• pco

Bf Maj 2015

MorCaa skrev 2015-05-03 09:58:38 följande:

Förlåt men hur söt kan man vara?? <3

phpZuJ06k20042.jpg

Jätte söt :D
  • pco

Med nu 9 dagar kvar till BF försökte vi oss på de där 'sätta igång förlossningen' som skrevs här tidigare men ingen sammandragningar tyvärr, ursch ursch orkar inte mer. Dock behövde jag göra nr två efter 'uppgiften' men inget annat. Har ni andra provat? Vad blev resultatet?

På tisdag har jag iaf läkarbesök ang att kanske få en igångsättning så får väl se hur det blir med den saken.

• pco
    Serah skrev 2015-05-04 12:59:30 följande:
    37+4

Bebisen är några minus mindre och så har han en cysta i buken de inte vet vad det beror på. De och de minskade rörelserna gjorde att det här beslutet togs.
    Jag har oxå känt mindre rörelser o vart inne i omgångar. I morgon ska jag dit för att diskutera en ev igångsättning just för detta oxå.

Håller alla tummar att det går bra för er.

Och för att kanske lugna er lite så kan jag säga att rn cysta är inte farligt. Min systerdotter föddes oxå med det o samt jag själv, jag har hela tiden cystor som aldrig försvinner.
  • pco
    Serah skrev 2015-05-04 17:48:41 följande:
    Tack för alla tummar! :)

Åh vad skönt att läsa! De tror att denna cysta är en dubbelvägg av tarmen men det kan ju inte kollas upp förrän liten är ute.

Har fått dropp och elektron på bebisens huvud nu.

Det kändes ganska tryggt att de valde igångsättning. Vet inte hur jag skulle klarat av dagen annars. Känner inga rörelser nu heller. Kanske bara en eller två buffar under hela den tiden jag varit inne. Så det känns bra med hjärtljuden låtandes bredvid.

Hoppas du också blir igångsatt så att du slipper oroa dig. För det är verkligen inte kul :( vilken vecka är du i då? Med tanke på att du fått komma in så många gånger innan de vill ta beslut om igångsättning?
    Ja ursch förstår dig. I lördags kände jag den endast 1 gång o aa efter det väldigt lite oxå, jag sover dåligt o ännu sämre pga detta, jag har verkligen inte mått bra psykiskt nu det sista o dessutom har vi 4mf bakom oss o massa av års kämpande både med hjälp och på egen hand.

Idag är jag i v 38+5 så har 8 dagar kvar till BF men jag hoppas verkligen på en igångsättning som du. O det som skrämmer mig är att jag aldrig hört er stött på någon som haft såhär under så lång tid som jag t o m min barnmorska säger att 'ja det hör ju inte till vanligheten' o de på fl kan inte heller svara på varför det blir så för den ligger inte heller o sparkar inåt.

Hur snabbt fick du igångsättning efter du vart in o kollat? Jag är orolig att de imon säger att det inte finns nån ledig tid elr nåt på jätte länge :/

... Men va skönt för dig att vara inne o ha koll för då släpps ju alla oromoment för tillfället.

Det är nog ingenfara med cystan tror jag inte. Håller alla tummar för er.
  • pco
    Serah skrev 2015-05-05 01:16:40 följande:
    Men fy! Att gå så länge med den oron! De borde de ju förstå! Det skapar ju både stress för dig och barnet, precis som ovanstående skrivit.

Kräv som sagt en igångsättning imorgon! För både din och bebisens skull!

De bedömde ganska snabbt för igångsättning. Jag var in och fick göra ctg, sen två ul, en där bm kollade och sen en med läkare. På första ul'et var det ingen rörelse alls, efter lite buffande rörde sig endast fingrarna. Sen när läkarna kom rörde han en fot eller så. Men allt som allt var det väl 1timme efter jag kom in som beslutet togs.

Han kom iaf ut efter 21. Det var riktigt tufft om jag ska vara ärlig, men gu så skönt att han är ute nu!

Han är fortfarande väldigt medtagen och slö vilket oroar mig en hel del. Han har inte heller tagit tag om bröstet utan fick bli matad med tesked. Nu ska jag försöka sova lite innan barnläkaren kommer. Maken somnade på två sekunder. Haha får se hur det går för mig ;)

Håller även tummarna för er som gått över tiden att det kommer igång nu!
    Ja det känns inte så kul att gå här faktiskt med oron upp över öronen.

Oj men då togs ju beslutet fort iaf :) va skönt!

Och grattis till lillkillen :)
  • pco

Har nu varit hos läkaren. Efter mkt om och men fick jag min vilja igenom och fick tid för igångsättning i morgon (ev) om det finns plats för jag prioriteras inte. Känner mig dock väldigt ledsen då bemötandet ang detta inte va bra alla o jag märkte direkt när vi kom dit att hon egentligen redan bestämt sig för ett nej. O hon pratade om allt dåligt med detta o det sista hon sa när vi skulle gå att 'hoppas att du är medveten om alla risker som medförs' o det har såklart gjort att man tänker att man kanske gör fel ändå nu? Känner bara att vad jag än väljer blir det fel.

Någon som vet mer om detta? O alla risker? Kan barnet dö på nåt sätt? Tänker alla andra som blir igångsatta får ju inte höra bara massa skit?! Snälla hjälp. Borde vars glad men känner mig mest ledsen o orolig ist.

• pco

Hej tjejer! Vid 16.30 igår fick jag ballongkatetern insatt o förvärkarna kom igång ganska snart efteråt. O höll på till 22.30 då jag fick äntligen morfin och en tabl som stoppar något så jag får vila under natten. Ballongen har ej ramlat ut än vilket innebär att jag inte ens börjat öppnat mig än trots ca 6h med smärtor, är så rädd att det blir ett misslyckat försök och man ev blir hemskickad. Nu börjar det smått komma igång igen o jag har nyss ätit en macka då jag inte ätit nåt på över 12h o behöver ladda för en ny omgång. Ja vi får se om några timmar va som sägs då allt tas ett nytt beslut.

• pco

Stort grattis till dottern Sabine :D

Hoppas allt gick smidigt för dig!

• pco

Hej tjejer Igår 23.07 kom våran lilla flicka 2990g och 47cm lång. Hade fruktansvärt ont vid 6cm öppen så valde edan o sen vid 8cm fick jag lite till, de sista tog lite längre tid så de klippte lite på ena sidan o sen va hon ute tillslut. Började med igångsättningen på onsdag eftermiddag o på ett dygn öppnade jag mig 3-4cm o sen tog de hål på hinnorna vid ca 16-16-30 o sen va hon ute 23.07.

• pco

Tack så mkt allihopa :)

Ni får kämpa på nu in i det sista så kommer era små oxå snart :)

Svar på tråden Bf Maj 2015