• Blicka

Bf Maj 2015

Titt ut skrev 2015-04-09 07:30:51 följande:

Min man har registrerat på försäkringskassan att han väntar barn och att han tänker ta ut 10 dagar i samband med barnets födelse. Det lättaste är att göra det via appen. Det kan man göra 2 månader innan bf. Sen när barnet är fött så kan man sms:a eller ringa dem och säga exakt bf datum så får man pengar sen. Vad jag förstod på försäkringskassans hemsida så är det bra att säga till dem i god tid innan så tar inte handläggningen så lång tid sen och pengarna kommer fortare.

Det ska vi kolla upp!
  • Blicka
    litetmoln skrev 2015-04-09 20:55:07 följande:

Hej.

Väntar min tredje. Har två tjejer på 6 och 2,5 år.

Bebis är beräknad till 7 maj. Nu kan den gärna få komma när som helst då jag har det riktigt jobbigt med foglossning, fruktansvärda kramper i lårmuskler och hemsk ryggont. Har tyvärr fått så jobbig foglossning att jag inte kunnat ta mig utanför huset själv på flera månader. Har fått kryckor som jag använder inomhus. (Vågar mig inte ut själv) När jag vaknar på morgonen tar jag mig knappt upp ur sängen utan hemska smärtor. Nä. Nu är jag riktigt trött på att vara gravid.

Tjej 6 år. Tjej 2,5 år. Bebis BF 7 maj.
    Hej o grattis till nr tre i magen! Men låter verkligen inte kul utifrån hur du mår... Förstår om du är färdig med graviditeten. Vet ni vad det blir? Väntar nr tre jag med, har en pojke som fyller sex strax före o en pojke som fyller två senare i sommar. BF 27/5 men snitt 21/5. På rul trodde bm på en tjej i magen så vi får se om det stämmer.
  • Blicka
    litetmoln skrev 2015-04-09 23:24:32 följande:
    Hej. Ja nu är den välkommen att komma så snart som möjligt. Även om allt inte är färdigt med det praktiska. Det tar ju på krafterna både fysiskt och psykiskt att ha det så här. Sen när man har två barn att ta hand om också blir det extra utmanande.

Ja vi vet vad som bor i magen :)

Grattis till din tredje! Är din stora också glad över ett nytt syskon? Min stora tjej kramar ofta magen och pratar med bebisen. Hon längtar att bli storasyster igen.
    Tjej 6 år. Tjej 2,5 år. Bebis BF 7 maj.
    Min stora är mer intresserad denna gång än förra men mest av allt gäller lego lite orolig över hur minsta kommer ta det, fortfarande så liten o kan inte förstå. Han pekar på magen o säger bebis men vilken omställning det blir för honom!
  • Blicka
    Jordgubb90 skrev 2015-04-10 14:21:38 följande:

Är inne på kontroll nu så får vi se vad dom säger. Fick som en mensblödning efter flytningen så jag åkte in. Uppdaterar så snart jag vet mer :)

Håller tummar att allt går bra.
  • Blicka
    Jordgubb90 skrev 2015-04-10 15:43:07 följande:
    Hej hej igen! Nu är jag ute från förslossningen. Bebisen mådde jättebra, hjärtslag och allt var bra :) Blödningen berodde på att JAG ÄR 2 CM ÖPPEN!!! :O förslossningen är alltså på gång. BM frågade om jag ville vara kvar och se vad som händer eller om jag ville åka hem. Jag sa att jag gärna åkte hem och jag fick lova att åka in igen om värkarna blev tätare. Är ju bara i v35+0 idag men tydligen vill bebben ut. Hon sa att den antingen kunde komma om en vecka eller redan ikväll. Spännande!!! Nu har jag ring hem sambon som skulle på AW idag egentligen så får vi se vad som händer. :)
    Låter spännande
  • Blicka
    Jordgubb90 skrev 2015-04-10 19:58:55 följande:

Jättespännande! Dock har jag åkt in igen då värkarna blev kraftigare. Visade på högt blodtryck och äggvita i urinen. Kan tyda på havandeskapsförgiftning. Blir nog kvar här över natten iaf så får vi se vad provsvar och sånt säger.

Du är på rätt plats - håller tummar för er
  • Blicka

Ang snitt om det nu blir så att era små inte vänder sig så har jag mkt goda erfarenheter av snitt! (Ej säte som var anledning) Var helt kolugn vid den fl o allt gick så bra! Ett snitt kan bli en minst lika bra upplevelse som en vaginal fl.

• Blicka
    Jordgubb90 skrev 2015-04-10 22:18:46 följande:

Fick svar på proverna och det är inte havandeskapsförgiftning som tur är. Men blir kvar över natten eftersom jag är öppen 2 cm :) Så får se vad som händer.

Vad skönt att det inte var havandeskapsförgiftning. Att stanna kvar gör du nog rätt i!
  • Blicka
    Jordgubb90 skrev 2015-04-11 12:12:59 följande:
    Öppen 3 cm nu istället för 2 som igår, så nånting händer, men det går inte snabbt. :P
    Spännande värre!
  • Blicka
    Kissemiss skrev 2015-04-12 18:39:24 följande:

phpn62sVA41327.jpg

Mina vänner ordnade världens finaste baby shower för mig idag! Känner mig så lycklig och bortskämd!! smile1.gif

Vad gulligt
Svar på tråden Bf Maj 2015