• kanien

Bf Maj 2015

Jag hade gått upp 5kg förresten

• kanien
    WickanD skrev 2015-01-16 08:41:14 följande:

Hej!

Jag hoppar in i denna tråd :) Bf 31/5, vecka 21. Andra barnet, bor i Västerås :) vi gärna bli inbjuden till fb-gruppen!

Samma bf som mig och jag bor i Sala och jobbar i Västerås Jag blir 26år nu i feb!
  • kanien
    Bebben84 skrev 2015-01-17 23:03:34 följande:

Bara jag som tycker att magen inte växer lika mycket just nu? Är glad över det då det gick så snabbt i början. Blev lite rädd :O. Nu känns den alldeles lagom :) phpkhKUyr38913.jpg

Jag håller med!! Detta är min mage i v.21 nu, och jag tycker nästan jag var lika stor i v.14 :-P
  • kanien
    Bebben84 skrev 2015-01-17 23:03:34 följande:

Bara jag som tycker att magen inte växer lika mycket just nu? Är glad över det då det gick så snabbt i början. Blev lite rädd :O. Nu känns den alldeles lagom :) phpkhKUyr38913.jpg

V.14 är denna bild tagen i, så du ser ju själv..tycker nästan magen är mindre nu i v.21, haha..
  • kanien
    mybaby7 skrev 2015-01-19 09:09:03 följande:

Hej alla :) usch va ischas :(( jätte jobbigt! Men ska ej klaga! :) är i veckan 22 och undrar hur ni andra upplever barnet ? Rörelser? Sparkar osv? Jag kände av honom tidigt ( som små fisk snärtar och pirr haha) men nu mera sparkar och kickar liksom. Hehe! Men inet så ofta ändå, men på kvällen/ morgonen och i bland på dagen! Och i bland mkt mindre. Vet ej vad som är normalt? Hur upplever ni ?:) kramar

Hej.

Jag går in i vecka 22 idag och det är bara dom sista 2 dagarna jag kan säga att jag till 100% har känt rörelser, men det är inte mkt och ofta. Bm sa att i torsdags när jag var där att det borde sätta igång inom 1 vecka och kännas mer och oftare så jag väntar bara på det jag känner inte sparkar så tydligt utan mer en rörelse som att hon skulle ta sats och göra en snabb kullerbytta
  • kanien

En skit larvig fråga men vill veta vad ni tycker..

Jag hade rul den 29/12 och barnmorskan frågade när vi själva hade räknat ut bf, jag sa till den 2a juni.. Efter alla mätningar av fostret m.m så visade hon på deras dator att mitt bf blir till den 31 maj, både jag och sambon såg det och vi sa till bm att det var skönt att höra maj istället för juni och så skrattade vi alla.

När jag sen var på möte hos min egna bm i staden dör jag bor den 15/1 (första mötet efter rul) så får jag mitt moderskaps intyg där det står att jag är beräknad till 2a juni?! Jag säger till min bm att rul visade på 31 maj men hon menar på att det inte kan ha gjort det för datumet som står på intyget är det som kommer upp automatiskt efter rul..

Både jag och sambon är 120% säkra att datorn på rul visade 31/5 och bm där sa det själv.. Just NU sprlar det ingen stor roll men om man går lver tiden ex antal dagar så ska man ju bli igångsatt och för mig är det viktigt att veta "exakt" vad rul visade..

Tycker ni jag ska kontakta dom för nytt rul och få det svart på vitt? Hur hade ni gjort?

Kram

• kanien
    Cherryay skrev 2015-01-22 16:42:07 följande:
    Om samma sak hände mig (hoppas verkligen inte) så skulle jag kräva ett nytt rul. Visst, 2 dagar är kanske inte mycket, och bebisen kan komma i princip närsomhelst, men för mig är det en principsak. Jag vill ha rätt datum och uppgifter på pappret. Punkt.
    Tack, du har helt rätt! Har varit i kontakt med bm nu som gjorde mitt rul och hon skulle kolla i datorn som hon gjorde rul på mig med (hob sparar alla uppgifter) och kolla hur det ser ut på den och om nått har visat fel sen skulle hon återkomma till mig imorgonbitti
  • kanien
    pco skrev 2015-01-22 17:31:57 följande:

Ja jag hade oxå krävt dig faktiskt!

..hur gick det för dig som åkte på kontroll igår? Ni såg hjärtat slå men vad visade resten av testerna? * håller tummarna*

Tack, då är det inte bara jag som är kinkig tycker det är viktigt att fk får rätt också OM det hade varit så att jag vill ta ut mammapeng 60 dagar innan bf också eftersom att jag blir arbetslös sista feb (nu har jag stämplingsdagar på akassan men det hör inte dit)
  • kanien
    Ciconiidae skrev 2015-01-22 21:32:37 följande:

Hur mkt har ni gått upp? Jag är i vecka 25 och har redan gått upp 12 kg. Känns inte alls bra. Men med handen på hjärtat så har jag tränat lite och ätit riktigt dåligt. Förmodligen en del pga gravidtrötthet, stress på jobbet och en återkommande förkylning. Kosten är lite bättre nu och denna veckan har jag varit på gymmet två ggr. Så hoppas viktuppgången inte fortsätter att skena.

Jag är i v.22 och har gått upp 5kg, och det är jag väldigt glad över. Var kraftigt överviktig för 1år sedan men lyckades gå ner nästan 20kg innan jag blev gravid så hoppas min vikt håller i sig. Det ser dock ut som att jag har gått upp 25kg :-P
  • kanien

Vill bara höra hur det har varit för er.

Jag går in i v.23 imorgon och känner inte så tydliga rörelser ifrån bebis, känner lite fladder varje dag (morgon och kväll) men inte så mkt mer. Man kan inte se utanpå magen att det rör sig och sambon har inte känt med handen på min mage heller. Jag vet att det är himla olika men borde jag/vi inte börja känna mer väldigt snart?

Svar på tråden Bf Maj 2015