• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • aleydis
    Anonym (V 8) skrev 2014-11-06 09:55:05 följande:
    Jag fick ett sms av min mamma när jag hade berättat för henne.. Hon har reagerat dåligt alla 3 gånger jag varit gravid o blviit typ chockad...

Hon skrev "Ja ha.. Slå mig hårt i ansiktig så jag känner att jag lever"  Ingen glad gubbe inget grattis ingenting.
    Men hon älskar mig, och även sina två barnbarn, men hon blir alltid lika negativ / chockad när jag är gravid o det tar hårt på mig.. Fällt många tårar pga henne
    Usch vilken tråkig reaktion :(
  • Kissemiss
    Zorro skrev 2014-11-06 09:54:45 följande:

Hej allihop. Jag har nog inte skrivit i denna tråden tidigare. Har skrivit lite i en annan tråd för Maj 2015, men i den händer inte så mycket så jag tänker att jag hoppar in här istället! Verkar vara lite mer fart här. =)

Är idag i vecka 14 (13+3) och har BF 10 maj. Är 30 år, bor i Värmland.

Fick se vår lilla parvel på KUB i fredags. Allt såg bra ut! (Skönt!)

Har en son sen innan som är född mars 2012 så det kommer bli lite drygt 3 år mellan barnen. Känns lagom. Tror för övrigt att det är en till son i magen. Längtar till RUL då vi får veta!

Är det nån mer än jag som varit på KUB nyligen?

Hej hej, jag var på KUB i tisdags och har också BF 10 maj.

Gick allt bra för dig?:)
  • Zorro
    Kissemiss skrev 2014-11-06 10:35:07 följande:
    Hej hej, jag var på KUB i tisdags och har också BF 10 maj.

Gick allt bra för dig?:)
    Ja det gick jättebra! Var väldigt väldigt nervös för att det skulle vara 2 st (eller ingen alls!!) där inne så första lättnaden blev ju när hon sa att det var en filur där inne. =) Den var inte lika vild och hoppig som sonen var på KUB'et men hon sa att den antagligen bara sov. Fick ställa mig upp och skaka på mig några gånger för att den skulle vakna till lite, så lite livstecken fick vi iaf. =) Hjärtat pumpade på fint och vi fick fina siffror (frågade aldrig vad det blev utan nöjde oss med "låg sannolikhet"). Nackspalten var 1,2 mm ungefär.

Hon tyckte dock att fostret blev lite äldre än den beräknade veckan när hon bara mätte huvudet, men kroppens mått stämde med veckan. Jag tror vi har stora huvuden i släkten så det var nog ingen fara.

Helt plötsligt slängde hon upp en bild i 3d på vår lilla alien! Jättehäftigt! De har inte haft 3d här i vårt landsting förut så jag blev jätteförvånad. Hon ville öva lite på maskinen sa hon, det fick hon gärna! Men jag kan ju inte säga att den var så söt egentligen. Haha. Hoppas att vi får se i 3d på RUL också!

När har ni RUL?
  • Cherryay

Hoppas på att få tid till rul innan jul men vet inte än, får remiss när det är dags...

• Bebben84
    Anonym (V 8) skrev 2014-11-06 09:23:08 följande:
    Nej jag har skrivit med dig tidigare, Det var jag som var hos BM imorgon och sa att jag var orolig just för att jag mår så bra och inte känner mig gravid osv. Då hon sa att så länge jag inte blöder är det ingen fara. O så var det över på 10 minuter. Inget Vul, inget lyssna på hjärtljud osv. Två korta besök bara! Sen nästa stopp blir RUL 18 dec.. Långt dit.. Så jag hoppas allt är OK och att jag bara haft tur med mitt mående.
    Jag vill gärna veta kön :) Men inte min sambo... Men jag ska nog övertala han ;) ha ha ... Jag har två döttrar sedan tidigare, och han har en av varje ... Jag vill gärna ha en till tjej, men de spelar ju ingen roll! Men jag hoppas det går att se! O även att min sambo accepterar att vi får veta om det syns.

Jag är så hemlig av mig, Vi ska på Julbord 12 dec med jobbet, känns som jag måste berätta innan.. Men de är ju så jobbigt moment tycker jag! Jag har två stora barn och ingen i vääärlden tror nog att jag skulle skaffa fler barn .. ;) he he

Ja men gud förlåt :( jag som rör ihop lite i kand bara. Tycker ändå att det är trist att din bm inte lyssnar på dig. Min bm tyckte nog säkert att jag var larvig och jobbig som var så rädd, men hon lyssnade på mig ändå och gav mig ett ul. Och det hjälpte mig otroligt mycket! Är betydligt lugnare nu. Även om kub känns läskigt.
  • Bebben84
    Zorro skrev 2014-11-06 09:54:45 följande:

Hej allihop. Jag har nog inte skrivit i denna tråden tidigare. Har skrivit lite i en annan tråd för Maj 2015, men i den händer inte så mycket så jag tänker att jag hoppar in här istället! Verkar vara lite mer fart här. =)

Är idag i vecka 14 (13+3) och har BF 10 maj. Är 30 år, bor i Värmland.
    Fick se vår lilla parvel på KUB i fredags. Allt såg bra ut! (Skönt!)

Har en son sen innan som är född mars 2012 så det kommer bli lite drygt 3 år mellan barnen. Känns lagom. Tror för övrigt att det är en till son i magen. Längtar till RUL då vi får veta!

Är det nån mer än jag som varit på KUB nyligen?

Välkommen :)
  • Bebben84
    Anonym (V 8) skrev 2014-11-06 09:55:05 följande:
    Jag fick ett sms av min mamma när jag hade berättat för henne.. Hon har reagerat dåligt alla 3 gånger jag varit gravid o blviit typ chockad...

Hon skrev "Ja ha.. Slå mig hårt i ansiktig så jag känner att jag lever"  Ingen glad gubbe inget grattis ingenting.
    Men hon älskar mig, och även sina två barnbarn, men hon blir alltid lika negativ / chockad när jag är gravid o det tar hårt på mig.. Fällt många tårar pga henne
    Men fy vilken elak reaktion :(
  • Kissemiss

Berättade precis för kollegorna på månadsmötet! Känns skönt då vi är en ganska liten avdelning på 8 pers:)

V13+3

• fantasifull

Vi var på kub idag, 12+3 exakt enligt beräkningarna blir det barn till 17maj ;)

Allt såg bra ut med låg risk på alla avvikelser! Så jädra skönt med tanke på alla blödningar man haft!

Gubben har sagt att han absolut inte vill kolla bad d blir fast idag var han bra nyfiken så jag kanske får kolla på RUL ändå! Jag tror tjej & han kille, så han vill givetvis motbevisa mig :) vi har slagit vad, dock inte kommit på ritkontoret om vad ... ;) så blir spännande sen! Som sagt, jag tror d är en tjej, har ni några teorier? :)