innan. Har 4mf i bagaget dock tidiga mf aldrig sett ett tickande hjärta. Någon som vart med om samma sak?

Hjäääälp är livrädd att nåt är fel?!

• pco

Hej får man vara med? I morgon går jag in i v. 10. Har haft en jobbig start på graviditeten. Hade två störtblödningen med massa klumpar i början av v 7 och slutet av v 7. Var på åter kontroll samma dag som jag gick in i v 9 o allt såg bra ut. I söndags kom en blödning till dock inte så stor men tillräckligt för att bli livrädd. Var på vul idag och det såg fortfarande bra, den lilla ärtan hade börjat röra på sig. Men känner verkligen oro, längtar tills man kan börja slappna av liiiite iaf. Har inte ens hunnit glädjas något än. Så mkt som vi har kämpat för detta o med 4mf på rad innan detta så vågar man inte riktigt vara glad. .. Hur mår ni?

• pco

Absolut inte kört! Vid 2st tillfällen har jag haft klumpar, bruna o röda samt störtblödning o lille klimpen har fortfarande hållt sig kvar. Tänk på att vid graviditet så är man vääääääldigt skör där inne o bruna klumpar elr flytningar tyder på gammalt blod, en liten blödning där inne o det är inget ovanligt, tvärt om, det är jätte vanligt. Men ring för vul så du får komma på engång. Det fick jag bägge gånger. Håller tummarna! Lycka till!

• pco

Miwe: förstår precis hur du känner dig. Men även om du har det inbokat på ons så är ju inte så kul att gå 2dagar innan o inte veta. Bättre än att du mår dåligt i två dagar lixom.

Tyvärr kan man inte lyssna på hjärtat förrens minst i v 14 knappt då heller för det kan vara svårt att höra o gör man inte det blir man såklart orolig så hos oss har de iaf sagt runt 17-18 . ., hur är det nu då? Fortsätter det elr har det upphört?

• pco

Okej, va skönt :) tror faktiskt inte att du behöver oroa dig, men förstår att man ändå gör. Önskar dig lycka till och berätta gärna hur det gick.

• pco

Jag har oxå haft jätte ömma bröst, men slutade ömma i mitten av v 12 och vi har gjort ultraljud efter det o allt ser bra ut :)

I början har kroppen inte vant sug vid alla hormoner men de vänjer sig mer o mer, så därav kan det vars så att brösten slutar ömma o allt kan försvinna ett tag för att sedan ev. Komma tillbaka.

Jag vill vara med i fb om jag får? Men är lite rädd att nån ser om man skriver nåt elr så, för vi har inte gått ut med det än.

• pco

På mig har inte börjat synas nåt än mer ån att man kanske är lite svullen. Känner mig orolig att den inte växer så ska på ultraljud igen i morgon, sist var 12+0 och i morgon är jag 14+5 v16 på ons.

I förrgår pirrade det till under naveln typ som en nerv som kommit i kläm vilket det iof kan vara men man kan ju önska att det är bebben.

Vi är 28 resp. 29 år och detta vart vårt 10:onde och sista ivf försök. Haft mkt blödningar mellan v 6-8 och har 4mf bakom oss så jag är extremt rädd måste jag säga. Jag vågar inte tro på det och min man är super glad men jag har inte sagt någongång att jag är glad över detta o känner ingen glädje för jag vågar inte det. Klart man är glad där inne någonstans men vågar inte plocka fram det.

• pco

Aj378: tack snälla du :) det med delmål är faktiskt en riktigt bra grej :) det ska jag ta med mig i bakhuvet.

Grattis själv till graviditeten och till din familj du har :)

• pco

Fantasifull: jaaaaag.. Bara för några veckor sen kunde jag inte ens gå in i en matbutik. Levde på mackor, grönsaker och frukt. Idag kan jag äta lite mer mat typ kyckling o pasta o sånt. Men inget med kryddor o absolut inget som har med köttfärs att göra o helst inte så mkt kött heller, inge chips elr söta grejer, sura godisar går bra med typ 3-4 st. Men värst av allt är att jag spyr varje morgon fortfarande. Precis den dagen jag gick in i v 12 började det minska lite o även i v 13 men sen efter det har det tagit fart igen, vissa mornar mer än andra. Men när det är som värst med mkt tryck så hur mkt jag än kniper så läcker det, det går inte att hålla helt täppt.

.. Någon mer som har det så? :/ ursch jätte jobbigt!

• pco

Så kul tjejer. Här är en till som har rul 15 dec! Längtar och är super nervös. ... Spyandet har tagit fart till varjedag igen, varje morgon samt varje kväll. O så fort jag ätit lite så så känner jag mig proppmätt och allt kommer upp, förutom idag. De 4 senaste dagarna har jag inte ätit ett ända mål, bara frukt och gurka och druckit vatten och saft. Ursch någon mer elr? Har träningsvärk i magen efter allt :(

Svar på tråden Bf Maj 2015