Bf Maj 2015
igår blev vi man och hustru samtidigt som dottern låg och mös i magen!! MAGISKT ??
igår blev vi man och hustru samtidigt som dottern låg och mös i magen!! MAGISKT ??
Hejsan alla blivande majmammor!! ( Och grattis igen Kanien) Kul att man känner igen någon!
Jag har inte bf juni, utan bf maj numera, så tänkte kolla med er om jag får hänga lite med er 27 åring, från Västmanland som väntar vår första lille skatt
Såg att det finns en FB grupp också, vore jättekul att vara med i den! Vet inte vilka som är aktiva här längre, någon som vet hur jag gör för att vara med?
Ha det bra!
Tack för alla grattis <3 känns underbart!
Hej tjejer nu är jag i 28+2 och har blivit fortsatt sjukskriven till graviditetspenning kommer igång 15 mars. De har även fastställt min årsinkomst o därmed sgi nivån och är sjukt besviken över min dagsersättning, absolut inte va jag räknat med. Hur ser det ut för er? Får ni bra med ersättning elr?
Jag får jätte mkt mer för sjukpenningen av min sjukskrivning nu än sen för graviditetspenningen.
Var på MVC idag. Fick akupressur för foglossningen, så jag hoppas det hjälper lite.
Fick lyssna på krabaten i magen =)
Ser ut att bli en stor bebis då jag ligger precis på översta sträcket på sf-kurvan.
27 i sf-mått och har 26 hela veckor imorron.
Hur ser det ut för er andra med sf-måttet och ev storlek på bebis?
Såg att ni diskuterade detta med sjukpenning osv. Jag är sjukskriven från Mvc läkaren och får sjukpenning då.. Från 15 mars är jag beviljad graviditetspenning vilket är ett beslut från försäkringskassan så det är helt olika saker.
Hur är det med er andra? Sjukskriven? Beviljad graviditetspenning?
Nu är det dags för mig att gå på barnvangsjakt!
Vad har ni köpt för några? Något ni rekommenderar?
Tipsa gärna på bra butiker (stockholm) dit jag kan gå och kika. jag är inte är så kunnig inom detta :o
Var nyss hos bm och lyssnade hjärtljud och mätte livmodern. Hjärtljuden låg mellan 154-163 och mitt sf mått var hela 29!!!!cm i vecka 27+0.. Jag är livrädd att få en stor bebis!
Hur stora sf-mått har ni och i vilken vecka?
vecka 29 och 11,5kg viktuppgång <3
Tänkte bara höra hur ni runt vecka 32 har det med sparkar från bebisen. Min är helt vild och sprakar jättehårt! Har svårt att sitta eftersom det känns som att bebisen trycks ihop och då rör den sig ännu mera. Ibland blir jag illamående för att den sparkar så mycket mot magsäcken. Såhär var det verkligen inte förra gången jag var gravid.. Det är ju mysigt när man känner hur den rör sig men ibland är det väldigt obehagligt..