• Blicka

Bf Maj 2015

Isabella93 skrev 2015-04-24 18:26:34 följande:
    Jaa, jag har känt liknade både igår och i förrgår och det blir lixom precis som att jag skulle kissa på mig, blir jätte blött på två sekunder och det är som en vit klump i trosan när jag kollat.
    Låter ju misstänkt. Vad spännande. Har du några mer känningar? Minns att jag hade ganska mkt molvärk i samband med att slemproppen lossnade.
  • Blicka
    Isabella93 skrev 2015-04-24 18:45:38 följande:
    jag har haft lite förvärkar, varje dag lör-tis, sen har det varit lugnt, igår och idag har jag dock haft tryck nedåt och jag har även haft som mensvärk idag. Just nu känner jag av i ländryggen, det ömmar lixom och lite känningar som mensvärk. :) 
    Just i ländryggen minns jag att jag hade också innan det drog igång. Håller tummar att det inte dröjer allt för länge nu innan du får gosa med bebis
  • Blicka

Ilar för mig med. Minns inte att det var så med de andra barnen... Hade lite svårt o gå idag pga det.

• Blicka

Kissemiss stort grattis o mys med din sötnos underbara nyheter att läsa så här på kvällen. Hoppas allt gått bra.

• Blicka
    pco skrev 2015-04-25 22:52:22 följande:

Nä nu måste jag bara få klaga av mig. Har fasiken spytt rakt igenom hela graviditeten vaaaaaaaarje morgon sen mitten av v 7 o i omgången även på kvällar och mååååånga nätter men det ta ett tag sen iaf ca 2v sen och nuuuu är det tillbaka fyfan asså spyr morgon som kväll o ont över allt o ingen energi. Förskyld o även pollen oxå. Bebis fixerad men ilar som fan ändå mellan benen. Åååh orkar inte mer, vill inte mer. Pissdag. Imorgon ska vi gå ut o äta o gå på bio iaf så vi hittar på nåt skojigt innan den kommer.

Hur är det med er andra? Hur mås det? Har ni hittat på nåt nu innan?

Förlåt att jag klagar men kände att jag bara va tvungen. :/

Klart man får klaga! Låter trevligt med planen för morgondagen iaf.

Mår bra men är trött. Somnat på soffan mitt på dagen flera dagar denna vecka o känner mig otymplig o stor. Så glad att slippa krämpor men längtar till snittdagen 21/5... Tyngsta veckorna kvar nu...
  • Blicka
    litetmoln skrev 2015-04-26 01:00:58 följande:
    Jag mår inte bra! Blir så ledsen av allt det här. Jag har foglossning från helvetet. Kan knappt röra mig längre. Känns som hela venusberget är brutet. Jag har så ont att jag nästan gråter varje dag. Det är ett rent helvete att vända sig i sängen på natten och att komma upp och kissa. Det låser sig i hela bäckenet och känns precis som jag har brutit sönder allt. Min sambo måste vända mig på natten och bära mig till toaletten. På dagen hasar jag mig fram på kryckor. kan knappt sitta, stå eller ligga då bäckenet tar stryk. Sen har jag jätteont i ryggen och det knäpper i ryggraden som att kotorna gnider mot varandra . Om jag står upp i mer i en halvtimme så krampar hela vänstra sidan av lår och rumpa ihop så jag viker mig och skriker av smärta. Jag är dessutom jättenhård i magen så att gå på toaletten är en mardröm. Tror jag ska dö där inne ibland och gråter mig igenom hela tiden på toaletten. Det känns som det bara blir värre. Plus halsbränna, massa vatten i kroppen, svullna fötter och händer. Måste få hjälp att ta på mig kläder och skor. Är i vecka 38 och orkar inte mer! Gick över tiden med 15 dagar med nr 2 och vill inte att det blir så denna gången. Känner mig nedstämd och utmattad. Har ju knappt sett utsidan av huset på flera månader.
    Tjej 6 år. Tjej 2,5 år. Bebis BF 7 maj.
    Låter verkligen förskräckligt. Minns inte men har det pratats igångsättning så du slipper plågas? Tänk att det kan vara så olika för oss under graviditeter - en del får alla krämpor o andra inget.
  • Blicka
    Bebben84 skrev 2015-04-26 11:02:59 följande:
    Jag får igångsättning dagen efter bf för att slippa gå över och må så dåligt. Tär ju enormt på fogarna och kroppen. Vill ju gärna kunna bära ett till barn :(
    Får verkligen hoppas du vågar dig på en graviditet till!
  • Blicka
    Isabella93 skrev 2015-04-26 19:59:08 följande:

Usch! Jag mår verkligen inte bra..Jag började må illa igår kväll när jag skulle sova, det har hållt i sig hela dagen och nu känns det som att jag ska kräkas vilken sekund som helst hela tiden. Det är som en tjock klump i halsen o illamåendet blir bara värre o värre. Har även varit på toa 3-4 gånger idag.

Någon annan som varit med om liknande i denna eller tidigare graviditeter.

Låter inte kul. Ingen vanlig magsjuka du har åkt på?
  • Blicka
    marriew skrev 2015-04-27 06:11:10 följande:

Jag var och handlade i förrgår men fick avbryta allt och kämpa mig ut till bilen med onda förvärkar. Var inge roligt att stå i affärn och pusta sig igenom värkar. Gick dock över efter en timme när jag tagit mig hem. Efter det har jag haft en ond värk och resten har varit som mensvärkar, molande men ibland lite värre.

Nu inatt har jag haft lite värre mensvärkar och väldigt ont i ryggen. Nu på morgonen är det ryggsmärtan som vägrar släppa.

Ska jag prova ta en alvedon kanske och hoppas att det släpper så jag kan sova lite? Jag undviker helst att ta alvedon och andra tabletter.

Ta en alvedon!
  • Blicka
    Kissemiss skrev 2015-04-28 10:32:30 följande:

phpiLIlMg37467.jpg

Så värd all smärta smile1.gif

Grattis o så söt
Svar på tråden Bf Maj 2015