Bf Maj 2015
Någon som kommit på något fint namn som ni i princip bestämt er för till er bebis? Vi har tre favoritnamn och de är Olle, Isabelle och Olivia. Sambon gillar Olivia bättre än Isabelle men jag är helt fast vid Isabelle.
Någon som kommit på något fint namn som ni i princip bestämt er för till er bebis? Vi har tre favoritnamn och de är Olle, Isabelle och Olivia. Sambon gillar Olivia bättre än Isabelle men jag är helt fast vid Isabelle.
Hej på er!
I morse vaknade jag av att jag fick ont i magen. Trodde det var för att blåsan var full men kom knappt inget när jag gick upp och kissade. Gick och lade mig en stund igen och kände hur det "rann". Sprang upp på toa igen och hade fått ett rejäl brunröd flytning. Har inte fått det någon gång tidigare under graviditeten. Undra jag om bebisen är på G redan? Någon som varit med om liknande tidigare graviditeter?
V36 (35+0)
Är inne på kontroll nu så får vi se vad dom säger. Fick som en mensblödning efter flytningen så jag åkte in. Uppdaterar så snart jag vet mer :)
Jättespännande! Dock har jag åkt in igen då värkarna blev kraftigare. Visade på högt blodtryck och äggvita i urinen. Kan tyda på havandeskapsförgiftning. Blir nog kvar här över natten iaf så får vi se vad provsvar och sånt säger.
Fick svar på proverna och det är inte havandeskapsförgiftning som tur är. Men blir kvar över natten eftersom jag är öppen 2 cm :) Så får se vad som händer.
Jordgubb90 vad skönt att det inte var havandeskapsförgiftning. Nu kan du vara lugn över det och hinna finna fokus och landa i tanken att bebis kanske tittar ut snart. Är du själv kvar på sjukhuset eller har du någon med dig?
Värkarna har avtagit och fått bekräftat att det visste var havandeskapsförgiftning, plus hepatos, plus högt blodtryck. Så blir kvar för observation och medicinering några dagar till skulle jag tro. Bebis hjärta slår fint så de vill inte starta igång något. Får se om bebis vill komma ut eller stanna kvar några dagar till. :P
Vill bara uppdatera er alla om att jag inatt födde en liten son på 2850 g och 49 cm lång. Född i vecka 35 men jätteduktig att äta och alla värden ser finemang ut än så länge :) förlossningen tog 3 intensiva timmar. / lyckligast på jorden
Inte för att verka präktig eller så... Men vill bara trots era besvär påminna er om hur glada ni ska vara om ni får gå hela tiden ut med er mage. Min son kom ju i vecka 35 och det har inte varit roligt att se honom lida med sondmatning, solning och allt vad det inneburit. Så kom ihåg att ni förmodligen får en färdigbakad bebis för era besvär :) Min lilla gosse börjar bli stark nu men har varit så otroligt svag i början :(
Våran pojke är 8 veckor, men egentligen bara 4 då han var 1 månad för tidig. Jag försöker helamma, men han bökar mycket vid bröstet så ibland blir det ersättning.
Han kan ibland sova ett par timmar i sträck på dagen, men på natten max 1 timma innan han är hungrig/ snuttig. Han kan sova i spjälsängen första timmen efter vi lagt oss, men sen är det omöjligt att få honom att bli nöjd där, så då får han ligga på mitt bröst med tutten i munnen så jag kan få sova någe. Men han bökar ändå mycket. Så det blir inte mycket sömn. Men han är i allmänhet en enkel liten spjuver som blir nöjd när han är mätt och nybajsad :)
Åh nej nu har min lilla pojke fått sin första förkylning. Kanske inte så liten som era (tror jag fick först i tråden - en månad för tidig) 2,5 månad och är jätteslemmig i näsan och halsen. Kräks slem och hostar om vartannat.
Är första barnet så man blir ju så orolig :( Stackars liten!
Idag är det riktigt varmt här på västkusten och ännu mer värme är att vänta i helgen.. Hur klär ni bebis, och bäddar i vagnen såhär varma dagar?
Just nu är vi ute på en promenad och lillan har tunn body och bomullsbyxor på sig.. En ljus filt över den svarta suffletten men ingen filt i vagnen eftersom jag är rädd att det blir för varmt.. Sockarna har jag tagit av, det är ändå 20 grader i skuggan och fötterna känns svala men inte kalla..
Så, hur gör ni? Eller stannar ni inne?
Jag måste vara den ända som två månader efter förlossningen googlar gulliga bebisnamn som skulle funka till syskon ???? :D
Bebis sluta väx!! Jag hinner inte meed
Snart 11 veckor gammal. Tror han väger runt 7kg nu (3,5 när han föddes) och är typ 60cm lång!
Alltså jag är helt chockad... I början hade jag det jättebökigt med min son på nätterna. Han ville ha mat heeeeela tiden (var iofs 1 månad tidig så behövde väl äta ikapp)... Men nu är han 3,5 månad och jag kan lägga honom i sin spjälsäng vid halv tio och sätta på babyvakten. Han vill ha mat 2 ggr per natt men i övrigt inget bök. Jag lägger han bara i sin säng så somnar han direkt. UNDERBART! :D