Serah skrev 2015-02-10 16:32:37 följande:
Oj, det där med föräldrapenningen har jag inte satt mig in i än. Får se hur länge jag orkar jobba också.
En sak som grämer mig just nu är fosterrörelser. Jag har känt tydliga buffar och drag varje dag, oftast när jag satt mig ner efter att ha hållit igång ett tag. Men nu de senaste dagarna är det kolugnt i magen. Det kommer endast några få drag eller några små buffar, sen inget mer.
Är det nåt att oroa sig över? Jag är i v 26 just nu.
Som tur är ska jag till bm imorgon så då kan jag ta upp det men vill höra från er också som är runt samma vecka hur er bebis rör sig?
Du jag kan säga att jag snart går in i v 28 o i perioder känner jag nästan ingenting och man blir super orolig. Under fyra dagar kanske jag kände något, typ att den vände sig elr nåt sånt men inga sparkar o inga buffar men så igår kväll höll den på jätte mkt, så du behöver inte oroa dig, oftast ligger den o sparkar inåt då den fortfarande har gott om plats. Idag har jag inte heller känt någon spark elr buff men typ att den rört sig lite.
För ett tag sen så hade den en rutin då jag kände buffar men plötsligt så sluta det o jag vet man blir så fruktansvärt orolig. Skönt att du ska dit imon så ni kan lyssna på hjärtat m.m om du inte hade haft tid imon så råder jag dig (kanske till någon annan gång) att ringa förlossningen för det är deras skyldighet att hjälpa dig om du inte känt bebisen på 12h alls elr om du känner bara att det kanske inte är som det ska så kolla hellre upp engång för mkt än för lite. Det har jag gjort :) så va inte rädd att ringa de!