• kanien

Bf Maj 2015

Jag älskar min bm!

Jag ringde henne igår morse för att jag ville stilla min oro som jag har då jag ej känner några rörelser och jag är ändå i v.23. Hon bad mig att inte vara orolig men hon sa ändå att vi kunde boka in en tid åt mig för att lyssna på hjärtat. 4 timmar senare var jag hos henne och vi lyssnade på bebisens hjärta som slog i fina 160 slag/min, sen fick jag även ett snabbt ultraljud!!! Allt såg jätte fint ut och bebis sparka och boxa mot magen och när jag såg det samtidigt så kände jag faktiskt av det, och sedan igår känner jag små buffar medt hela tiden

• kanien
    dita skrev 2015-02-06 20:23:12 följande:
    Skönt att man som sagt inte är ensam om det :) kände mig lite ledsen men då är jag inte ensam om viktökningen i den nivån.
    Anonym (mullig) skrev 2015-02-06 17:15:03 följande:

Jag har inte gått upp något alls. Vägde mig hos BM nu i veckan (v 25+2) och har SF 25cm och samma vikt som vid inskrivning. Kan dock tillägga att jag är lite överviktig.

Vad skönt:)
    Jag ska till bm på onsdag och väga + mäta, men min chansning är typ 10kg + och ett hyffsat stort sf mått då jag är gigantisk v.25 på måndag!
  • kanien

vecka 25 nu och jag tycker tiden går fruktansvärt långsamt! Är det bara jag som tycker det? Verkar som att alla gravida jag känner tycker tiden går så himla fort? <3

• kanien
    Kissemiss skrev 2015-02-10 11:38:22 följande:

Hur ska ni göra med föräldraledigheten? Måste söka snart känner jag! Jag ska få 420 dagar och min fästman får då 60 obligatoriska kvar.

Man måste ta 5 dagar per vecka efter barnet fyllt ett va? Vill ju va hemma så länge som möjligt..

Hur tidigt tycker ni att man ska ansöka om den? Jag är för tillfället sjukskriven och kommer förmodligen vara det tills det är dags. Jag kommer ta nästan alla dagar jag också förutom min mans obligatoriska 60 dagar eftersom jag är arbetslös och min man tjänar väldigt bra så tycker vi det är en självklarhet för oss, dessutom älskar min man att jobba + att han blir rastlös om han är hemma längre stunder och jag har massa vänner som är mammalediga så jag har alltid folk att umgås med om jag vill
  • kanien
    Kissemiss skrev 2015-02-10 11:38:22 följande:

Hur ska ni göra med föräldraledigheten? Måste söka snart känner jag! Jag ska få 420 dagar och min fästman får då 60 obligatoriska kvar.

Man måste ta 5 dagar per vecka efter barnet fyllt ett va? Vill ju va hemma så länge som möjligt..

Men hur kan du få 420 dagar? Har man inte 190 dagar var att dela som man vill? Det blir ju 380 dagar eller tänker jag helt fel? För mig är det rena rama djungeln detta med föräldraledighet och föräldrapeng m.m.. Kanske lika bra att sätta sig in i det och börja planera, känns som att det kommer ta ex antal månader innan allting blir rätt :-P
  • kanien

Var till bm idag! Har ett sf-mått på hela 27cm i vecka 25 (24+2), tydligen så bär jag lillsnuttan väldigt högt upp, knappt så bm kände nå bebis under naveln utan hon ligger över naveln och min livmoder går nästan kant i kant med mina revben (där av min tunga andning), hade ett blodtryck på 110/75, ett järnvärde på 108 och ett blodsocker på 4,4 så jag fick lite skäll att jag inte skött mina järntabletter och att jag iprincip bara äter 1ggn om dagen (där av lågt blodsocker). jag hade även gått upp ca 8kg redan! Är just nu sjukskriven till sista mars pga kraftig foglossning!

• kanien
    Bebben84 skrev 2015-02-11 17:17:34 följande:
    Jag ska kolla mitt sf-mått imorgon. Tror den kommer ligga på runt 27 på mig med. Vägde mig idag hemma och jag har gått upp 10 kilo :O. Men tycker det mesta satt sig på magen och brösten :)
    Jag vägde mig samma dag jag plussade hemma och från det har jag gått upp 11kg, men utifrån bms vägningar så har jag gått upp 8kg så jag går efter det hoppas inte stort sf-mått tyder på stor bebis, men jag tror inte det.. Vi har alla varit väldigt små i min familj..jag var tyngst av mina 4syskon och jag vägde 2650g och sambon vägde 3300g, dessutom är jag bara 157cm kort så hoppas jag inte ska trycka ut en 4-5kg bebis :-P
  • kanien
    Cherryay skrev 2015-02-11 18:44:03 följande:
    Mitt blodsocker ligger vanligtvis mellan 3.1 - 3.7, så 4.4 är högt för min del :P
    Men för mig är det lågt!
  • kanien
    Bebben84 skrev 2015-02-11 18:45:43 följande:
    Jag vägde mig inte innan bm men gissar på att jag gick upp några kilo innan. Men kör samma taktik som du och räknar endast med dom kilon från vägningen på inskrivningen :D. Min kompis som födde för 3 veckor sedan gick upp nästan 20 kilo. Men hon har redan tappat 15 av dom :O. Hoppas jag har samma tur!

Nä hoppas inte heller på att stort sf-mått betyder stor bebis. Lite min mardröm. Har bett om ett ul i v37 för att kolla hur stor hon är.
    Kan man be om det? Nått du får bekosta själv eller? Ska också be om det isåfall.. Min mardröm är också en stor bebis då jag själv är rätt så liten (158cm 56kg innan graviditet).
Svar på tråden Bf Maj 2015