Inlägg från: Jordgubb90 |Visa alla inlägg
  • Jordgubb90

Bf Maj 2015

Någon mer som har mycket sammandragningar (livmodern krampar och blir stenhård och jag får tungt att andas) Har själv haft det sen vecka 19, är i vecka 24 nu. Var inne på sjukhuset i v19 för att jag hade sammandragningar ca 1 gång/15 minut. Då såg allt normalt ut. Har fortfarande lika ofta med de börjar kännas ännu mer. Antagligen för magen är större. Någon mer?

• Jordgubb90
    Titt ut skrev 2015-01-17 14:05:19 följande:
    Jag har inte mycket sammandragningar men så fort jag anstränger mig får jag det eller när jag går upp för en backe. Det känns precis som du beskriver. Kan nog vara så att det känns mer för att magen är större och det blir mer spänt då magen blir stenhård.
    Jag har hört att det är normalt när man anstränger sig som du beskriver, men jag får det även om jag bara ligger i soffan. Och heeela tiden :P Ringe 1177 nyss och frågade och fick en tid för undersökning på måndag :) Känna skönt att få det undersökt.
  • Jordgubb90

Hej allihopa! Tänkte höra med er i vilken vecka ni tänkte köpa typ vagn och spjälsäng och så? :) Jag går in i vecka 26 på fredag och är ganska sugen på att köpa snart. Hehe.

• Jordgubb90
    Kissemiss skrev 2015-01-29 10:02:41 följande:
    Jag är i vecka 26. Vi tänkte beställa på lördag och hämta ut i början/mitten på mars. Det känns lagom:) Så den inte står och samlar damm i onödan.

Vi får ett babyskydd på köper om man beställer denna vecka så smile1.gif annars hade vi nog väntat längre. Blir bugaboo donkey mono i off white *kär*
    Låter som det är väldigt olika alltså :) Jag tänker att man kanske borde springa och leta grejer innan man blir för tung och inte orkar :)
  • Jordgubb90

Någon mer än jag som börjat känna sig lite ängslig och needy? Vi har det helt underbart jag och min sambo och är jättekära... Men på senare tid har jag börjar känna lite tvivel på om han älskar mig och blivit mer svartsjuk. Vill helst bara ligga i hans famn hela tiden och känner mig jätteklängig. Kan få attacker där jag känner mig ledsen och olycklig trots att vi snart ska få en underbar liten bebis som vi längtat efter så länge. Någon som känner igen sig?

• Jordgubb90
    Titt ut skrev 2015-02-25 12:34:34 följande:
    Ja det har jag också börja känna sen en vecka tillbaka ungefär. Känslor som ängslan, nedstämdhet och behov av bekräftelse då från min man. Kan bli lite irriterad också att han inte är lika delaktig i bebisen som jag är, med planering osv. Även fast jag vet att det inte är så mycket som ska planeras egentligen. Jag tror att jag känner så här för att den senaste veckan har jag verkligen börjat känna mig gravid och otymplig. Det känns som att bebis tar över min kropp mer och mer för varje dag som går. Jag får inget utrymme längre, -min kropp lever för barnet-lite sån känsla. Det gör att jag känner mig väldigt liten och ensam, därav bekräftelsebehovet. Det är nog bra att prata om det med sin partner. Så att man kan bli bemött på ett bra sätt och så inga missförstånd uppstår.  

Vecka 29
    Jag känner precis likadant! Är också i v29. Jag har pratat med min sambo men även om han försöker så känner jag mig kass och otillräcklig. Känns som att jag redan är mamma medans han lever ett annat liv på sidan av. Antar att det är en ganska vanlig känsla. Längtar så tills bebisen kommer och han kan vara lika delaktig. Just nu känner jag mig väldigt ensam i graviditeten och han lever som vanligt! Hmm...
  • Jordgubb90
    marriew skrev 2015-02-25 15:15:20 följande:
    Du är inte ensam!:( Jag känner inget tvivel på att han inte älskar mig, men jag känner mig ensammast i världen och kan börja gråta och vara jättedeppig till och från.
    Jag har försökt prata med min sambo om att jag vill att han ska visa mer intresse och engagemang inför allt som komma skall. Han förstod inte riktigt vad jag menade men han lyssnade iaf.
    Jag försöker påminna mig själv om att det är ganska självklart att jag är mer berörd än vad han är, jag blir ju påmind varenda sekund att jag har ett liv som växer i mig medan det inte är lika påtagligt för honom. Och man får ju inte glömma bort att det kan ha en del med hormonerna att göra också.

Så mitt tips är väl att prata med honom och prata med andra för att få utlopp för vad du känner.
    Hur länge har ni kvar tills eran skatt kommer?:)
    Skönt att någon känner likadant... Det är väl så att man själv lever i det mer... Förstås. Förstår bara inte varför man måste känna sig så ensam. Jag har pratat med honom, men han gör allting rätt, finns inget mer han kan göra tror jag. Är nog mer en känsla hos mig bara. Men den känns så jobbig. Våran lilla skatt är planerad 14 maj. Eran? :)
  • Jordgubb90

Hur många av er har gått hem från jobbet (sjukskrivning eller fl-lediga) och hur många är kvar på jobbet? Hur länge planerar ni att vara kvar och vad jobbar ni med? :) *nyfiken*

• Jordgubb90
    Pyssilullan skrev 2015-03-26 10:48:27 följande:

Jag jobbar på kontor, Planerar att jobba sista dagen på mitt BF datum :)
    Verkar vara den enda i världen som gör så?
    Jag tänker alltså jobba tills det är dags, många verkar tycka det är konstigt.
    Ngn mer än jag som jobbar ända till BF?

Jag tänkte göra det jag med, men min BM tyckte det lät vansinnigt då kroppen och hjärnan behöver ladda upp för förlossningen. Dessutom ville min chef ha en smidigare överlämning än att jag går på dagen. Så nu ska jag jobba till 2 veckor innan BF. Men man vet ju aldrig, kan ju bli så att jag går över tiden och då blir jag ju hemma en månad innan bf :-/
Svar på tråden Bf Maj 2015