Bf Maj 2015
Förlåt men hur söt kan man vara?? <3
Förlåt men hur söt kan man vara?? <3
Med nu 9 dagar kvar till BF försökte vi oss på de där 'sätta igång förlossningen' som skrevs här tidigare men ingen sammandragningar tyvärr, ursch ursch orkar inte mer. Dock behövde jag göra nr två efter 'uppgiften' men inget annat. Har ni andra provat? Vad blev resultatet?
På tisdag har jag iaf läkarbesök ang att kanske få en igångsättning så får väl se hur det blir med den saken.
Har nu varit hos läkaren. Efter mkt om och men fick jag min vilja igenom och fick tid för igångsättning i morgon (ev) om det finns plats för jag prioriteras inte. Känner mig dock väldigt ledsen då bemötandet ang detta inte va bra alla o jag märkte direkt när vi kom dit att hon egentligen redan bestämt sig för ett nej. O hon pratade om allt dåligt med detta o det sista hon sa när vi skulle gå att 'hoppas att du är medveten om alla risker som medförs' o det har såklart gjort att man tänker att man kanske gör fel ändå nu? Känner bara att vad jag än väljer blir det fel.
Någon som vet mer om detta? O alla risker? Kan barnet dö på nåt sätt? Tänker alla andra som blir igångsatta får ju inte höra bara massa skit?! Snälla hjälp. Borde vars glad men känner mig mest ledsen o orolig ist.
Hej tjejer! Vid 16.30 igår fick jag ballongkatetern insatt o förvärkarna kom igång ganska snart efteråt. O höll på till 22.30 då jag fick äntligen morfin och en tabl som stoppar något så jag får vila under natten. Ballongen har ej ramlat ut än vilket innebär att jag inte ens börjat öppnat mig än trots ca 6h med smärtor, är så rädd att det blir ett misslyckat försök och man ev blir hemskickad. Nu börjar det smått komma igång igen o jag har nyss ätit en macka då jag inte ätit nåt på över 12h o behöver ladda för en ny omgång. Ja vi får se om några timmar va som sägs då allt tas ett nytt beslut.
Stort grattis till dottern Sabine :D
Hoppas allt gick smidigt för dig!
Hej tjejer Igår 23.07 kom våran lilla flicka 2990g och 47cm lång. Hade fruktansvärt ont vid 6cm öppen så valde edan o sen vid 8cm fick jag lite till, de sista tog lite längre tid så de klippte lite på ena sidan o sen va hon ute tillslut. Började med igångsättningen på onsdag eftermiddag o på ett dygn öppnade jag mig 3-4cm o sen tog de hål på hinnorna vid ca 16-16-30 o sen va hon ute 23.07.
Tack så mkt allihopa :)
Ni får kämpa på nu in i det sista så kommer era små oxå snart :)