Inlägg från: Jordgubb90 |Visa alla inlägg
  • Jordgubb90

Bf Maj 2015

MorCaa skrev 2014-11-05 08:10:58 följande:
    Jag upplevde typ samma sak förra veckan.. Men nu känns det som jag kan se den växa!! ;) jag äter betydligt mindre nu när illamåendet är heeelt borta (YEEEAAAY) men ändå visar vågen mer och mer.. :P
    Skönt att höra att du upplevde samma förra veckan, för jag är ju i din förra vecka :D Hoppas den tar fart snart! Är ju kul att se att allt är som det ska. När brukar man gå på RUL? Är det 16+, 18+ eller 17+? :)
  • Jordgubb90
    MorCaa skrev 2014-11-05 15:23:58 följande:
    Tror att det är mellan 17+ till 20+?! Rätta mig om jag har fel tjejer.. ;) jag ska på ul den 9:e december.. (Storebrors födelsedag:) ) känns sååååå långt dit.. ;)
    Åh spännande! :)
  • Jordgubb90

Har ni fått lyssna på bebisens hjärta på inskrivning hos BM? Jag vill så gärna lyssna på vårt lilla mirakel!

• Jordgubb90

Jag pratade med min BM nyss och hon sa tt jag måste vänta tills RUL. Förstod iofs varför, för att om de inte hittar hjärtljud så blir man nervös i onödan. Snällt ändå att dom tänker på en :)

• Jordgubb90
    Zorro skrev 2014-11-07 14:38:01 följande:

Får ni ta blodprov hos er barnmorska? Jag önskar att man fick det här. Istället måste man gå till vårdcentralen till lab och göra det. Drygt när MVC och VC inte ligger på samma ställe. =(

Jag kommer få göra det hos min BM.
  • Jordgubb90
    gumman 1 skrev 2014-11-07 18:34:03 följande:

Nya riktlinjer inom MVC är att undvika att lyssna på fosterljuden innan v 18 (med doppler) då det ger en värmestrålning till fostrets hjärna och man idag inte riktigt vet vad det innebär för fostret.

Läskigt! :-/
  • Jordgubb90

V15 idag :D Inte långt kvar till RUL nu... Så neeeervös redan nu. Vad ser ni för fördelar och nackdelar med att ta reda på könet? :)

• Jordgubb90
    Bebben84 skrev 2014-11-08 11:25:05 följande:
    Jag kan bara tala för mig själv men jag ser bara positivt med att veta könet. Dels så tycker jag att syskon/ pappa men även jag knyter ÄNNU mera an till magen när man vet "vem" som bor i magen. Plötsligt kanske den kalkas för det namnet som bebisen ska heta. Vi köper 90% könsneutralt MEN vissa saker vill man ju köpa utefter könet :). Sen är jag lite väl nyfiken för att kunna hålla mig från att veta :D. Många säger att dom vill ha överraskning på förlossningen men det tycker jag att det blir ändå. Man får ju då se hur sin bebis ser ut tex, hur stor den är, vem den är lik osv.
    Åh är så sugen att kolla könet, men känns så förbjudet :P
  • Jordgubb90
    Titt ut skrev 2014-11-08 19:12:29 följande:
    Jag ser bara nackdelar, visst kanske kan vara kul att veta men det kan ju bli fel också. Det är ju inte 100% säkert att de ser rätt kön. Inte kul att gå runt i flera månader och tro o en sak och så är det inte så. Sen kanske det inte spelar någon roll i slutändan ändå. Om jag hade tagit reda på könet så hade jag ändå inte litat på svaret helt, finns ingen vits med det hela då.
    Jo så kan det ju bli :) Men det är väl ganska stor chans att de har rätt har jag fått för mig :)
  • Jordgubb90
    redfox skrev 2014-11-08 20:18:35 följande:
    Här där jag bor tar nästan alla reda på könet. Har fött två barn och med ettan tog vi inte reda på vad det skulle bli, medan vi gjorde det med tvåan. Vet inte om jag tyckte det var mer spännande att inte veta. Vet inte heller med mig att vi köpte mer könsbundna kläder med tvåan som vi visste könet på. Tycker att ni som föräldrar ska göra precis som ni vill. Men jag vet mig att det är ett evigt tyckande från både höger och vänster kring vad som är rätt och fel att göra.
    Det är bra att få höra från någon som provat båda varianterna :) Vi kommer nog ta reda på könet. Min man vill gärna göra det men jag har tvekat... Men jag blir mer och mer övertygad om att jag vill veta :)
Svar på tråden Bf Maj 2015