• pco

Bf Maj 2015

Här är en till som oroar sig. Är 19+4 och min slempropp gick igår :/ enligt vad jag läst mig till kan den återskapas, någon som vet??

Enligt 1177 så var det absolut inte så o bars o ringa upp till förlossningen. De sa till mig o höra av mig om jag börjar få sammandragningar, men vad fasiken jag vill inte att det ska hända utan att de ger mig nåt som stoppar isf på engång innan det är försent (om jag hade fått bli undersökt och sett att det kunde vars på gång) .. Känner mig så ledsen o besviken, ingen verkar ta det på allvar o så sitter man hemma o är ledsen. :( någon som vet nåt elr har erfarenhet?? Och jag undrar hur länge kan man gå innan det sätter igång efter att slemproppen gått??

O så sa de att om det sätts igång så finns inget o göra o då sa jag att om den skulle komma nu så dör den, då sa hon ja så är det tyvärr :( :( känner mig så jävla ledsen!

• pco

Jag går fortfarande runt i ovisshet. Förlossningen är inte direkt samarbetsvillig de säger bara att sålänge jag inte har värkar görs inget. O då sa jag att jag inte vill att det går så långt utan att de får undersöka mig o sen stoppa det isf men de kan inget göra då heller säger de, jätte konstigt då jag vet andra de har kunnat stoppa för. Känner mig ledsen o besviken på sjukvården!! Men ska ringa min bm imon o se vad hon säger.

• pco

Okej tack tjejer. Ska ringa bm idag så får vi se, det är väl bara att vänta :(

• pco
    dita skrev 2014-12-22 08:29:37 följande:

Hej alla glada här inne jag är helt ny på denna sidan så jag tänkte presentera mig :)
    Jag är en två barns mamma och väntar mitt tredje nu den 19 Maj enligt Kub testet. Har haft olika problem under alla mina graviditeter <3
    Denna gången har slemproppen gått i v 18+4 men det behöver ju inte vara något.
    God Jul från oss i Skåne

Välkommen hit! Minslempropp gick nu i lördags 19+3 vad ska man förvänta sig? Vet du om den återbildas? Hur länge kan man gå utan den innan det sätts igång? Jag vet inget om detta o känner mig ensam o rädd. Detta är första barnet och sista oxå då jag inte klarar av sånna här situationer.

Har du ringt din bm? Förlossning osv? Vad har du för info om detta?
  • pco
    gumman 1 skrev 2014-12-22 07:24:17 följande:

Är bm och jobbar på förlossningen. Slemproppen har egentligen ingen avgörande funktion, du vet inte hur stor slempropp du har och vad som finns kvar i livmoderhalsen. Om du inte har haft vattenavgång, blödningar eller smärtsamma s.dr så är risken väldigt liten att det ska vara något allvarligt. Känner du fosterrörelser känner du liv.

Efter v 22 (fulla veckor) kan man i vissa fall göra något för att stoppa upp ett värkarbete för att rädda barnet. Om du är orolig eller har mycket besvär så boka en tid till MVC läkaren.

Lycka till!

Lycka till!

Okej va bra men jag har mensvärk fram o tillbaka o ibland känns det lite kraftigt, är det normalt? Ni nu ikväll så fick jag rätt ont en stund på vänstersidan mellan revbenen o naveln o strama neråt ända ner till innelåret o sen när jag vilat en stund gick det över men mensvärken sitter i.
  • pco
    Bebben84 skrev 2014-12-23 13:10:11 följande:

Ordinerad vila idag pga täta sammandragningar. Jo det är ju lätt dagen innan jul och sambon jobbar... :/

Ursch ja va jobbigt. Vilken v är du i? Ta hand om dig nu vid jul
  • pco

Är det förresten någon som har mensvärk? Känner ni bebisen varje dag? Jag har känt något av bubblorna varje dag, dock inte idag så bli änna lite orolig.

• pco

Hej tjejer. Igår åkte jag inte på undersökning på FL. Pga att just min slempropp gått för 1v sedan och började uppfatta väldigt blött i trosan igår. Har känt blött innan oxå men tänkt att det va flytningar. Väl på FL så gjordes ultraljud både vaginalt och på magen o han sa att det inte va läckage för fostervatten som jag trodde o att allt såg bra ut. Men när jag kom hem o gick på toa så va heeeeela trosorna blöta och det va även blött nu på morgonen när jag vaknade så vad ska man tro? Kan ju lixom inte annat än lita på läkaren o aa kan ju inte åka in igen heller. Så vad tror ni?

Har ni jätte flytningar elr?

• pco

Ja det måste vart jätte flytningar då som starshaped för sen har det inte vart mer så än lite fukt i trosan.

Det har vart mer vattnigt men någongång var det mer 'kladd'

Skönt o höra att man inte är själv iaf och självklart så inbillar man sig att magen har blivit mindre :/ elr iaf förhoppningsvis så inbillar jag mig hehe..

• pco

Bebben84 ja jag hört om många som köpt de Cb bindorna men mest bara hört dåligt tyvärr om de att de kan bli blått av flytningar oxåo då sitter man där med hjärtat i halsgropen så vågar faktiskt inte köpa de.

Dita: om man läcker fostervatten gör man det då varje dag? För tänker att det kanske var jätte flytningar just då för sen har trosorna inte vart mer än småfuktiga men tänker att man kanske inte läcker hela tiden?

Tänkte även höra med er för snart 1v sen så slutade jag känna det här pirrandes/bubblandes har inte känt nåt så sen dess ev. Små små buffar men är inte ens säker på att det är den. Har iof moderkakan i framvägg men borde jag inte känna mer av bubblandet? Elr när slutar man med det?

Svar på tråden Bf Maj 2015