• Blicka

Bf Maj 2015

marriew skrev 2015-04-17 12:12:47 följande:
    BB stängdes ner i början på 2000-talet. Det är helt sjukt. De har även stängt ner akutkirurgi m.m..

Politikerna vill inte att vi ska bli sjuka eller föda barn här uppe.
    Det är galet!
  • Blicka
    Titt ut skrev 2015-04-19 07:35:43 följande:

Ja kan säkert vara en kombination av vår och graviditeten. Så trött!! Men behagligt trött, inte "sjuk" trött som jag kände i mitten av graviditeten så det är positivt. Jag älskar den här tiden för övrigt, inte många veckor kvar nu och så vår på det. Går runt som på rosa moln och längtar smile1.gif Men känner ingen stress, bebis får ta den tid den vill. Jag har saker kvar att göra innan smile1.gif

Jag är mer åt sjukt trött än behagligt trött. Tror jag orkar lika som förut så var ute i trädgården igår o klippte o fixade. Helt slut efteråt - likaså idag. Vill bara sova. blir jobbiga veckor fram till snitt om det ska vara så här...
  • Blicka
    Titt ut skrev 2015-04-19 14:07:02 följande:
    Jobbigt att du känner att du bara vill sova. Jag orkar också bara halva dagar, men blir pigg av att vila/sova en stund. Ligger just nu och vilar, städade hela förmiddagen och blev helt slut. Vi får nog gilla läget och acceptera att ta det lungt och dricka mycket vatten de sista veckorna. Jag har jättesvårt att ta det lugnt, gillar när det händer saker.
    Som jag då. Högt tempo o svårt att sitta stilla. Vätska - det måste jag öka på.

Har nu bokat kalas på lekland för äldsta som fyller veckan innan bebis kommer. Får hoppas det blir bra - kalas hemma kändes inte riktigt läge.
  • Blicka
    pco skrev 2015-04-19 21:31:43 följande:

Känner mig oxå helt slut under dagarna, jag måste sova på dagen för annars känner jag mig som en zombie. O igår hade mina vänner ordnat en fin babyshower för mig :) och idag fick jag en underbar gudson :)

.. Tänkte höra om ni upplever nu mot slutet att rörelserna känns annorlunda? Jag känner de lika mkt men rörelserna känns typ svagare elr typ i slowmotion. Började känna så i onsdags o det har fortsatt.,

Rörelserna är längre - som att jag känner flytt på en arm eller ben från början till slut. Fortsatt mkt rörelser men mer svepande än sparkar om jag skulle försöka beskriva.
  • Blicka
    Oväsen skrev 2015-04-19 20:43:08 följande:

Blicka, jag har också en som fyller i maj

men troligtvis efter bebis har kommit. Ska också boka in nåt lekland, bowling eller dyl då jag inte orkar fixa ett kalas hemma.

Ingen ide att dräpa sig över kalasfix - lekland brukar vara poppis o precis vad äldsta vill ha
  • Blicka
    8barnsmamman skrev 2015-04-19 23:20:57 följande:

Äntligen kom lilltösen 3780gr 51 cm snabbt & lätt allt gick på 1 timme, tur vi redan va på plats .

php94YRkv57081.jpg

Stort grattis!! Härligt att allt gått bra
  • Blicka
    Anonym längtar skrev 2015-04-20 14:41:43 följande:

Har bf 24 Maj i stockholm, det är tunga, långsamma steg för mig. Längtar sååå efter min lilla tös!!

Har snitt 21/5 så känner som du. Allt går lite långsammare nu än vanligt o längtan är stor snart är vi där!!
  • Blicka
    pco skrev 2015-04-20 11:38:02 följande:
    Okej, hmm så är det inte för mig utan snarare tvärtom att det känns jätte snabbt men svagare lixom o ibland i slowmotion så jag känner typ innan ibland.

Jag har inte känt de här svepande som du o många andra sagt typ att känna en fot som dras elr så.
    Är du orolig ska du kolla upp tycker jag, men hur man känner beror ju också på hur bebis ligger. Kanske vänt sig inåt? Min har legat i samma läge länge o det har gjort att jag känner ungefär på samma ställe hela tiden.
  • Blicka
    pco skrev 2015-04-20 19:10:40 följande:
    Nja är väl inte orolig så, klart man tänker på det men jag känner den mkt varje dag. Ska fråga min bm på torsdag. Sökte lite på det o såg andra som oxå haft så i slutet så det verkar inte vara alltför ovanligt iaf.
    Ja fråga bm. De får ju mindre plats att röra sig nu på slutet. Vilken v är du i? Är själv i v 35.
  • Blicka
    8barnsmamman skrev 2015-04-21 00:08:29 följande:

Hade bf 1 maj men pga snabba förlossningar så hade vi tid för igångsättningen , blev dock nekade första två tiderna & allt startade spontant när vi va på väg in för en tredje bedömning, dels troligen för dem varit där & grejat & känt under veckan.

Imorgon ska vi åka hem ska bli så skönt att få komma hem till dem andra & få varva ner en vecka med panik & rädsla att de ska starta hemma har satt sina spår kände Jah idag med massa ångest tyvärr.

Åh vad skönt att få komma hem. Härligt att du kan känna att det blir nedvarvning.
Svar på tråden Bf Maj 2015